Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Xpozer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Xpozer

    Iemand hier die al eens iets besteld heeft bij Xpozer? (https://xpozer.com/)

    Principe lijkt me niet slecht.

    Ter info: je kan nog altijd hun gratis fotoboek bestellen blijkbaar. Heb een exemplaar en er staan best mooie beelden in.
    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
    Website - 500px - Instagram

  • #2
    Re: Xpozer

    Ik heb daar vorig jaar zes foto's laten afdrukken op 40/60 maar toen ik er mijn eigen afdrukken op A2 naast legde was het maar povertjes. Veel dichtgelopen schaduwen en iets fletsere kleuren.
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Re: Xpozer

      OK, klinkt niet zo goed.

      Niet te vergelijken met een afdruk op forex bij Cewe dus?
      Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
      Website - 500px - Instagram

      Comment


      • #4
        Re: Xpozer

        Het is een erg matte afwerking, ik vind de keuren mooi vol en accuraat maar de zwarten zijn moeilijker voor hen, dus echt pikzwart wordt het nooit
        Bij de doek op het frame monteren moet je ook opletten niet te veel te wrijven met je handen op de druk zelf, je hebt direct plekken dan

        Daartegenover staat dat de scherpte erg goed is, het weegt praktisch niks wat vooral handig is bij grote prints
        En bij hard binnenvallend licht heb je nooit storende reflecties, dus altijd goed zichtbaar
        Ik heb er ook al eens 2x een problermpje met een print gehad en altijd direct een andere opgestuurd gekregen, kheb er ondertussen toch al een 5-tal laten afdrukken, telkens 60x90

        Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
        portfolio en workshops:
        https://www.bennybulke.com/

        Comment


        • #5
          Re: Xpozer

          Zeer tevreden van hier. Print komt goed overeen met wat ik op scherm verwachtte. Enorm scherpe print, zelfs de grootste maten. Zwart-zwart wordt het inderdaad niet, maar dat is denk ik eigen aan de print. Maar mij heeft het niet gestoord, van op kijkafstand valt het mij ook niet echt op.

          Altijd snel en goed geleverd. Voor het monteren op het frame is er een beschermfolie op de print, als je deze mooi laat zitten tot de frame hangt, is die goed beschermd. Opspannen doen wij wel met twee personen, alleen zou ik het niet doen.

          1 keer een foutje gehad in ophangsysteem (1 onderdeel was voor een andere afmeting), meteen een nieuwe opgestuurd gekregen, dus snelle respons qua service, wat ook wel belangrijk is in-geval-van.

          Comment


          • #6
            Re: Xpozer

            Net een eerste proefdruk ontvangen, maar vind het contrast toch wat tegenvallen.
            Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
            Website - 500px - Instagram

            Comment


            • #7
              Re: Xpozer

              Ik heb nu ook al een aantal van die afdrukken gezien, de contrasten zijn inderdaad minder dan bij andere soorten afdrukken.
              Bij de ene afdruk is dat een groter probleem dan bij de andere, persoonlijk vind ik Xpozer daardoor minder geschikt voor zwart-wit (toch niet als je wil dat zwart ook echt zwart wordt in plaats van grijs).
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Xpozer

                Net mijn grote afdruk (80 x 60) opgehangen en ben best tevreden van het resultaat.

                Had na de proefdruk het contrast in LR met 20 omhoog getrokken en nu komt de afdruk zeer dicht bij wat ik op mijn scherm heb.
                Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                Website - 500px - Instagram

                Comment

                Working...
                X