Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Photrea

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Photrea

    "Maxim (23) ontwikkelt nieuw fotoplatform Photrea: “Iedereen heeft dezelfde kans op erkenning, ongeacht bekendheid of materiaal”

    Interessant idee.
    Er blijkt echter een select clubje "founding members" te zijn die niet verplicht zijn hun fotografie door het stemproces te laten gaan. Begrijp ik niet helemaal.
    Last edited by trbt555; 20 juni 2018, 16:52.

  • #2
    Re: Photrea

    Sla er George nog evens op na: “All animals are equal, but some animals are more equal than others.”

    Tjerri

    Comment


    • #3
      Re: Photrea

      Hey trbt55,

      Leuk dat het concept je aanspreekt!

      Over de founding members: Een fotoplatform zonder content is zoals AirBnb zonder flats; heel moeilijk om te starten. Om deze drempel te verlagen, ben ik gestart met enkele fotografen die ik ken. Deze mochten elk x aantal foto's uploaden zonder ze door de stemprocedure hoefde te gaan. Vanaf ze hun limiet (en die ligt niet extreem hoog) hebben bereikt, moeten ze gewoon stemmen zoals iedereen! Op deze manier had ik een mooie basis om mee te starten en een referentie voor het niveau.

      Ik verwelkom jullie graag op www.photrea.com
      Als er vragen / opmerkingen zijn, aarzel dan niet deze te melden. Alleen zo kan het geheel beter worden.

      Maxim Piessen
      www.maximpiessen.com
      www.facebook.com/maximpiessenphotography
      Workshops macrofotografie: www.maximpiessen.com/workshop

      Comment


      • #4
        Re: Photrea

        Het ziet er mij een mooi initiatief uit. Er staat al mooi materiaal op.

        Comment


        • #5
          Re: Photrea

          Oorspronkelijk geplaatst door mpke Bekijk bericht
          Hey trbt55,

          Leuk dat het concept je aanspreekt!

          Over de founding members: Een fotoplatform zonder content is zoals AirBnb zonder flats; heel moeilijk om te starten. Om deze drempel te verlagen, ben ik gestart met enkele fotografen die ik ken. Deze mochten elk x aantal foto's uploaden zonder ze door de stemprocedure hoefde te gaan. Vanaf ze hun limiet (en die ligt niet extreem hoog) hebben bereikt, moeten ze gewoon stemmen zoals iedereen! Op deze manier had ik een mooie basis om mee te starten en een referentie voor het niveau.

          Ik verwelkom jullie graag op www.photrea.com
          Als er vragen / opmerkingen zijn, aarzel dan niet deze te melden. Alleen zo kan het geheel beter worden.

          Maxim Piessen
          Maxime, bedankt voor de toelichting. Had ik niet bij stilgestaan.
          Ben ook gebruiker geworden, hoop dat het een succes wordt.

          Ik denk wel dat er gesleuteld zal moeten worden aan de mogelijkheid om met andere gebruikers interactie aan te gaan, anders blijft het steriel "plaatjes kijken" zonder de sociale component.
          Last edited by trbt555; 21 juni 2018, 06:53.

          Comment


          • #6
            Re: Photrea

            Comments en berichten sturen staan op de to do list. Merci voor de input!
            www.maximpiessen.com
            www.facebook.com/maximpiessenphotography
            Workshops macrofotografie: www.maximpiessen.com/workshop

            Comment


            • #7
              Re: Photrea

              Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
              Sla er George nog evens op na: “All animals are equal, but some animals are more equal than others.”

              Tjerri
              .. en ik die altijd al dacht dat "all animals are dangeroes" waren ...

              Comment


              • #8
                Re: Photrea

                Ben er al weer weg:

                - van een afgewezen foto heb je geen idee waarom
                - een foto die hier de HOF haalde wordt daar afgewezen, maar ik moet betalen als ik wil weten hoeveel stemmen ik tekort kwam
                - en je mag maar met één foto meedoen, dan moet je eerst 20 foto's beoordelen, en dan minstens een dag wachten tot jouw foto beoordeeld werd, vraagt veel te veel tijd. Tergend langzaam dus.

                Voor mij werkt dit systeem totaal niet. Aangezien dezelfde foto's op Facebook te vinden zijn kunnen de vriendjes weer tekeer gaan. Niets objectiviteit dus.
                Maar 't zal zonder mij ongetwijfeld ook wel gaan.
                ...leeg...

                Comment


                • #9
                  Re: Photrea

                  Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
                  Ben er al weer weg:

                  - van een afgewezen foto heb je geen idee waarom
                  - een foto die hier de HOF haalde wordt daar afgewezen, maar ik moet betalen als ik wil weten hoeveel stemmen ik tekort kwam
                  - en je mag maar met één foto meedoen, dan moet je eerst 20 foto's beoordelen, en dan minstens een dag wachten tot jouw foto beoordeeld werd, vraagt veel te veel tijd. Tergend langzaam dus.

                  Voor mij werkt dit systeem totaal niet. Aangezien dezelfde foto's op Facebook te vinden zijn kunnen de vriendjes weer tekeer gaan. Niets objectiviteit dus.
                  Maar 't zal zonder mij ongetwijfeld ook wel gaan.
                  Als ik het hier zo hoor heeft de werkwijze veel weg van hoe 1X begonnen is....dat was inderdaad tijdrovend. Een hoffoto is geen garantie dat ze passeren op curated websites
                  My Website : http://www.ineedair.org
                  Music / Painting / Motion Graphics / Image
                  Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Photrea

                    Ik heb er nu ook en paar geüpload en vind er eigelijk ook niks aan.
                    Zoals ik al eerder zei: de sociale component ontbreekt.
                    Mooie plaatjes kijken kan ik ook op Flickr of 500px.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Photrea

                      Photrea staat amper online en men is al aan het afbreken begonnen, is dat niet wat voorbarig?
                      Alle begin is moeilijk en zoals met alles zullen er kinderziektes opduiken en verholpen moeten worden.
                      Eén ding vind ik dan weer jammer, de site is in het Engels.
                      IK HEB DAAR EEN HEKEL AAN!
                      Kan de site ook niet in onze eigen taal? Is dat nu echt zoveel moeite gevraagd?
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Photrea

                        Momenteel gaat het stemproces nog vrij traag en kan het sociale nog beter.
                        Het stemproces gaat vele sneller gaan zodra ik het platform internationaal begin te promoten. Ook het sociale zal verbeteren met extra functies zoals comments en de mogelijkheid tot (opbouwende) kritiek te geven tijdens de stemprocedure.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                        Photrea staat amper online en men is al aan het afbreken begonnen, is dat niet wat voorbarig?
                        Alle begin is moeilijk en zoals met alles zullen er kinderziektes opduiken en verholpen moeten worden.
                        Eén ding vind ik dan weer jammer, de site is in het Engels.
                        IK HEB DAAR EEN HEKEL AAN!
                        Kan de site ook niet in onze eigen taal? Is dat nu echt zoveel moeite gevraagd?
                        Het doel is vanaf het begin geweest om dit concept internationaal uit te rollen. Zo wordt de gehele stemprocedure nog meer random en objectief en verschijnt er een grotere variatie aan foto's. Moest ik vanaf het begin de website in het Nederlands gemaakt hebben, is het zeer moeilijk om achteraf een internationaal publiek aan te trekken.
                        Naar de toekomst toe zal ik wel de mogelijkheid tot verschillende talen inbouwen, maar momenteel staan er nog iets belangrijkere zaken (kinderziektes) op de to-do lijst .
                        www.maximpiessen.com
                        www.facebook.com/maximpiessenphotography
                        Workshops macrofotografie: www.maximpiessen.com/workshop

                        Comment


                        • #13
                          Re: Photrea

                          Oorspronkelijk geplaatst door mpke Bekijk bericht
                          Momenteel gaat het stemproces nog vrij traag en kan het sociale nog beter.
                          Het stemproces gaat vele sneller gaan zodra ik het platform internationaal begin te promoten. Ook het sociale zal verbeteren met extra functies zoals comments en de mogelijkheid tot (opbouwende) kritiek te geven tijdens de stemprocedure.



                          Het doel is vanaf het begin geweest om dit concept internationaal uit te rollen. Zo wordt de gehele stemprocedure nog meer random en objectief en verschijnt er een grotere variatie aan foto's. Moest ik vanaf het begin de website in het Nederlands gemaakt hebben, is het zeer moeilijk om achteraf een internationaal publiek aan te trekken.
                          Naar de toekomst toe zal ik wel de mogelijkheid tot verschillende talen inbouwen, maar momenteel staan er nog iets belangrijkere zaken (kinderziektes) op de to-do lijst .
                          Ik kan u heel goed volgen en zal de Nederlandse en/of Franse taal graag welkom heten.
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment

                          Working...
                          X