Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Portrait Pro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Portrait Pro

    Iemand ervaring met deze software ?
    Welke bundle verdient aanbeveling ?
    Everything you need to edit your photos. Buy a bundle and save money and time.

  • #2
    Re: Portrait Pro

    ik maak gebruik van Portrait Pro 17 https://www.portraitprofessional.com...re/new_in_v17/
    een programma met zeer veel mogelijkheden, ik heb geen bundel.
    D 7500 > 16/85 > 70/300>105
    https://www.behance.net/joscaeymae0afa
    Grt. Jos

    Comment


    • #3
      Re: Portrait Pro

      Heb je enig verschil gezien met de vorige versies ? in kleur, schakering, detail ? ik heb nl. reviews gelezen die zeggen dat er wel verschillen zijn.
      P.S. ik denk dat ik ga voor de bundle met de landscape in ook.

      Comment


      • #4
        Re: Portrait Pro

        Kijk misschien eens op de review en reacties op dpreview ... die spreken voor zich denk ik. https://www.dpreview.com/news/571684...amatic-changes
        Mooi voor beginners in foto editing die denken dat er een magisch programma bestaat dat gevorderde techieken in ACR-LR-PS eenvoudig maakt en vervangen kan worden door een paar sliders. ... Niet dus.

        Heb het promo filmpje van hun Landscape Pro gezien en eerlijk gezegd was dat om te lachen.
        De lucht selecteren werd zoals ik had verwacht met de "dooddoener" voorbeeld-foto getoond; een voorgrond met op de horizon een scherp afgelijnde heuvel tegen de lucht. Die selectie doe ik even snel en zelfs correcter (qua overgang) in PS.
        Wanneer een boom met bladeren tegen de lucht moet geselecteerd worden wordt het een ander verhaal en is het resultaat ronduit lelijk.
        De 3D-lighting borstel deed mijn wenkbrouwen nog meer fronsen.
        Vooreerst zou ik niet weten waarom ik de richting vh licht in mijn foto wil veranderen van links naar rechts of anders.
        Ten tweede tonen ze weerom de gemakkelijkste foto (zonder schaduwen). Probeer met die software maar eens een rechtsvallende schaduw ve boom naar links te verplaatsen op een realistische manier.

        Imo, als je wat speelgoed zoekt om snel dramatische effecten te krijgen en niet wakker ligt vd kwaliteit en vooral realisme van je foto, ga er dan voor.
        Als je je foto's op een goede/correcte manier wil bewerken zodat ze echt toonbaar zijn, ga dan een stap verder dan je basiskennis van ACR-LR-PS en leer de gevorderde technieken die je een degelijk (professioneel) en vooral realistisch resultaat geven.

        Neen die gevorderde kennis kan je niet overslaan en vervangen door een plug-in die je zogezegd in een paar minuten onder de knie kan krijgen.

        Imo:
        veel misleidende reclame,
        grote kortingen (50%) om je te lokken,
        een trialversie waar je weinig kan mee doen maar de belofte dat hun "Pro"/Studio" versie dat wel kan en
        uiteindelijk hap je toe en
        na een paar probeersels blijf je teleurgesteld achter met een gevoel dat je bedrogen/belogen bent.

        Comment


        • #5
          Re: Portrait Pro

          merci

          Comment

          Working...
          X