Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Android vraagje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Android vraagje

    Ik had een Lg G4, maar die is eind vorige week gevallen met een serieus gebarsten scherm tot gevolg.
    Op de LG kon ik de drie icoontkjes onderaan het scherm (driehoekje, cirkeltje en vierkantje) in een door mezelf gewenste volgorde zetten. (hoe noemen ze dat "balkje" eigenlijk ?)
    Ik vind de mogelijkheid tot aanpassen op mijn nieuwe Moto G6 niet meer terug. (bijna bij alle smartphones staat de "terug" knop links, ik vind dat nogal onhandig voor een rechtshandige).

    Kijk ik over iets of is die mogelijkheid verdwenen in de recente Androids ?
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye


  • #2
    Re: Android vraagje

    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Ik had een Lg G4, maar die is eind vorige week gevallen met een serieus gebarsten scherm tot gevolg.
    Op de LG kon ik de drie icoontkjes onderaan het scherm (driehoekje, cirkeltje en vierkantje) in een door mezelf gewenste volgorde zetten. (hoe noemen ze dat "balkje" eigenlijk ?)
    Ik vind de mogelijkheid tot aanpassen op mijn nieuwe Moto G6 niet meer terug. (bijna bij alle smartphones staat de "terug" knop links, ik vind dat nogal onhandig voor een rechtshandige).

    Kijk ik over iets of is die mogelijkheid verdwenen in de recente Androids ?
    LG gebruikt geen standaard Android, dus waar jij over spreekt was blijkbaar een LG specifiek iets.
    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
    Website - 500px - Instagram

    Comment


    • #3
      Re: Android vraagje

      Dat noemt de navigatiebalk, Nete.
      Google heeft de navigatiebalk aanpasbaar gemaakt in de preview van een Android versie (ik weet niet meer welke), maar in de definitieve versie niet behouden. Mogelijk heeft LG dat wel gedaan.

      Er bestaan apps waarmee je die balk kan aanpassen. Navbar is er zo een, geloof ik, welke aanpassingen mogelijk zijn weet ik niet, maar ik denk meer cosmetisch dan praktisch. Simple Pie en Simple Control zijn andere apps die je vind in de Play Store. Je kan misschien ook eens zoeken op "soft keys".
      Andere methodes gaan via alternatieve ROM's of flashable apps (dus niet via normale installatie via apk/google apps)

      Comment


      • #4
        Re: Android vraagje

        Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
        Google heeft de navigatiebalk aanpasbaar gemaakt in de preview van een Android versie (ik weet niet meer welke), maar in de definitieve versie niet behouden. Mogelijk heeft LG dat wel gedaan.
        Bedankt SteefD en Nabi, wat rondgekeken, maar geen enkele app gevonden die toelaat om de plaats van de knoppen te wijzigen.
        Beetje onbegrijpelijk van Android, ik denk toch dat een merendeel van de mensen rechtshandig is en dan lijkt me rechts een logischere plaats voor de "back" knop. (of tenminste de mogelijkheid om het aan te passen)
        We zullen dan maar oefenen om de gedwongen layout gewoon te worden.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #5
          Bekijk Nova Launcher eens, daar bestaat een gratis versie van…. Misschien lukt het met dat.
          Net gekeken….. Lijkt niet mogelijk te zijn…
          Aanpassingen aan het dock wel.
          Je kan tot 7 iconen in het Dock zetten met Nova Launcher.
          Last edited by Franciskine; 30 mei 2018, 20:03.
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #6
            Bij Samsung zit dat ook bij de mogelijkheden….. Instellingen, display, navigatiebalk…. Knoplayout.
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #7
              Re: Android vraagje

              Ik heb een oneplus5 en 1 van de mogelijke aanpassingen in het instellingenmenu onder aanpassing-knoppen is wissel knoppen. (Android 8.1)

              Comment

              Working...
              X