Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet : wie heeft enkel het internet en niet langer tv.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Telenet : wie heeft enkel het internet en niet langer tv.

    Gelet op de omhoog gestoken vinger die Telenet vandaag uitsteekt naar al haar tv-klanten (prijsverhoging van 1,20 EUR per maand), denk ik er sterk aan om het tv-abonnement op te zeggen en enkel nog het internetpakket over te houden. tv-kijken wordt dan natuurlijk wat omslachtiger via vrt.nu, Stievie, Netflix.

    Nu had ik graag vernomen of iemand al op die manier werkt.

    Bij mij is het weliswaar voor een abonnement in een tweede verblijf dat normaal 2 weekends per maand, maar ook 2 weken per vakantiemaand gebruikt wordt.

    Mijn vraag is hoofdzakelijk ingegeven door de vraag naar praktijkervaringen mbt tv-kijken via internet.

  • #2
    Re: Telenet : wie heeft enkel het internet en niet langer tv.

    In Frankrijk hebben wij internet Wifi, maar ook tezelfdertijd TV. Nu, gezien de Fransen geen Belgische en Nederlandse zenders doorzenden stream ik daar met Stevie enkele Nederlandstalige programma's. En ik ben nu ook zinnens tijdens ons verblijf de volgende weken te upgraden naar een premium versie die nu trouwens toch tijdelijk een maand gratis is. Vooral voor de Wereldbeker die niet te bekijken valt met de gratis versie van Stevie. Ik vermoed ook dat Frankrijk weinig interesse zal hebben om de Belgische matchen uit te zenden op hun eigen zenders, vandaar dus...
    De kwaliteit van het streamen is perfect en ik doe dit met chromecast via iPhone of iPad.
    Nu de prijs voor een pakket TV, internet is in bij Orange (beste provider in Frankrijk) slechts een kleine 20€/m. Dat is dus een fractie van hier, wat betekent dat ze er hier nogal een gangetje mee gaan.
    Zelf heb ik hier op mijn praktijk in België ook nog TV, maar overweeg dit in de toekomst ook op te zeggen, gezien ik daar eigenlijk amper of nooit naar TV zie.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • #3
      Re: Telenet : wie heeft enkel het internet en niet langer tv.

      Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
      Gelet op de omhoog gestoken vinger die Telenet vandaag uitsteekt naar al haar tv-klanten (prijsverhoging van 1,20 EUR per maand), denk ik er sterk aan om het tv-abonnement op te zeggen en enkel nog het internetpakket over te houden.
      En uw internet verhoudingsgewijs duurder maken?
      Een Pack komt steeds voordeliger uit dan elk product apart, zeker van dat dit voor u dan een goede zet is?
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Telenet : wie heeft enkel het internet en niet langer tv.

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        En uw internet verhoudingsgewijs duurder maken?
        Een Pack komt steeds voordeliger uit dan elk product apart, zeker van dat dit voor u dan een goede zet is?
        Ik neem hier dan alleen maar internet. Geen mobile (heb ik via Proximus aan heel goede voorwaarden), ook geen vaste lijn. Dus ik zie niet in waarom ik nog een pakket zou kopen. Met 150 gb kom ik ruimschoots toe à 750 MB per uur.

        Momenteel heb ik daar enkel basic internet + tv. Basic internet kost mij bij telenet 27,80 EUR per maand. (Voor 150gb)

        Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
        Last edited by Heembeek; 15 juni 2018, 05:54.

        Comment


        • #5
          Re: Telenet : wie heeft enkel het internet en niet langer tv.

          Ik heb nooit internet gehad bij TN maar betaal 34.95/ maand aan EDPnet voor internet + telefoon. Limieten ken ik niet (echt unlimited) maar verbruik is 500GB+/maand.
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

          Comment


          • #6
            Re: Telenet : wie heeft enkel het internet en niet langer tv.

            Ik ben TN Wigo klant, dus tv, super snel internet (750GB download in de piek uren), huur digicorder, vaste lijn onbeperkt bellen,
            twee gsm onbeperkt bellen en 3 GB 4G data + hun antivirus en FW ondersteuning.
            Gebruik op twee tv's, twee tablets, twee PC's en twee smartphones.
            prijs 105€ gaat naar 108€ en is nog steeds goedkoper dan drie jaar geleden alles apart.
            Niet echt goedkoop, maar hier op de streek op alle vlakken top.
            Ik blijf dus waar ik ben.

            Comment


            • #7
              Re: Telenet : wie heeft enkel het internet en niet langer tv.

              Ik heb in België TV van Telenet opgezegd in 2011 en enkel Basic Internet behouden. Kost ongeveer 28€/maand voor 30Mb snelheid en 100Gb downloadlimiet (als ik de router eens zou gaan omwisselen krijg ik 60Mb aan hetzelfde tarief).
              Voor TV heb ik een schotel en een decoder van TV Vlaanderen. Abonnement kost 18€/maand.
              De smartcard neem ik telkens mee naar Spanje, waar ik ook een schotel en decoder van TV Vlaanderen heb.
              Je kan een tweede smartcard aanvragen @ 3€/maand (voor het geval ik de kaart zou vergeten ), maar de TV staat hier maximum 2 uur/week aan. Dus geen ramp als ik de kaart niet bij me heb.
              Voor internet heb ik hier in Spanje een fiberaansluiting (100Mb up/100Mb down, onbeperkte download/upload) @ 24€/maand. Telefoneren binnen Europa is gratis
              (zowel naar vast als naar gsm) op basis van "fair use" (en niet naar betaalnummers).
              Bellen met het thuisfront doen we dagelijks minimaal 3 keer, maar dan wel met Facetime.
              TV Vlaanderen gaat hier in het najaar buiten, om over te schakelen op IPTV.

              Comment


              • #8
                Re: Telenet : wie heeft enkel het internet en niet langer tv.

                Ik weet één ding, en dat is dat 150Gb erg snel op is.
                Mijn vrouw kijkt ook regelmatig tv via hare pc en dan de dochter nog.
                En daarbij nog het gebruikelijke internet verkeer. wij zitten ruim boven de 500Gb p/m.
                Hier ook WIGO van TN, mss niet goedkoop maar werkt als een trein.
                Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                Comment


                • #9
                  Re: Telenet : wie heeft enkel het internet en niet langer tv.

                  Wij betalen nu €66.30 per maand bij Proximus voor een vaste lijn, internet ongelimiteerd (effectief 75 Mbps download 15 upload), TV zonder extra bundels en 1 mobile met 1500 MB data per maand (incl 500 via extra simkaartje).
                  De V5 decoder heb ik indertijd gekocht (€50).

                  Daar komt €5 tot max 10 bij voor gesprekken op de vaste lijn binnen de kantooruren of internationaal.
                  Plus €25 ongeveer elke 3 maand voor de tweede GSM.
                  Hiervoor een tweede mobiel abonnement nemen zou waarschijnlijk niet duurder uitkomen (als je een beetje oplet wanneer je met welk toestel belt).

                  Alles werkt eigenlijk wel prima (alleen hadden ze vorige maand proactief een Bbox 3 mogen opsturen toen ze aan de aansluiting sleutelden en de kans groot was dat de oude niet meer mee kon - was wel na 1 telefoontje in orde, 1 dag zonder vast internet en TV).

                  Eigenlijk kijken wij niet veel TV dus we zouden dat er uit kunnen halen.

                  Maar als je zoekt naar internet online aanbiedingen zijn de meeste goedkope (€25-30) beperkt in volume en snelheid - geen goed idee voor Netflix ed, anders zit je daarvoor alleen al aan €50 per maand.

                  Wij blijven dus ook maar waar we zijn …

                  Per saldo is telecom onze duurste maandelijkse factuur, meer dan gas, elektriciteit of water apart.
                  Maar dat was indertijd met de interzonale tarieven van de RTT, de TV-distributie en het kijk- en luistergeld ook al zo.
                  Nu hebben we toch meer voor ons geld.
                  Last edited by palombian; 19 juni 2018, 10:49.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Telenet : wie heeft enkel het internet en niet langer tv.

                    Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                    Maar als je zoekt naar internet online aanbiedingen zijn de meeste goedkope (€25-30) beperkt in volume en snelheid - geen goed idee voor Netflix ed, anders zit je daarvoor alleen al aan €50 per maand.

                    Nope. €34.95/maand voor EDPnet XL (internet + telefoon) met ECHT unlimited volume, geen "smalband", dag/nacht verbruik of wat dan ook.. TV kan via DVB-T (op 1/12 stopt VRT hier echter mee) tenzij je meer wil dan VRT/RTBf/NPO/Frankrijk (afhankelijk waar je woont).
                    bye, Maurice
                    https://on4bam.com/
                    Nikon D7500

                    Comment


                    • #11
                      Re: Telenet : wie heeft enkel het internet en niet langer tv.

                      Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                      Nope. €34.95/maand voor EDPnet XL (internet + telefoon) met ECHT unlimited volume, geen "smalband", dag/nacht verbruik of wat dan ook.. TV kan via DVB-T (op 1/12 stopt VRT hier echter mee) tenzij je meer wil dan VRT/RTBf/NPO/Frankrijk (afhankelijk waar je woont).
                      Werkt blijkbaar met de VDSL van Proximus.
                      De meeste TV zenders waar we naar kijken kan je ook op internet zien.
                      Reden waarom DVT-T stoppen zo geen probleem is, alhoewel radio nog wel recent is uitgerold over DAB+ (werkt prima trouwens, waarom zou je daarvoor internet gebruiken).
                      En de DECT handsets zouden op de Fritzbox werken.

                      In de veronderstelling dat ik voor €15 een vergelijkbaar GSM abonnement vind ga ik € 49.95 betalen zonder TV ipv € 66.30 nu met TV (telefoongebruik wordt nog wel aangerekend).
                      Last edited by palombian; 20 juni 2018, 08:36. Reden: zonder tv

                      Comment


                      • #12
                        Re: Telenet : wie heeft enkel het internet en niet langer tv.

                        Een Pack komt steeds voordeliger uit dan elk product apart, zeker van dat dit voor u dan een goede zet is?
                        Ik heb internet van Scarlet met vaste lijn en Tv voor 39 Euro per maand.
                        Internet onbeperkt 50 Down sinds ik er tv heb bijgenomen als back-up voor mijn TV vlaanderen.
                        Zonder tv is het even duur maar krijg je wel 100Mb download snelheid.
                        En Scarlet is ooit eens opgekocht door Proximus.

                        Dus voor mijn internet, Tv van Scarlet, Tv van TV Vlaanderen, vaste telefonie en nog een aantal GSM abonnementen bij Base( nuj helaas telenety) kom ik nooit aan 100 Euro per maand.

                        mvg
                        nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

                        Comment


                        • #13
                          Re: Telenet : wie heeft enkel het internet en niet langer tv.

                          Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht

                          Dus voor mijn internet, Tv van Scarlet, Tv van TV Vlaanderen, vaste telefonie en nog een aantal GSM abonnementen bij Base( nuj helaas telenety) kom ik nooit aan 100 Euro per maand.

                          mvg
                          39 scarlet
                          15, 18 of 25 tv vlaanderen
                          en dan gsm abo's, hoeveel en van hoe duur?
                          Je zal toch aardig in de buurt komen.
                          Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Telenet : wie heeft enkel het internet en niet langer tv.

                            39 + 14 + 9 + 15 + 9 + 0 = 77 Euro

                            scarlet 39
                            TVV 14
                            Base 9
                            Base 9
                            Base 15
                            Baso 0
                            nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

                            Comment


                            • #15
                              Re: Telenet : wie heeft enkel het internet en niet langer tv.

                              Wat ik mij eigenlijk afvraag, is waarom we in deze tijden nog moeten betalen voor een vaste lijn.
                              Dat zit in het goedkoopste en snelste pakket, maar het zou toch goedkoper kunnen als wij niet moeten betalen voor een achterhaald netwerk. We betalen zogenaamd 22,10 euro per maand, maar krijgen dan wel een korting die groter is.

                              Wijzelf gebruiken dat niet meer om te bellen omdat we genoeg belminuten hebben op de gsm's. We worden alleen nog maar en zeer uitzonderlijk eens gebeld.

                              Ik heb zo het vermoeden dat wij hier bijdragen voor de investeringen en onderhoud van een netwerk dat wij niet eens (willen) gebruiken.
                              Als wij nu eens de keuze kregen voor dezelfde prijs: behoud van vaste lijn of nog eens verdubbelde snelheid... Of waar zit de faut in mijn redenering?

                              Comment

                              Working...
                              X