Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje recupereren van foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraagje recupereren van foto's

    Ik vroeg me af of er een mogelijkheid bestaat om opnames te recupereren van een CF kaart
    De kaart is in de camera geformateerd geweest.
    Dom van mezelf, ik weet het, is de eerste keer sinds de digitale camera dat ik dit doms tegenkom

    Alvast bedankt

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

  • #2
    Re: Vraagje recupereren van foto's

    Kan "in principe" maar je hebt er wel speciale software voor nodig.
    De Sandisk kaarten die ik koop komen altijd met een kaartje voor 1 jaar pro-recovery. Heb het nog nooit nodig gehad maar daarmee zou je je data kunnen recupereren.
    Er bestaan ook firma's die dat voor jou doen maar de prijzen kunnen aardig oplopen; je zal dus moeten afwegen of de prijs de foto's verantwoorden.

    Comment


    • #3
      Re: Vraagje recupereren van foto's

      Ik had vroeger de (slechte) gewoonte om nadat ik mijn foto's op PC had gezet ze direct te wissen op mijn camera.
      Een paar maanden geleden ben ik zo ook een serie foto's kwijt geraakt.Met het programma Recuva dat gratis af te halen is op internet heb ik de foto's van mijn kaartje kunnen recupereren.
      Hopelijk heb je hier iets aan, succes

      Mvg Yves
      What you see is what you get

      Comment


      • #4
        Re: Vraagje recupereren van foto's

        Het gratis programma Recuva doet perfect zijn werk zoals hierboven aangehaald. Als het om RAW-bestanden gaat wel die optie aanzetten. Standaard staat jpg ingesteld.
        Succes ...

        Jaja

        Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
        Last edited by jaja; 25 mei 2018, 20:52.
        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

        Comment


        • #5
          Re: Vraagje recupereren van foto's

          Als je na het formatteren niets meer op de kaart hebt geschreven heb je ook nog kans om met het gratis programma 'testdisk' de vorige partitie terug te zetten. Als dat niet lukt is recuva inderdaad een goed optie.

          Zelf gebruik ik het (betalend) Restorer Ultimate voor data recovery. Je wil niet weten hoeveel mensen ik daar al (beroepsmatig) blij mee gemaakt heb

          Erik
          "De gustibus et coloribus non est disputandum"

          Comment


          • #6
            Re: Vraagje recupereren van foto's

            Iedereen bedankt voor de info !
            Alle bestanden kunnen terughalen met Recuva, heel makkelijk en ook nog eens gratis

            Zo zie je maar, ook al is de kaart geformatteerd (2 keer zelfs, is zo'n gewoonte van mij om elke kaart twee keer in camera te formatteren ) en toch staan alle bestanden er nog op
            Gelukkig had ik het op tijd gemerkt en niet overschreven

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Vraagje recupereren van foto's

              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              Zo zie je maar, ook al is de kaart geformatteerd (2 keer zelfs, is zo'n gewoonte van mij om elke kaart twee keer in camera te formatteren ) en toch staan alle bestanden er nog op
              Formatteren overschrijft of wist dan ook niets, het "reset" enkel de index met info over wat waar staat op het kaartje.
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

              Comment


              • #8
                Re: Vraagje recupereren van foto's

                Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                Formatteren overschrijft of wist dan ook niets, het "reset" enkel de index met info over wat waar staat op het kaartje.
                Wist ik niet Maurice, ik dacht dat wanneer je enkel de opnames wist ze dan inderdaad nog gewoon te vinden waren op de kaart.
                Maar na twee keer formatteren stond er eigenlijk gewoon nog alles op, net alsof er niks aan gedaan was.
                Waarom dan formatteren stel ik me de vraag ?

                Dus eigenlijk toch maar oppassen als je een harde schijf wegbrengt naar het containerpark, ik hoor dikwijls zeggen dat ze wel geformatteerd is .... maakt eigenlijk niets uit

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: Vraagje recupereren van foto's

                  Bekijk het als een boek, formatteren verwijdert de index van het boek maar alle bladzijden zijn nog intact. Pas als je opnieuw begint te schrijven wordt er oude inhoud vervangen door nieuwe (en komt er nieuwe info in de index.
                  Eenvoudig uitgedrukt: Recuva leest de data van je kaartje en maakt een nieuwe index aan.
                  Dit is tevens de reden waarom het formatteren van een HD voor je een computer naar het containerpark brengt niets uithaalt.
                  bye, Maurice
                  https://on4bam.com/
                  Nikon D7500

                  Comment

                  Working...
                  X