Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5D Mark IV vs III

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 5D Mark IV vs III

    Beste collega's, ik heb al enkele jaren een 5DIII, ben er heel tevreden van.

    Mijn vraag is of de 5DIV veel beter is en of een aankoop nuttig zou zijn, het is natuurlijk veel geld.

    Ik doe vooral urbex (op statief), hondenshows, portretten, landschappen, en af en toe n concert of huwelijk

    En is de bediening gelijkaardig ?

    Bedankt voor de tips
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

  • #2
    Re: Canon 5D Mark IV vs III

    Ik ken beide toestellen niet, dus geen idee.
    Maar wat kom je te kort bij je huidig toestel?

    --
    mlap.
    T.T.

    Comment


    • #3
      Re: Canon 5D Mark IV vs III

      Ik persoonlijk zie op dit moment geen enkele reden waarom ik zou upgraden naar een IV, ik denk dat ik nog mijlenver verwijderd ben van de limieten van de MKIII om de aankoop van een IV te rechtvaardigen (meer pixels, betere dynamic range, dual pixel,...). Mss de betere wheather sealing kan voor jou interessant zijn, voor mijn studiowerk (90% van mijn werk) is dat overbodig.

      https://www.imaging-resource.com/cam...on/5d-mark-iv/ geeft je mss wat meer inzicht?
      http://www.dannydemeyer.be

      Comment


      • #4
        Re: Canon 5D Mark IV vs III

        Vriend heeft er ene en hij is dol op het touchscreen. Mogelijkheden te over voor wie ermee werkt.
        Ook de dynamische resolutie en de ruis bij hogere ISO is een stuk beter.
        Als nadeel: alhoewel weathersealing beter is heb ik de indruk dat hij iets minder robuust is dan de mk3
        Nog een klein nadeel: is (nog altijd) onbetaalbaar voor een amateur.
        Thechoice is yours, maar ik gebruik m'n mk3 tot hij uit mekaar valt (nog niet voor meteen), of tot de spiegelloze fullframe van canon op punt staat
        Last edited by philippeDeli; 28 mei 2018, 09:08.
        Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

        Comment


        • #5
          Re: Canon 5D Mark IV vs III

          Oorspronkelijk geplaatst door philippeDeli Bekijk bericht
          Vriend heeft er ene en hij is dol op het touchscreen. Mogelijkheden te over voor wie ermee werkt.
          Ook de dynamische resolutie en de ruis bij hogere ISO is een stuk beter.
          Als nadeel: alhoewel weathersealing beter is heb ik de indruk dat hij iets minder robuust is dan de mk3
          Nog een klein nadeel: is (nog altijd) onbetaalbaar voor een amateur.
          Thechoice is yours, maar ik gebruik m'n mk3 tot hij uit mekaar valt (nog niet voor meteen), of tot de spiegelloze fullframe van canon op punt staat
          Ik gebruik mijn 5D MKI zelfs nog regelmatig
          http://www.dannydemeyer.be

          Comment


          • #6
            Re: Canon 5D Mark IV vs III

            Ik koop altijd minstens 1 model terug.
            Ben zeker geen pro, en zelfs geen zwaar "gemotiveerde" amateur.

            Als je nog altijd goede foto's maakt, en je loopt nergens tegen de grenzen aan van je toestel, dan is veranderen puur een comfortzaak.
            Niks mis mee om comfort te zoeken, maar ook niks mis mee om met uw "oude knar" te blijven verder doen.
            Gewoon doen waar je zin in hebt en zaaien naar de zak.

            Comment


            • #7
              Re: Canon 5D Mark IV vs III

              Ik gebruik zelf ook nog de 5D MKIII omdat die voor mij doet wat die moet doen.
              Als de 5D MKIV wat minder duur was, dan zou ik misschien overwegen om de 5D MKIII te vervangen door de 5D MKIV, maar nu is de kostprijs te hoog voor wat ervoor terug komt ten opzichte van de 5D MKIII die ik nu gebruik.

              De 5D MK IV heeft weer betere beeldkwaliteiten, en de autofocus doet het beter in heel donkere omstandigheden (daar waar de 5D MKIII het soms wel laat afweten).
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Canon 5D Mark IV vs III

                Ik zou hem 2e hands kopen en nog n mooie prijs krijgen voor mijn 5DIII. Heb ook nog n lens die ik wil verkopen. Ik zal niet zeggen dat ik aan de grenzen van mijn 5DIII zit, maar het is al wel een ouder toestel.
                Canon-man. Concerten en natuur.
                Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 5D Mark IV vs III

                  Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                  Beste collega's, ik heb al enkele jaren een 5DIII, ben er heel tevreden van.

                  Mijn vraag is of de 5DIV veel beter is en of een aankoop nuttig zou zijn, het is natuurlijk veel geld.

                  Ik doe vooral urbex (op statief), hondenshows, portretten, landschappen, en af en toe n concert of huwelijk

                  En is de bediening gelijkaardig ?

                  Bedankt voor de tips
                  Als je heel tevreden bent met de Mark III en je een veel beter toestel verwacht met de Mark IV zou ik de overstap niet maken. De Mark IV is eigenlijk op alle fronten wat beter maar groot zijn de verschillen mijns inziens niet. Ikzelf heb destijds wel de overstap gemaakt maar dat had te maken met het feit dat mijn Mark III er al ruim 160.000 clicks op had zitten en Konijnenberg er desondanks toch een leuke inruilwaarde op plakte. Bediening is zeer gelijkwaardig met een plusje voor de IV als je een touchscreen-gebruiker bent.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 5D Mark IV vs III

                    Die lens kan je sowieso beter apart verkopen.

                    Hé, maak je keuze zelf. Jij hebt het geld, en jij gaat die gebruiken, dus heb je echt de goedkeuring van dit hele forum niet nodig om te kopen wat je graag wil.

                    Aan je laatste reactie merk ik dat je eigenlijk de beslissing al genomen hebt, maar dat je het nog "aan jezelf moet verantwoorden".
                    We leven in Europa, niet in Rusland of China. Hier maak je je keuzes zelf, en je hoeft die echt niet te verantwoorden.

                    Dat laatste zit echt ingebakken, en ik doe het ook hoor.
                    Nieuwe auto. Ja, kreeg een heel goed inruilwaarde en er was juist een promotie hoor je dan.
                    Ik heb nog nooit gehoord: ik had gewoon zin in een nieuwe auto.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 5D Mark IV vs III

                      Bedankt voor de tips !
                      Canon-man. Concerten en natuur.
                      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 5D Mark IV vs III

                        Ik heb onder andere de 5D3 naast 7D2.
                        Maar zelfs in studio merk ik al zeer lichte ruis al op ISO 400.
                        Recent ook een uitgebreide shoot gedaan met modellen op een urbex locatie. En dan weet je al dat je hoog in iso moet gaan want echt veel licht was er niet. Had ik best wel wat ruis gevangen.
                        Maar ik zat dan ook op de rand van iso, sluiter en diafragma combinatie.

                        Nu is mijn vraag... Is de 5D4 echt ZOVEEL beter dat ik helemaal geen ruis zou gehad hebben in de zelfde situatie? Ik denk dat het verschil minimaal zal zijn en die hoge kostprijs niet kunnen verantwoorden.
                        Verder zit er niet zoveel meer op wat voor mij echt nuttig is. Dus ik wacht de 5D5 af en bekijk dan opnieuw of het een upgrade zal worden.
                        De 5D4 kan mij voorlopig met wat ik doe mij niet bekoren. Misschien is dat voor jou anders.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 5D Mark IV vs III

                          De vraag is of er een 5D5 komt, er is geen enkele Canon camera met die nummer. Ms komt er wel een 3D Mark I, iets tussen de 1 en 5-serie in...
                          Canon-man. Concerten en natuur.
                          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 5D Mark IV vs III

                            Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                            Ik heb onder andere de 5D3 naast 7D2.
                            Maar zelfs in studio merk ik al zeer lichte ruis al op ISO 400.
                            Recent ook een uitgebreide shoot gedaan met modellen op een urbex locatie. En dan weet je al dat je hoog in iso moet gaan want echt veel licht was er niet. Had ik best wel wat ruis gevangen.
                            Maar ik zat dan ook op de rand van iso, sluiter en diafragma combinatie.

                            Nu is mijn vraag... Is de 5D4 echt ZOVEEL beter dat ik helemaal geen ruis zou gehad hebben in de zelfde situatie? Ik denk dat het verschil minimaal zal zijn en die hoge kostprijs niet kunnen verantwoorden.
                            Verder zit er niet zoveel meer op wat voor mij echt nuttig is. Dus ik wacht de 5D5 af en bekijk dan opnieuw of het een upgrade zal worden.
                            De 5D4 kan mij voorlopig met wat ik doe mij niet bekoren. Misschien is dat voor jou anders.
                            Ik denk dat dat de ruis ook te verklaren is door de kleiner wordende pixels. De AD converter moet dan wel erg gevoelige zijn. Om ruis vrije beelden te maken. Een recente camera met weinig megapixels zal de meeste camera 's wel verslaan.
                            Waar een wil is, is een weg
                            ---------------------------------

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 5D Mark IV vs III

                              Natuurlijk 'moet' ik geen 5DIV hebben en kunnen mijn foto's met de 5DIII beter worden door meer te oefenen etc, ik vroeg me gewoon af of de 5DIV veel beter is dan de 5DIII. Ik heb n 5DII gehad en de 5DIII is veel beter dan zijn voorganger.
                              Canon-man. Concerten en natuur.
                              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                              Comment

                              Working...
                              X