Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lensvatting van crop camera sterk genoeg voor zware pro lenzen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lensvatting van crop camera sterk genoeg voor zware pro lenzen?

    Hallo,

    Graag had ik even willen vragen of de lensvatting van een crop camera uit het middensegment (in mijn geval de Canon 70D) sterk genoeg is om een pro lens zoals in dit geval de canon 70-200 f2.8 is ii te dragen.
    Zelf werk ik met de f/4 telelens maar ik mag enkele weekjes de f/2.8 versie gebruiken die natuurlijk veel zwaarder is.
    Nu heb ik ondervonden als ik de camera bij de grip vast neem die toch (het plastiek van de body) wat geluiden maakt. Klinkt me niet zo gezond denk ik dan. Misschien dat een zwaardere camera zoals de full frames waar deze lenzen eigenlijk voor bestemd zijn er meer voor gebouwd zijn?
    Dus mijn vraag: kan het kwaad of is het opletten geblazen? Meestal neem ik de camera via de lens en statiefgondel vast maar vraag het toch liever hier eens.

    Bedankt!
    Canon

  • #2
    Re: Lensvatting van crop camera sterk genoeg voor zware pro lenzen?

    Zwaardere tele's hebben normaal een statiefgondel.(Ook de 70-200 2.8).
    Daar ondersteunen met linkerhand of lens ondersteunen op die plaats (indien geen statiefgondel),en de grip rechts.Zou neem je druk weg op je koppeling.
    Als je op statief werkt,statiefgondel op statief,niet de body.
    NB:zelfde geldt ook voor de pro-body's.

    Comment


    • #3
      Re: Lensvatting van crop camera sterk genoeg voor zware pro lenzen?

      Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
      Zwaardere tele's hebben normaal een statiefgondel.(Ook de 70-200 2.8).
      Daar ondersteunen met linkerhand of lens ondersteunen op die plaats (indien geen statiefgondel),en de grip rechts.Zou neem je druk weg op je koppeling.
      Als je op statief werkt,statiefgondel op statief,niet de body.
      NB:zelfde geldt ook voor de pro-body's.
      Dankjewel voor uw reactie demuro!
      De Canon 70-200 2.8 heeft inderdaad een statiefgondel en die gebruik ik ook om de camera te ondersteunen om te fotograferen (heb al geprobeerd zonder maar ging gewoon niet voor mezelf).
      Het probleem is meer als ik de camera (met lens eraan) uit de topload tas neem. Dus bij de grip. Of tijdens het niet fotograferen aan de (Peak Design) sling.
      Canon

      Comment


      • #4
        Re: Lensvatting van crop camera sterk genoeg voor zware pro lenzen?

        Zolang de kracht vertikaal zit waarschijnlijk weinig probleem.Maar zodra je bij het uitnemen kantelt,lens ondersteunen.
        Dan krijg je een hefboom,en dat zou je vatting wel kunnen teveel belasten.Maar dat is ook zo voor elke body.
        Ik heb ook een 70d,daarnaast een 5D en 1d,maar toch ondersteun ik altijd zoveel mogelijk de lens bij uitnemen.
        Bij gebruik is het wel zo,dat die zwaardere bodies beter in balans liggen met deze lenzen,dan lichtere.Een grip,zoals bij jou,vergemakkelijkt wel het gebruik.

        Comment


        • #5
          Re: Lensvatting van crop camera sterk genoeg voor zware pro lenzen?

          Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
          Zolang de kracht vertikaal zit waarschijnlijk weinig probleem.Maar zodra je bij het uitnemen kantelt,lens ondersteunen.
          Dan krijg je een hefboom,en dat zou je vatting wel kunnen teveel belasten.Maar dat is ook zo voor elke body.
          Ik heb ook een 70d,daarnaast een 5D en 1d,maar toch ondersteun ik altijd zoveel mogelijk de lens bij uitnemen.
          Bij gebruik is het wel zo,dat die zwaardere bodies beter in balans liggen met deze lenzen,dan lichtere.Een grip,zoals bij jou,vergemakkelijkt wel het gebruik.
          Dankjewel voor de info! Dit ga ik zeker in gedachten houden bij gebruik van deze combo.
          Canon

          Comment


          • #6
            Re: Lensvatting van crop camera sterk genoeg voor zware pro lenzen?

            ik zou één kant van de peak desing vastmaken aan de lens. Daar zijn statiefpaatjes voor bijgeleverd
            Albums
            Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

            Comment


            • #7
              Re: Lensvatting van crop camera sterk genoeg voor zware pro lenzen?

              Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
              ik zou één kant van de peak desing vastmaken aan de lens. Daar zijn statiefpaatjes voor bijgeleverd
              Daar had ik nog niet aan gedacht. Ik heb wel nog zo een plaatje liggen. Dankjewel voor de tip!
              Canon

              Comment

              Working...
              X