Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digital Art

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [ extreme CS ] Digital Art

    K'vind hier weinig over Digital Art. :-)
    In de Showcase durf ik dan ook niks plaatsen.

    Onderstaande foto is een bewerkte foto, dit zal ik maar al zeggen en geef ik ook toe.
    De foto van Temse heb ik zelf genomen vanop de brug, bij avondval. Nabewerking Lightroom en Photoshop.
    Het bootje is zelf gemaakt en gefotografeerd en belichting aangepast naar de scene.
    De maan is zelf gefotografeerd en upgrade via Photoshop.
    De vogels komen uit de Kruibeekse polders.
    Compositie is Photoshop.

    Het idee dat erachter zit is gewoon dat ik daar bijna dagelijks passeer. Het zou leuk zijn mocht er eens een papieren bootje passeren. Op een plaats waar vroeger 100 schepen te water zijn gelaten. (Boelwerf)
    Vergane glorie.....

    "C'est mon bateau" by lieven roelandts, on Flickr

  • #2
    Re: Digital Art

    Mooi gedaan hoor
    Er bestaat hier ergens een draadje waarin men extreme PS bewerkingen kan plaatsen maar vind het niet zo direct meer terug

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Digital Art

      Oorspronkelijk geplaatst door bassmanl Bekijk bericht
      K'vind hier weinig over Digital Art. :-)
      In de Showcase durf ik dan ook niks plaatsen.

      Onderstaande foto is een bewerkte foto, dit zal ik maar al zeggen en geef ik ook toe.
      De foto van Temse heb ik zelf genomen vanop de brug, bij avondval. Nabewerking Lightroom en Photoshop.
      Het bootje is zelf gemaakt en gefotografeerd en belichting aangepast naar de scene.
      De maan is zelf gefotografeerd en upgrade via Photoshop.
      De vogels komen uit de Kruibeekse polders.
      Compositie is Photoshop.

      Het idee dat erachter zit is gewoon dat ik daar bijna dagelijks passeer. Het zou leuk zijn mocht er eens een papieren bootje passeren. Op een plaats waar vroeger 100 schepen te water zijn gelaten. (Boelwerf)
      Vergane glorie.....
      Raar, niet durven posten op de juiste plaats in het forum, maar wel op de verkeerde plaats??
      Tip, om de drempel laag te houden is in de fotohoek ook een beginnershoek

      Wat de foto betreft,
      Je hoofdonderwerp is het bootje, maar de aandacht wordt vooral naar de zon getrokken.
      Deze had misschien iets minder fel gemogen.
      De boei in het water bij de zon, had ik weg gekloond.

      Maar wel een mooie samenstelling.
      de vogels voor de maan, de lichte reflexie van de maan op het water.
      Het papieren bootje, leuk bedacht

      Comment


      • #4
        Re: Digital Art

        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
        Mooi gedaan hoor
        Er bestaat hier ergens een draadje waarin men extreme PS bewerkingen kan plaatsen maar vind het niet zo direct meer terug

        grts
        Sieg
        Deze?
        Forum voor discussies rond het bewerken, afdrukken, presenteren... van digitale foto's , en over andere software die met digitale fotografie te maken heeft.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Digital Art

          Niet durven posten omdat er nog steeds vooroordelen zijn over Photoshop. :-) Het is hier ook niet echt een photoshop-forum natuurlijk.
          Terwijl er al fotografen zijn die alles zelf fotograferen zonder stockmateriaal te gebruiken. En dan nog bekend worden ook.
          Erik Johansson, John Wilhelm.......

          Ik zal bovenstaande link gebruiken om m'n vlgd beelden te posten. Bedankt.

          Alle tips neem ik mee

          Comment


          • #6
            Re: Digital Art

            Je foto art is wel speciaal - je hebt nog veel andere en ook hele leuke op flickr. het meest leuke aan deze foto art is, dat men zonder meer in de wereld van de fantasie foto gaat.

            Comment


            • #7
              Re: Digital Art

              Als Moderator meen ik me te herinneren dat er geen apart subforum was/of zou komen voor 'zware' bewerkingen, omdat die foto's in principe altijd in één van de vele subfora van onze Fotohoek kunnen gepost worden (landschappen, zoals deze, bij Landschappen, enz.)
              Maar er is toen wel een tag gecreëerd [ extreme CS ] en die heb jij gebruikt. Da's dus uitstekend. Je foto hoeft niet meteen in de grote topic (http://forum.belgiumdigital.com/f7/p...to-266444.html) te worden ondergebracht.
              Bij dergelijke bewerkingen vind ik het persoonlijk wel interessant als je een voor en een na beeld geeft, en dat je zeker vermeldt of je eigen foto's gebruikt en welke elementen eventueel stock foto's zijn. Hou dus rekening met eventuele copyright.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment

              Working...
              X