Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Drone

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Drone

    Ik weet niet of ik hier in het juiste onderdeel ben....
    mijn probleem: ik kocht vorig jaar een drone (model Xiro Xplorer V) via een actie bij Kamera Express. Ingebouwde camera voor foto en film. Dat ding werkte vrij behoorlijk. Enkele weken geleden lukte het mij niet meer om de Wifi verbinding tussen de drone en mijn smartphone (Samsung Galaxy S7 Edge - Android dus) tot stand te brengen. Ook na de vrij uitgebreide update van Android kwam hier geen verandering in. Batterijen van alle toestellen volledig opgeladen....niets helpt. De verbinding tussen de commandoconsole en de drone werkt wél, ik kan dus vliegen, maar kan geen foto's of films maken met de camera omdat er geen verbinding is met de smartphone. Herkent iemand dit probleem, of heeft iemand de oplossing hiervoor ? Mijn smartphone erkent wél de drone, maar bij het verbinden krijg ik de opmerking: er is waarschijnlijk geen internet. Ik kan dus wél op de smartphone bij de instellingen het juiste toestel in de wifi aanklikken, maar verbinding maken lukt niet meer.....

  • #2
    Re: Drone

    Ik ken niets van dat soort spullen maar een directe internet verbinding tussen devices heeft een zogenoemde "ad hoc" verbinding en protocol nodig ... misschien is dat er ergens tussenuit gevallen in één van de devices ? FWIW (in de andere gevallen heb je nood aan een WAP om de verbinding te maken)

    Comment


    • #3
      Re: Drone

      Bedankt om te reageren. Ik ben zelf een absolute dummie in die materie....misschien komt de info hier toch binnen zodat ik het zelf ook snap.....ad hoc verbinding … hoe breng je dat tot stand ?

      Comment


      • #4
        Re: Drone

        Geen idee hoe je specifiek in jouw geval zit maar mogelijk zorgt de verbinding drone<> phone dat de verbinding phone <> internet wegvalt. Je zal dus naar je settings moeten kijken.
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

        Comment


        • #5
          Re: Drone

          En wat kan er in die settings verkeerd zijn ? Waar precies moet ik gaan kijken ?

          Comment


          • #6
            Re: Drone

            Je kan al testen of je, wanneer je met je phone <> drone verbonden bent tegelijk nog op internet kunt (mail/web) dan weet je ten minste of de melding "geen internet" wil zeggen of je drone geen verbinding kan maken dan wel je echt geen internet hebt.
            Als je internet hebt maar de drone kan niet op internet is het ook mogelijk dat je provider geen "tethering" toe laat (je phone is dan een hotspot)
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

            Comment


            • #7
              Re: Drone

              In mijn instellingen stond 'Tethering' uit. Heb dat nu aangezet. Ik hoop het tijdens het weekend nog eens te kunnen testen (mijn agenda is nogal gevuld). Ik laat me horen zodra ik het getest heb. Alvast bedankt !

              Comment


              • #8
                Re: Drone

                Voila... dan wil dat zeggen dat een apparaat dat verbonden is met de phone NIET op internet mag. Je phone deelde zijn internetverbinding niet met andere apparaten.

                Ik vraag mij wel af waarom de drone internetaccess moet hebben. Tenzij je data naar internet wil sturen (streaming bv.) zie ik er geen nut in. Mogelijk stuurt de drone dat naar "huis" over het gebruik.
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

                Comment


                • #9
                  Re: Drone

                  Het waarom van al die dingen is voor mij al helemaal een raadsel. Ben al blij dat er mensen zijn die dat wél snappen en die anderen willen helpen !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Drone

                    Vandaag nog geprobeerd om connectie te krijgen tussen de smartphone en de drone.....tethering aan....mobiele hotspot aan....nieuwe app (betalend) geïnstalleerd.... geen verbinding mogelijk. Als ik de app start op het juiste moment volgens de handleiding, krijg ik de melding: er is iets fout gegaan.....
                    Een vraag aan de support van Xiro levert ook niets op....alle gegevens op dat e-formulier nauwkeurig ingevuld....geen reactie.
                    Heeft iemand nog een lumineus idee ?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Drone

                      Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
                      Heeft iemand nog een lumineus idee ?
                      Misschien niet lumineus maar vrij voor de hand liggend: is het probleem niet je smartphone en zijn instellingen. Misschien zijn er instellingen op je smartphone die onverwacht zijn veranderd na één of andere update van je OS. Misschien is de software versie van je Samsung niet meer compatibel met de Drone software? Zijn er plots veiligheidsinstellingen aangevinkt tgv die update? Wat IK zeker zou proberen: installeer de app op een andere (Android?) smartphone en probeer het daarmee eens. Eventueel eerdere versie van OS op jouw Samsung installeren. Probeer logisch te werk te gaan en zo alle mogelijke oorzaken weg te strepen. Soms, en soms té vaak, zit het probleem in een niet te verwachten hoekje. Soms ligt het voor je voeten en kijk je er over heen omdat het té voor de hand ligt. Zorg dat je zeker bent dat de Smartphone niet de bron van ellende is.

                      Mvg,

                      Tjerri

                      Comment


                      • #12
                        Re: Drone

                        Het probleem is dat er bij allebei wijzigingen geweest zijn: Android doet regelmatig een update (en ja, recent nog een grote), en de app van Xiro die vroeger probleemloos werkte, is niet meer aktief en vervangen door een nieuwe (betalende) app, die telkens een foutmelding geeft. Heb dat bij Xiro aangekaart, maar die geven niet thuis. En bij wie moet je zijn voor een Android-probleem ??? We zoeken dus verder....het zou best kunnen dat je gelijk hebt, maar ik vind niets bij de instellingen die ik zou kunnen wijzigen om de 'beveiliging' minder streng te maken of om uitzondering te maken voor Xiro bv. .

                        Comment


                        • #13
                          Re: Drone

                          Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
                          Het probleem is dat er bij allebei wijzigingen geweest zijn: Android doet regelmatig een update (en ja, recent nog een grote), en de app van Xiro die vroeger probleemloos werkte, is niet meer aktief en vervangen door een nieuwe (betalende) app, die telkens een foutmelding geeft. Heb dat bij Xiro aangekaart, maar die geven niet thuis. En bij wie moet je zijn voor een Android-probleem ??? We zoeken dus verder....het zou best kunnen dat je gelijk hebt, maar ik vind niets bij de instellingen die ik zou kunnen wijzigen om de 'beveiliging' minder streng te maken of om uitzondering te maken voor Xiro bv. .
                          Long shot: kan je en/of de oude app niet terugzetten en/of de oude Androïd versie?

                          Tjerri

                          Comment


                          • #14
                            Re: Drone

                            Dacht net nog aan een 'klassieker': heb je de cache van je app en of video applicaties van je Samsung al geleegd? Is maar een idee he, maar misschien ligt het daar aan.

                            Tjerri

                            Comment


                            • #15
                              Re: Drone

                              Ik probeer dat uit ! Thanks.

                              Comment

                              Working...
                              X