Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

QR code scannen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • QR code scannen

    Ik heb een QR code gescand om toegang te krijgen tot een parkeerplaats in Amsterdam . Heb ik nu een internetverbinding nodig daar ter plaatse ?

  • #2
    Re: QR code scannen

    Ja zou ik denken.Wat zou die QR anders doen denk je? Is waarschijnlijk een link naar 1 of andere web pagina.
    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
    Website - 500px - Instagram

    Comment


    • #3
      Re: QR code scannen

      Ik denk als ik die opgeslagen QR code scan aan de ingang van de parking dat de hefboom open gaat maar ik weet nu niet of daar een internetverbinding voor nodig is .

      Comment


      • #4
        Re: QR code scannen

        Tuurlijk wel, maar gezien er geen roaming cost is, gaat dat toch geen probleem zijn zeker?
        Of heb je geen data op je GSM?

        Comment


        • #5
          Re: QR code scannen

          Nee , ik heb geen GSM abonnement .

          Comment


          • #6
            Re: QR code scannen

            Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
            Ik denk als ik die opgeslagen QR code scan aan de ingang van de parking dat de hefboom open gaat maar ik weet nu niet of daar een internetverbinding voor nodig is .
            Het enkel scannen van een QR code gaat nooit iets activeren.
            Dat is zoiets als het licht aan doen door naar de schakelaar te staren. Er gaat niets gebeuren.
            Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
            Website - 500px - Instagram

            Comment


            • #7
              Re: QR code scannen

              je hebt een toegangskaartje (in de vorm van een QR code) online aangekocht?
              En die wil je scannen om op de parkeerplaats te komen?
              Verder geen internet nodig daar dan.
              Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
              Our English website: www.kaichitravel.com
              Breng eens een bezoekje aan Siberie!

              Comment


              • #8
                Re: QR code scannen

                Oorspronkelijk geplaatst door jvdk Bekijk bericht
                je hebt een toegangskaartje (in de vorm van een QR code) online aangekocht?
                En die wil je scannen om op de parkeerplaats te komen?
                Verder geen internet nodig daar dan.
                OK. Zo wel natuurlijk. Ik had het anders begrepen, nl dat een lokale QR code aan de parking gescand werd.
                Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                Website - 500px - Instagram

                Comment


                • #9
                  Re: QR code scannen

                  Ik heb die QR code ontvangen via email na betaling . Maar als ik die QR code nu scan met mijn smartphone , wat ik gedaan heb , en ik scan die aan de hefboom van de parking i.p.l.v.die QR code op mijn email lukt dit zonder een internetverbinding ?

                  Ik maak het misschien ingewikkeld en ik weet dat ik die QR code op mijn email maar hoef te scannen aan de slagboom van die parking maar ik wil met de tijd mee gaan ondanks mijn 73 jaar .

                  Comment


                  • #10
                    Re: QR code scannen

                    Ik snap niet goed wat je bedoeld met "QR code scan met mijn smartphone" ???

                    Je hebt de code toch in een mail op je smartphone. Bedoeling is die mail te laten scannen door de QR scanner aan de parking.
                    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                    Website - 500px - Instagram

                    Comment


                    • #11
                      Re: QR code scannen

                      Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
                      Ik heb die QR code ontvangen via email na betaling . Maar als ik die QR code nu scan met mijn smartphone , wat ik gedaan heb , en ik scan die aan de hefboom van de parking i.p.l.v.die QR code op mijn email lukt dit zonder een internetverbinding ?

                      Ik maak het misschien ingewikkeld en ik weet dat ik die QR code op mijn email maar hoef te scannen aan de slagboom van die parking maar ik wil met de tijd mee gaan ondanks mijn 73 jaar .
                      Er van uitgaande dat ik je vraag goed begrijp.

                      Als je die e-mail zou printen om te laten scannen … dan heeft dat papier toch ook geen internetverbinding?
                      Volgens mij heb je dan ook helemaal geen internetverbinding nodig om dat ginder te laten inscannen.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: QR code scannen

                        Die code is via mail op mijn PC gekomen en niet op mijn smartphone !!!

                        Comment


                        • #13
                          Re: QR code scannen

                          Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
                          Die code is via mail op mijn PC gekomen en niet op mijn smartphone !!!
                          Je kan fotograferen en als foto op je smartphone proberen voor de scanner te houden, al lukt dat niet bij alle scanners om een scherm te scannen van eender welk toestel.
                          Normaal werk dat wel, maar als het niet lukt, dan sta je daar wel mooi met je QR code.
                          Tot op heden nog maar één keer voorgehad maar ik had ook een kopij op papier mee (geprinte versie dus).

                          Heb je geen e-mail of andere app waarmee je die QR code kan overzetten?
                          Digitaal overzetten is nog steeds iets netter dan via een foto.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: QR code scannen

                            Ik neem natuurlijk ook mijn uitgeprinte email met de QR code op mee .

                            Comment


                            • #15
                              Re: QR code scannen

                              Bestaat er geen portemonnee app of een passbook app waarnaar je die QR code kan naartoe zenden.
                              Daarna toon je gewoon het scherm met de QR aan de scanner bij de ingang van de parking.

                              Ik heb dat met Windows Phone, dan zal dat zeker ook bestaan voor de anderen. (Androïd, Apple )
                              " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                              Comment

                              Working...
                              X