Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camo

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Camo

    Witte kameleonspin, zat mooi verstopt tussen de witte bloemetjes :-)
    Blijven toch fascinerende beestjes

    D3 - D300 - Sigma 70-200mm F2.8 Ex Dg Os Hsm - sigma 17-50 f2.8 OS HSM - nikkor 50mm f1.8 - nikkor 35mm f1.8 - SB700

  • #2
    Re: Camo

    Mooie DOF met de scherpte op de juiste plaats.

    Comment


    • #3
      Re: Camo

      Dat het beestje verstopt zat is op deze foto toch niet te merken hoor !
      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

      Comment


      • #4
        Re: Camo

        super ! het lijkt geen enorme crop te zijn, dus zat je er behoorlijk dicht bij ?
        werden hier tussenringen o.i.d. gebruikt ?
        "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

        Comment


        • #5
          Re: Camo

          fraaie macro opname , mooi scherp ook! En de spin ... heeft het best naar haar zin ..!!

          Groetjes
          Maurits

          Comment


          • #6
            Re: Camo

            Oorspronkelijk geplaatst door ifiamminghi Bekijk bericht
            super ! het lijkt geen enorme crop te zijn, dus zat je er behoorlijk dicht bij ?
            werden hier tussenringen o.i.d. gebruikt ?
            foto is idd niet gecropped, zat er op ongeveer 5 cm af :-)
            Foto is genomen met een oude D300, een 35-70 lens van 10 euro, tussenringen uit China van 20 euro (36, 20 en 12mm), wel bijgeflitst met mijn mijn SB700 met zelf ineengeknutselde diffuser van een lege pringles doos en soeppotje :-)
            Nadeel van de tussenringen is de heel beperkte scherptediepte, zelfs op f32..spinnetje is maar een 10mm groot ongeveer maar onmogelijk om volledig scherp te krijgen, met een ring minder ertussen zal het misschien nog wel lukken.
            Ik heb de foto nog wel door photoshop gehaald om de kleuren wat beter te krijgen, maar dit is het maximum aan kwaliteit dat ik met dit materiaal klaar krijg denk ik :-) Macro hoeft niet duur te zijn en ik vind het leuk om met zo goedkoop materiaal het maximum er uit te halen.
            Ik ga toch nog wel sparen voor een macrolens omdat ik het wel heel graag doe, maar voorlopig amuseer ik me hier nog wel mee :-)
            Last edited by J.G.; 24 mei 2018, 12:51.
            D3 - D300 - Sigma 70-200mm F2.8 Ex Dg Os Hsm - sigma 17-50 f2.8 OS HSM - nikkor 50mm f1.8 - nikkor 35mm f1.8 - SB700

            Comment


            • #7
              Re: Camo

              Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
              Dat het beestje verstopt zat is op deze foto toch niet te merken hoor !
              Op de foto niet te zien, maar ze zat er wel degelijk goed tussen :-) ik zat maar op een paar cm afstand van de spin en ik moest toch tussen de bloemetjes kruipen :-)
              D3 - D300 - Sigma 70-200mm F2.8 Ex Dg Os Hsm - sigma 17-50 f2.8 OS HSM - nikkor 50mm f1.8 - nikkor 35mm f1.8 - SB700

              Comment


              • #8
                Re: Camo

                amaaaaaaai knap gedaan en in beeld gebracht tof !!! grts Jozef
                Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

                Comment


                • #9
                  Re: Camo

                  knap en gedetailleerd
                  Peter
                  mijn website : klik

                  Comment


                  • #10
                    Re: Camo

                    Volledig eens met voorgaande!
                    vriendelijke groeten, Sien

                    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                    Comment

                    Working...
                    X