Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron SP 24-70mm f/2.8 DI VC USD G2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron SP 24-70mm f/2.8 DI VC USD G2

    Kunnen er hier mensen al hun ervaring delen over deze "nieuwe" lens van tamron?

    Twijfel tussen de deze en de canon 24-70 F2.8 II versie om aan te kopen.

    Volgens de digitalpicture testen is het scherpteverschil echt miniem. Maar wil ook graag de meningen hier weten

    Helaas niet gevonden via de zoeker. Ofwel kan ik daar gewoon echt totaal niet mee oveweg

  • #2
    Re: Tamron SP 24-70mm f/2.8 DI VC USD G2

    Hoi,

    ik heb geen ervaring met de Canon 24-70 f2.8 II lens.
    Ik heb Nikon materiaal...
    Ik had voor mijn Nikon eerst de Tamron 24-70 F2.8 versie 1 en heb nu type G2.
    Scherpte verschil met andere lenzen is in de praktijk te verwaarlozen, de G2 is sneller dan de 1e versie en z'n IS is ook zeer goed.
    Het allergrootste voordeel van de G2 versie ten opzichte van alle andere lenzen (met uitzondering van Sigma) is z'n mogelijkheid tot Fine Tuning ín de lens.
    Met behulp van een USB dock kun je z'n AF op 3 afstanden én 4 brandpuntsafstanden fine tunen.
    De versie 1 was scherp op 24,35 en 50 mm, maar niet perfect op 70 mm. Omdat je die maar op één punt (in de camera) kunt fine tunen, kreeg ik dat ook niet goed.
    Met de G2 versie krijg je dat wel goed.
    Daarnaast is het prijsverschil met een merkeigen lens wel heel groot...

    Comment


    • #3
      Re: Tamron SP 24-70mm f/2.8 DI VC USD G2

      Xafke mijn advies is om de volgende vragen te beantwoorden voor jezelf. Bij geen enkele ja, dan zou ik zeggen denk ik heel goed na over de Canon.
      Heb ik een goede maand inkomsten?
      Heb ik veel geld op de bank staan voor plezante dingen? Dure Auto/reisje/Computer/Tablet/Sterren restaurant/Fotoapparatuur etc. Dus niet om je huis mee af te betalen.
      Heb ik fotografie als hoofd beroep?