Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Signaal scherpstelling Nikon D7200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Signaal scherpstelling Nikon D7200

    Ik kan mijn signaal scherpstelling niet bevestigen bij mijn Nikon D7200 . Ik ben in het menu geweest d Opnemen / weergeven , signaal , op volume 2 gezet maar dan kan ik niet bevestigen.

  • #2
    Re: Signaal scherpstelling Nikon D7200

    Het moet wel kunnen, maar het is altijd het eerste wat ik uitzet, het is zoiets als even roepen: "ik ga een foto maken.."
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Signaal scherpstelling Nikon D7200

      Ik weet het wel maar ik zou het nooit niet gebruiken als ik ergens in een zaal foto's moet gaan nemen maar wel als ik in de natuur ben bv. In ieder geval , mijn probleem is hier niet mee opgelost .

      Comment


      • #4
        Re: Signaal scherpstelling Nikon D7200

        Staat je schakelaar niet toevallig op AF-C?

        Comment


        • #5
          Re: Signaal scherpstelling Nikon D7200

          Hij stond inderdaad op AF- C prioriteit maar na omschakeling naar AF-S prioriteit hoor ik nog geen signaal .

          Comment


          • #6
            Re: Signaal scherpstelling Nikon D7200

            Haal de batterij er eens uit.
            En als dat niet lukt een reset.
            Ergens knopjes gelijktijdig indrukken 2 a 5 sec. Je ziet die knopjes (groene bollekes) rechts boven en links onder.

            Comment


            • #7
              Re: Signaal scherpstelling Nikon D7200

              Zelfde probleem gehad met een D7200 van een vriend die om raad kwam vragen. Het lukt ook aan geen kanten om dit terug in orde te krijgen maar in liveview gaat het signaal wel.
              Probleem eigen aan de D7200 wie weet.

              Comment


              • #8
                Re: Signaal scherpstelling Nikon D7200

                @Noliko , bedoel je AF-C prioriteit in het menu van de camera ? Dan zit je niet goed
                Links onderaan de camera heb je een schakelaar AF - M . Als de schakelaar op AF staat moet je het knopje op de schakelaar indrukken
                dan kan je op het bovenste schermpje via het achterste keuze wieltje instellen op AF-C - AF-A - of AF-S
                Als je met het signaal wil werken zet je hem best op AF-A.

                Mvg Yves
                What you see is what you get

                Comment


                • #9
                  Re: Signaal scherpstelling Nikon D7200

                  In AF-C geeft de 7200 nooit een piepje ...

                  Jaja

                  Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
                  Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                  Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                  Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Signaal scherpstelling Nikon D7200

                    Nu hoor ik het biepje scherpstelling wanneer de camera in de A- stand staat en de autofocus op Selectie AF-S prioriteit en niet ontspannen kiezen maar scherpstelling . Op ontspannen geeft hij geen biepsignaal .

                    Comment


                    • #11
                      Re: Signaal scherpstelling Nikon D7200

                      Dat biepje is een focus lock bevestiging.
                      Wanneer krijg je een focus lock ?
                      - Bij singelfocus AF-S (bij AF-C is de focus continu en wordt dus niet gelockt)
                      - Bij scherpstelling prioriteit moet eerst de focus gelockt zijn voor je kan afdrukken (bij ontspan prioriteit dus niet)

                      Als je bovenstaande leest kun je afleiden wanneer je een biepje kunt verwachten
                      AF-S en prioriteit scherpstelling ingesteld.
                      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Signaal scherpstelling Nikon D7200

                        Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
                        Nu hoor ik het biepje scherpstelling wanneer de camera in de A- stand staat en de autofocus op Selectie AF-S prioriteit en niet ontspannen kiezen maar scherpstelling . Op ontspannen geeft hij geen biepsignaal .
                        Dat is zoals het moet. En ook dit staat in je handleiding!
                        Maar de A-stand, P- of eender welke andere belichtingsstand heeft er niets mee te maken.
                        AF-S is van belang.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Signaal scherpstelling Nikon D7200

                          In orde . Bedankt allen .

                          Comment

                          Working...
                          X