Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

polarisatiefilter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • polarisatiefilter

    hallo,
    ik heb mijn oog nu laten vallen op een Polarisatiefilter maar door de vele keuze weet ik niet goed welk type of merk goed is.
    Mijn toestel is de nikon D3300 met kit 18-105 lens ř67.
    kan iemand wij weg wijzen qua prijzen.
    alvast bedankt.

  • #2
    Re: polarisatiefilter

    Het enige juiste antwoord is, wat jouw schikt. Daarbij moet je dan wel de gulden middenweg weten te vinden, wat inhoud het midden segment (70 - 110 eurp).

    Benro
    Formatt Hitech
    Hoya
    B+W
    Sigma
    .....
    .....

    Comment


    • #3
      Re: polarisatiefilter

      Wat mij betreft zou ik gaan voor Haida. Is een chinees merk dat een stevige reputatie aan het opbouwen is.
      Zelf heb ik er de ND filters van en moest ik er eerder van geweten hebben had ik er ook een CPL van gekocht.

      Sinds een paar jaar is er ook een Belgische verdeler met correcte service/levering: https://haida-filters.be/Polarisatie...irculair-Haida

      De link verwijst naar de 82mm maar je zal evengoed de 67mm kunnen bestellen.
      De NanoPro serie is Haida's topsegment en kost nog geen € 70 (vermoed dat de 67mm nog goedkoper is).
      Het is een slim filter dus ook geschikt voor wide-angle en voorzien van nano-coatings aan beide zijden.
      Als je diezelfde specs wil bij B+W of Hoya dan ben je meer dan het dubbel kwijt.

      Comment


      • #4
        Re: polarisatiefilter

        Ik ben ook eerder te vinden voor Haida maar ook Marumi en Hoya, maar altijd eerst Haida.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment

        Working...
        X