Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron SP 24-70mm f/2.8 DI VC USD G2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron SP 24-70mm f/2.8 DI VC USD G2

    Kunnen er hier mensen al hun ervaring delen over deze "nieuwe" lens van tamron?

    Twijfel tussen de deze en de canon 24-70 F2.8 II versie om aan te kopen.

    Volgens de digitalpicture testen is het scherpteverschil echt miniem. Maar wil ook graag de meningen hier weten

    Helaas niet gevonden via de zoeker. Ofwel kan ik daar gewoon echt totaal niet mee oveweg

  • #2
    Re: Tamron SP 24-70mm f/2.8 DI VC USD G2

    Hoi,

    ik heb geen ervaring met de Canon 24-70 f2.8 II lens.
    Ik heb Nikon materiaal...
    Ik had voor mijn Nikon eerst de Tamron 24-70 F2.8 versie 1 en heb nu type G2.
    Scherpte verschil met andere lenzen is in de praktijk te verwaarlozen, de G2 is sneller dan de 1e versie en z'n IS is ook zeer goed.
    Het allergrootste voordeel van de G2 versie ten opzichte van alle andere lenzen (met uitzondering van Sigma) is z'n mogelijkheid tot Fine Tuning ín de lens.
    Met behulp van een USB dock kun je z'n AF op 3 afstanden én 4 brandpuntsafstanden fine tunen.
    De versie 1 was scherp op 24,35 en 50 mm, maar niet perfect op 70 mm. Omdat je die maar op één punt (in de camera) kunt fine tunen, kreeg ik dat ook niet goed.
    Met de G2 versie krijg je dat wel goed.
    Daarnaast is het prijsverschil met een merkeigen lens wel heel groot...

    Comment


    • #3
      Re: Tamron SP 24-70mm f/2.8 DI VC USD G2

      Xafke mijn advies is om de volgende vragen te beantwoorden voor jezelf. Bij geen enkele ja, dan zou ik zeggen denk ik heel goed na over de Canon.
      Heb ik een goede maand inkomsten?
      Heb ik veel geld op de bank staan voor plezante dingen? Dure Auto/reisje/Computer/Tablet/Sterren restaurant/Fotoapparatuur etc. Dus niet om je huis mee af te betalen.
      Heb ik fotografie als hoofd beroep?

      Want ik vind 2000 euro heel heel veel geld voor de Canon en 1400 voor de Tamron vind ik ook veel geld. En tegenwoordige heb je geen echt slechte lenzen meer in deze markt. Vroeger was Tamron traag en Scherp, Sigma relatief snel en onscherper. Merk eigen het snelste en het scherpst.

      Ik denk dat je gewoon niet zo moet pixel peepen en dan oordelen dat de lens niet zo goed is. Ik heb een Canon 24-70L Mark I. Deze is lang niet zo scherp als beide lenzen, maar voor mijn fotografie volstaat hij. Zelfs op 2.8. En zo heb ik meer lenzen die achterhaald zijn, maar bij uitkomen wel ok.

      Even een metafoor:
      Voor mijn gevoel willen veel mensen een Porsche/Ferrari met de allerbeste merk banden, terwijl ze er nooit harder mee rijden dan 120 a 140.
      Waar een wil is, is een weg
      ---------------------------------

      Comment


      • #4
        Re: Tamron SP 24-70mm f/2.8 DI VC USD G2

        Maar wat bij 2 ja's?
        Mij gaat het nu niet om de prijs, maar eerder om de kwaliteit. Ik zit met het dilemma of de investering in een tamron het wel waard is in vergelijking met de kwaliteit van Canon. Zoja is de keuze simpel. Zonee ook denk ik.....

        Edit: ik ga mij toch even nog verduidelijken.
        Ik zit op dit moment nog maar op amateuristisch niveau (volg komend jaar men 3de jaar fotografie). Maar mijn streefdoel is fotografie te doen, indien het mogelijk is, als bijberoep. Ik weet dat ik nu in degelijk glas als volgende stap moet investeren. Maar ik ben een persoon die graag direct de juiste investering doet. De prijs maakt mij niet uit, ik spaar nog wel een maandje langer of dergelijke zolang ik maar geen spijt krijg van de keuze.
        Last edited by Xafke206; 30 mei 2018, 08:11.

        Comment


        • #5
          Re: Tamron SP 24-70mm f/2.8 DI VC USD G2

          Oorspronkelijk geplaatst door Xafke206 Bekijk bericht
          Maar wat bij 2 ja's?
          Mij gaat het nu niet om de prijs, maar eerder om de kwaliteit. Ik zit met het dilemma of de investering in een tamron het wel waard is in vergelijking met de kwaliteit van Canon. Zoja is de keuze simpel. Zonee ook denk ik.....

          Edit: ik ga mij toch even nog verduidelijken.
          Ik zit op dit moment nog maar op amateuristisch niveau (volg komend jaar men 3de jaar fotografie). Maar mijn streefdoel is fotografie te doen, indien het mogelijk is, als bijberoep. Ik weet dat ik nu in degelijk glas als volgende stap moet investeren. Maar ik ben een persoon die graag direct de juiste investering doet. De prijs maakt mij niet uit, ik spaar nog wel een maandje langer of dergelijke zolang ik maar geen spijt krijg van de keuze.
          Ik weet niet of ik juist zit he, maar als volgend jaar fotografie als bijberoep is voor u, dan kun je het apparatuur misschien langzaam aan afschrijven door de ontvangen btw niet te hoeven afdragen wegens betaalde afschrijving op de lenzen.

          En wat betreft goedkoop, is duurkoop principe (Zo noemen wij dat) heb ik ook van thuis uit mee gekregen. Maar dan nog vind ik dat je heel realistische moet kijken of dit het wel waard is. Je kunt immers maar 1x het geld uitgeven en ik kan niet in uw portemonnee kijken.

          Ik loop sinds kort hard, was allemaal naar sporthorloges kijken. Zag er eentje van 500 nog wat euro die ik met korting kon krijgen via vorige werkgever. Nou ik heb getwijfeld, wel of niet doen. Toen was ik nog niet aan het hardlopen, niet gekocht. Toen na een halve maand sporten zag ik de Polar M200, instap model voor 100 euro inplaats van 150 euro. Monochroom scherm, GPS, Harslagmeter, verschillende sport profielen, goede batterij duur. Hij doet eigenlijk wat ik ook wil dat hij doet. Heel eerlijk, ik ben er heel content met deze Polar. Die andere was gewoon overkill geweest voor nu en het geld heb ik in de zak gehouden. Ook al kon ik die andere ook wel bekostigen als ik echt wou. Maar die 400 euro staan nog netjes op de bank voor iets anders leuks. Met andere woorden, je kunt ook gewoon content zijn met minder.
          Waar een wil is, is een weg
          ---------------------------------

          Comment


          • #6
            Re: Tamron SP 24-70mm f/2.8 DI VC USD G2

            Ik heb de Nikon variant van de G2 en ben er alleszins uiterst tevreden over, stabilisatie is top-notch. Ik heb mijn lens gekocht bij lancering en kreeg er gratis een uv filter en polarisatie filter bij. samen goed voor zo'n € 300 korting. Misschien eens kijken of dat er nog andere winkels zo'n promo's houden? Mijn lens komt van de Art&Craft.
            Een aantal zaken waarmee je rekening kan houden met je beslissing:
            - Canon heeft wijd open iets meer micro-contrast, eens een beetje toegeknepen zie je nagenoeg geen verschil.
            - Canon heeft een vaste lengte, wat zou resulteren in betere regenresistentie. De Tamron heeft zeker voldoende bescherming maar er zal makkelijker water binnen getrokken worden d.m.v. zoomen.

            Dustin Abbott moet je anders eens opzoeken, hij heeft de twee lenzen naast elkaar getest.
            Last edited by Eitje; 30 mei 2018, 19:25. Reden: typo
            Merci en groetjes :)
            Insta | Flickr | Facebook

            Comment


            • #7
              Re: Tamron SP 24-70mm f/2.8 DI VC USD G2

              Hoi "Eitje",

              De Canon 24-70 lens (zowel versie I als II) heeft géén vaste lengte en zoomt net zover uit als z'n Tamron concurrent.
              Of z'n regenbestendigheid nu beter is, weet ik niet en twijfel ik dan ook over.
              Maar door het gemis van IS op de Canon, zou ik 'm in het schap laten staan...

              Comment


              • #8
                Re: Tamron SP 24-70mm f/2.8 DI VC USD G2

                Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                Hoi "Eitje",

                De Canon 24-70 lens (zowel versie I als II) heeft géén vaste lengte en zoomt net zover uit als z'n Tamron concurrent.
                Of z'n regenbestendigheid nu beter is, weet ik niet en twijfel ik dan ook over.
                Maar door het gemis van IS op de Canon, zou ik 'm in het schap laten staan...
                Inderdaad een foutje van mij uit. Mijn excuses voor de verkeerde info :/
                Merci en groetjes :)
                Insta | Flickr | Facebook

                Comment


                • #9
                  Re: Tamron SP 24-70mm f/2.8 DI VC USD G2

                  Ik heb sinds kort ook de Tamron G2 versie voor Nikon en ben er ook super tevreden van. De mogelijkheid om de lens te fine tunen is echter wel nodig aangezien de verschillen op de verschillende brandpunten redelijk groot kunnen zijn en je er met de finetuning van je toestel waarschijnlijk niet mee komt. Maar het is dus perfect goed te krijgen.

                  Je moet je vooral afvragen of je het de moeite waard vindt om 1000€ extra te investeren voor de merknaam en de minieme verschillen in kwaliteit. Persoonlijk vond ik dat niet de moeite en ben ik voor de Tamron gegaan. Die 1000€ kan nog wel voor iets anders dienen :-)
                  Nikon Z6ii, Nikon 85mm 1.8 S, Tokina 12-28 f4, Tamron 24-70 2.8 G2, Tamron 70-200 2.8 G2,

                  Comment

                  Working...
                  X