Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Materiaal voor modelfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Materiaal voor modelfotografie

    Hallo,

    Ik weet niet of ik in de juiste rubriek zit voor deze vraag, dus zet ik hem hier maar ...

    Nu het weer in ons belgenlandje een beetje minder mooi begint te worden zou ik graag binnenhuis wat fotokes maken, meer bepaald iets in de richting van modelfotografie/portretfotografie.

    Ik heb een Canon D. Rebel + kitlens en een Sigma 28-105 f2.8/f4.

    Kan er mij iemand enkele tips geven welk materiaal ik nog nodig heb om dit op een redelijk deftige wijze aan te pakken.

    Dit is war ik aan dacht:
    - Flits
    - reflectiescherm
    - verlichting

    Kan ik met de lenzen die ik nu heb verder ?

    Ik heb hier ook nog ergens een scherm om dia's op te projecteren, kan ik daar nog iets mee doen, zoals gebruiken als achtergrond of reflectiescherm ?

    Alle tips zijn welkom !

    Alvast bedankt,
    Raf

  • #2
    Re: Materiaal voor modelfotografie

    Ik gebruik in mijn woonkamer studio 3 studio flitsen, 1 reflectiescherm en een mobiele achtergrond installatie.
    In principe heb je met 1 flash en een reflectiescherm genoeg om te beginnen. Als achtergrond kun je bijvoorbeeld doek gaan kopen bij ikea, dat je vervolgens op een of andere manier kan bevestigen.
    Mijn studioflitsen en achtergrond komen van Servix in Aartselaar.
    Een reflectie scherm kan je zelf maken door een “overlevingsfolie” op een karton te kleven, 1 kant is zilver de andere goud, kostprijs 5 euro.

    Jean
    35 mm is wat we zien, 50 mm wat we willen zien.

    Comment


    • #3
      Re: Materiaal voor modelfotografie

      Oorspronkelijk geplaatst door Plimsol
      Een reflectie scherm kan je zelf maken door een “overlevingsfolie” op een karton te kleven, 1 kant is zilver de andere goud, kostprijs 5 euro.
      Dat is nu eens een geweldige tip se !
      Een klein vraagske ... waar kan je die overlevingsfolie kopen?
      Iedereen kent het wel maar waar haal je het ???

      Comment


      • #4
        Re: Materiaal voor modelfotografie

        Oorspronkelijk geplaatst door raf
        Dat is nu eens een geweldige tip se !
        Een klein vraagske ... waar kan je die overlevingsfolie kopen?
        Iedereen kent het wel maar waar haal je het ???
        Zou As-adventure zo een dingen niet hebben ?


        groetjes, Jonas
        Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
        Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

        Comment


        • #5
          Re: Materiaal voor modelfotografie

          Oorspronkelijk geplaatst door raf
          Dat is nu eens een geweldige tip se !
          Een klein vraagske ... waar kan je die overlevingsfolie kopen?
          Iedereen kent het wel maar waar haal je het ???

          Al eens aan de apotheker om de hoek gedacht
          Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

          Comment


          • #6
            Re: Materiaal voor modelfotografie

            AS Adventure, bever enz heeft dat, en bij de apotheek kan je zoiets ook krijgen, gebruikt men ook voor brandwonden, onderkoeling enz.

            Zie bijvoorbeeld:
            Last edited by Plimsol; 4 oktober 2004, 20:50.
            35 mm is wat we zien, 50 mm wat we willen zien.

            Comment


            • #7
              Re: Materiaal voor modelfotografie

              Oorspronkelijk geplaatst door raf
              Dat is nu eens een geweldige tip se !
              Een klein vraagske ... waar kan je die overlevingsfolie kopen?
              Iedereen kent het wel maar waar haal je het ???
              nog een tip

              je kan ook een reflectiescherm maken van de isolatie die ze achter kachels en radiatoren steken....'t is te koop bij de doe-het-zelf op een rol (een plooibaar isomo) en is zilver-wit...en kost ook echt nie veel...

              je kan het zo groot of klein maken als je wil...'t zit toch op rol

              Daar deed ik 't in't begin mee en dat deed de job goed...nu gebruik ik het nog voor productfotografie en stillevens...voor modellekes heb ik nu een setje "echte" schermen...is nog altijd wel handiger en practischer om mee te pakken
              some toys 4 big boys
              http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

              Comment


              • #8
                Re: Materiaal voor modelfotografie

                Oorspronkelijk geplaatst door Plimsol
                AS Adventure, bever enz heeft dat, en bij de apotheek kan je zoiets ook krijgen, gebruikt men ook voor brandwonden, onderkoeling enz.

                Zie bijvoorbeeld:
                http://www.berghut.be/product.asp?DI...EHBO&B=360&P=1
                Da 's nog handig !
                De Berghut, is hier in bij ons in't dorp !

                Thanks for the tip !

                Comment


                • #9
                  Re: Materiaal voor modelfotografie

                  Ik ben ook wel op zoek naar een betaalbare thuis "studio" ahum
                  Nou, gewoon een plekje waar men eenvoudige portretjes kan nemen zoals de kids in de familie enzo.
                  Dus als iemand tips heeft over een eenvoudige betaalbare opstelling en ook weet waar dit tegen een redelijke "hobby-"prijs te vinden, alle tips zijn welkom.

                  Groetjes!!!!!


                  Loes

                  Comment


                  • #10
                    Re: Materiaal voor modelfotografie

                    1 witte paraplu om flitslicht te "soften"
                    1 paraplu met zilveren binnenzijde om flitslicht te reflecteren
                    en dan op een occasiebeurs een paar lichte goedkope statiefjes om de paraplu's op te bevestigen,en een paar occasie flitsers ,2 occasie slave-flitsschoentjes
                    linnen doek(2 m op 5m)op de markt kopen,of in een stoffen winkel,houten balkje van 2.5 op2.5 cm met aan de 2 uiteinden een nagel erin om de doek op te rollen en aan het plafond te bevestigen!
                    het enige wat dan nog wat geld kost is een flitsmeter(of combi licht-flitsmeter)
                    ik heb deze studio installatie een aantal(analoog) jaartjes geleden in elkaar geknutseld en was er vrij tevreden over!
                    reflectiescherm:een dunne plooibare pvc buis in cirkelvorm geplooid,met dik stof overtrokken en eerst geverfd met een spotgoedkope(dikke) onverdunde witte verf,daarna overspoten met zilververf(of doek overtrekken met overlevingsfolie)
                    en zeg nu nog eens dat een mens creatief moet zijn!
                    komt in ieder geval véél beterkoop uit dan een studio-installatie kopen,en is nog een plezante bezigheid erbij!
                    grts; M

                    Comment


                    • #11
                      Re: Materiaal voor modelfotografie

                      Oorspronkelijk geplaatst door meuwi
                      1 witte paraplu om flitslicht te "soften"
                      1 paraplu met zilveren binnenzijde om flitslicht te reflecteren
                      en dan op een occasiebeurs een paar lichte goedkope statiefjes om de paraplu's op te bevestigen,en een paar occasie flitsers ,2 occasie slave-flitsschoentjes
                      linnen doek(2 m op 5m)op de markt kopen,of in een stoffen winkel,houten balkje van 2.5 op2.5 cm met aan de 2 uiteinden een nagel erin om de doek op te rollen en aan het plafond te bevestigen!
                      het enige wat dan nog wat geld kost is een flitsmeter(of combi licht-flitsmeter)
                      ik heb deze studio installatie een aantal(analoog) jaartjes geleden in elkaar geknutseld en was er vrij tevreden over!
                      reflectiescherm:een dunne plooibare pvc buis in cirkelvorm geplooid,met dik stof overtrokken en eerst geverfd met een spotgoedkope(dikke) onverdunde witte verf,daarna overspoten met zilververf(of doek overtrekken met overlevingsfolie)
                      en zeg nu nog eens dat een mens creatief moet zijn!
                      komt in ieder geval véél beterkoop uit dan een studio-installatie kopen,en is nog een plezante bezigheid erbij!
                      en: we hebben het er al eens over gehad: ipv direct een flitsinstalatie te kopen kan je beginnen met enkele bouwlampen. zo zijn er hier nog enekelen begonnen.
                      Albums
                      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Materiaal voor modelfotografie

                        .




                        je vergeet nog het belangrijkste: ............ je model...........




                        .
                        CANON 1Ds III | CANON 24-105 IS |CANON 85 1.2 |CANON 17-40 |CANON 70-300 DO IS | Canon 270 EX

                        Comment


                        • #13
                          Re: Materiaal voor modelfotografie

                          Bedankt voor de reakties !
                          Hier heb ik ecgt iets aan se !

                          Weet er toevallig iemand een website of boek of gelijk wat waar in uitgelegd staat hoe er een "studio opstelling" moet uitzien ?

                          En zijn mijn lenskes goed voor modelfotografie ?


                          thanx ,
                          Raf

                          Comment


                          • #14
                            Re: Materiaal voor modelfotografie

                            probeer deze eens; http://www.angelfire.com/my/fcperspectief/portret.htm
                            grts; M

                            Comment


                            • #15
                              Re: Materiaal voor modelfotografie

                              Alternatief voor de overlevingsfolie.
                              Bij Ikea verkopen ze doek in goud en ook in zilver "look". Verkrijgbaar aan de lopende meter. (Het zou kunnen dat dit een seizoensartikel is, en enkel verkrijgbaar is tijdens de eindejaarsperiode. Dit weet ik niet zeker.)
                              https://waltertalboom.be-
                              Medewerker RvB - belgiumdigital vzw

                              Comment

                              Working...
                              X