Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hernieuwing abonnement Shoot - Vreemde Praktijken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hernieuwing abonnement Shoot - Vreemde Praktijken

    Ik heb al een aantal jaar een abonnement op Shoot, en betaal telkens begin SEPTEMBER.
    Dat gebeurt rechtstreeks en buiten BD om.
    Zonet krijg ik van Phoenix Corporate Finance (moederbedrijf van Minoc) 2 (!!) mails met telkens factuur in bijlage, waarin aanrekening van een abonnement van MEI 2018 tot MEI 2019 en de melding dat het geld AUTOMATISCH van mijn rekening zal gehaald worden op 22/7.
    Lijken mij vreemde praktijken. Weet niet of ze dat zo maar kunnen maar het klinkt wel bedreigend. Ik heb wel eens iets bij Minoc besteld met mijn creditkaart, dus mogelijk is het wel denk ik.
    Ik twijfel of ik nog met Shoot wil verder gaan op deze manier.
    Bij Minoc geen reactie op mijn telefoon. Benieuwd of er reactie zal komen op mijn (verontwaardigde) reply op hun mail.
    Gezien samenwerking van BD met Shoot post ik dit hier.
    Anderen die ook die ervaring hebben? Dan hoor ik het graag, want dit kan echt niet.

    mvg

  • #2
    Re: Hernieuwing abonnement Shoot - Vreemde Praktijken

    Ook wij zijn woest: we hadden een abonnement met betaling in april, maar hebben dat opgezegd naar aanleiding van het faillissement van Minoc (te laat voor 2018-19, maar soit). Ondanks het feit dat we in mei nog voor een jaar betaalden, kregen ook wij twee domiciliëringsmails (op 22/6 verzonden, gaat van de rekening op 23/6 - qua timing kan dat tellen).

    Wij vonden de mails erg verdacht (taalfouten, ander bedrijf, timing, factuur die gewoon uit Word lijkt te komen) en zijn ook niet te spreken over de manier van werken. Is er trouwens iemand die weet of een ander en buitenlands bedrijf (Phoenix) zomaar die domiciliëring (van Minoc) mag gebruiken?
    Last edited by Novokaine; 23 juni 2018, 09:39.

    Comment


    • #3
      Re: Hernieuwing abonnement Shoot - Vreemde Praktijken

      Phoenix Corporate Finance is het bedrijf dat de nieuwe Minoc Data Services financiert en daarom ook voortaan de abonnementsgelden zal innen. Vandaar dat elke abonnee die een lopende domiciliëring had bericht kreeg m.b.t. de naamsverandering van de rechthebbende (wettelijk verplicht).

      Een verandering van looptijd hoort daar in principe niet bij. Stuur ons a.u.b. de ontvangen mails (met eventuele bijlagen) door naar vzw @ belgiumdigital.com. Dan kunnen wij een en ander navragen.

      Comment


      • #4
        Re: Hernieuwing abonnement Shoot - Vreemde Praktijken

        Vandaag opnieuw een poging gedaan om Minoc te bereiken via de telefoonnummers die in het laatste nummer van juni/juli staan: geen enkele reactie. De telefoons blijven minutenlang rinkelen zonder antwoord.
        Er moeten toch medewerkers van Belgiumdigital zijn die hier meer over weten denk ik dan, gezien hun samenwerking met Shoot in het verleden (en nog?). Maar voorlopig uit die hoek geen reacties?

        Comment


        • #5
          Re: Hernieuwing abonnement Shoot - Vreemde Praktijken

          Oorspronkelijk geplaatst door Pierewit Bekijk bericht
          Er moeten toch medewerkers van Belgiumdigital zijn die hier meer over weten denk ik dan, gezien hun samenwerking met Shoot in het verleden (en nog?). Maar voorlopig uit die hoek geen reacties?
          Lees het berichtje net boven het jouwe
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

          Comment


          • #6
            Re: Hernieuwing abonnement Shoot - Vreemde Praktijken

            Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
            Lees het berichtje net boven het jouwe
            Sorry: mijn bericht kwam 1 minuut na het uwe. Op het moment dat ik het begon te schrijven was het uwe wellicht nog niet zichtbaar.

            Ik heb bij mijn weten nooit een domiciliëring gehad en kreeg toch twee mails. Ik stuur ze door naar het door u vermelde adres.
            Dank voor de reactie.

            Comment

            Working...
            X