Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Untitled

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Untitled

    Eerste foto met mijn Sony A6000, ben nog een leek in fotografie dus volop aan het experimenteren met de camera


  • #2
    Re: Untitled

    In de eerste instantie zou ik de foto rechtzetten.
    vriendelijke groeten, Sien

    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

    Comment


    • #3
      Re: Untitled

      het tuinhuisje zou inderdaad beter rechtgezet worden. Scherp onderwerp en onscherpe achtergrond vind ik leuk, maar had de hond in de zon gelegen met daarachter een tuin in de schaduw (blijkbaar mogelijk 2 meter naar achter), had het effect beter geweest, denk ik.
      mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
      nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
      https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

      Comment


      • #4
        Re: Untitled

        Ja kan dit wel beamen, toen ik de foto zag op de computer kwam die wel donker over als ik de hond 2 meter naar achter had gepositioneerd was dit een heel andere foto geweest, en nu je het zegt dit was mij nog niet opgevallen maar foto is inderdaad heel scheef als je naar de details kijkt, bedankt voor de info ga hier zeker op letten bij de volgende foto's

        Comment


        • #5
          Re: Untitled

          Positief vind ik het goed gekozen lage standpunt.
          Positief ook dat je de hond niet in de zon geplaatst hebt,
          want dat geeft heel vervelende contrasten en plekken.
          Tip voor nu: laat de exifs in je foto staan, want dan valt bijv te zien met welk programma je gewerkt hebt.
          Dan vallen er veel gerichter (technische) tips te geven.
          Je kunt namelijk (om maar iets te noemen) vanaf de gebruikte plek prima een correct belichte hond op de foto zetten.
          Voor de aardigheid laat ik je nog even zien dat er achteraf nog heel wat bij te stellen is,
          maar onscherp blijft wel onscherp.
          Veel succes en plezier met je hobby,
          Dushi

          27321154927_403a0252ac_c by Dushi Beldig, on Flickr
          "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

          Comment


          • #6
            Re: Untitled

            Dit is een snapshot. Maar je bent wel goed bezig door eerst je camera grondig te leren kennen. Compositie en zo komt later wel vanzelf.

            Comment

            Working...
            X