Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Twijfel betreffende reislens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Twijfel betreffende reislens

    Momenteel in enorme tweestrijd betreffende de lens die ik wil meenemen op onze trip naar Lombok en Bali.

    Even korte schets:
    Body: Nikon D90
    keuze tussen twee lensen: Sigma DC 18-200mm 1:3.5-6.3 HSM of de Nikon 17-55mm 1:2.8 DX

    Ik wil echt maar één van deze lenzen meenemen naar gewicht toe maar na veel research ben ik er nog steeds niet uit.

    Even mijn pro's en con's op een rijtje:
    Nikon lens: groter dynamisch bereik, beter contrast en scherpte, De 2.8f vind ik ook een enorme meerwaarde, nadeel: zwaar
    Sigma lens: een manusje van alles met zijn bereik van 18-200 mm

    Dus ik heb de indruk dat ik moeten kiezen tussen een kwalitatief vollere lens (nikon) en een lens die naar bereik toe meer mogelijkheden heeft en beschreven staat als de vakantiezoomlens.

    Ik weet dat vaak de keuze van lenzen een persoonlijke keuze is maar ik kan hier echt wel jullie mening/hulp goed gebruiken.

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Twijfel betreffende reislens

    De lens die je niet meeneemt ga je alleszins ter plaatse missen.
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

    Comment


    • #3
      Re: Twijfel betreffende reislens

      neem de Sigma mee en koop nog een (tweedehands) Nikon 35mm 1.8 DX, Dan heb je een reislens voor de vakantiekiekjes, en als je wat creatiever wil heb je een lichtsterke kwaliteitslensje bij.
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

      Comment


      • #4
        Re: Twijfel betreffende reislens

        Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
        neem de Sigma mee en koop nog een (tweedehands) Nikon 35mm 1.8 DX, Dan heb je een reislens voor de vakantiekiekjes, en als je wat creatiever wil heb je een lichtsterke kwaliteitslensje bij.
        Mmmm dit heeft me doen nadenken. De optie nu aan het bekijken. Vroeger had ik een 50mm DX maar met de crop vond ik deze niet 'ideaal'.

        De vraag die daar op volgt. Momenteel ook aan het uitkijken om een polarisatiefilter en een ND filter aan te schaffen. Maar schaf ik deze dan het beste aan voor de sigma 18-200mm of de nikkor lens?

        Alvast bedankt voor de tip

        Comment


        • #5
          Re: Twijfel betreffende reislens

          Als je Lightroom hebt, kijk dan welke van de twee lensen je het afgelopen 1-2 jaar het meest gebruikt hebt en neem die dan mee.
          Nu nog even snel een pol- of grijsfilter aanschaffen voor de vakantie, lijkt me niet handig, voor welke lens ook.
          "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

          Comment


          • #6
            Re: Twijfel betreffende reislens

            Oorspronkelijk geplaatst door Koen_E Bekijk bericht
            Mmmm dit heeft me doen nadenken. De optie nu aan het bekijken. Vroeger had ik een 50mm DX maar met de crop vond ik deze niet 'ideaal'.

            De vraag die daar op volgt. Momenteel ook aan het uitkijken om een polarisatiefilter en een ND filter aan te schaffen. Maar schaf ik deze dan het beste aan voor de sigma 18-200mm of de nikkor lens?

            Alvast bedankt voor de tip
            Verkeerd gereageerd.

            Comment

            Working...
            X