Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lcd glaasje vervangen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lcd glaasje vervangen.

    Heeft ooit al iemand het glaasje van het LCD scherm bovenaan de camera vervangen, omdat het beschadigd of gebroken was?
    Graag jullie ervaringen en werkwijze als het kan.
    Alvast bedankt.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Lcd glaasje vervangen.

    Heb dit eens hersteld lang geleden van een Sony A350. Glas gebroken en display had ook een deuk. Besteld in China via Ebay, erg goedkoop was het en de werkwijze hoe het moest gebeuren gevonden
    op YouTube. Redelijk vlot gegaan en werkte terug normaal. Als het enkel het glas is en het is bijna niet zichtbaar kan je er ook een vervangglas over kleven. Kleefmiddel is enkel aan de rand ook op Ebay te vinden.
    Had de camera uitgeleend en zo terug gekregen. Dus doe ik dit nooit meer.

    Gr, Daniel.

    Comment


    • #3
      Re: Lcd glaasje vervangen.

      Het is het glas van lcd op de bovenkant van een Canon 5D Mark III.
      Er zijn meerdere diepe schrammen op het glas maar er is niks aan het LCD zelf.
      Ik heb zo'n filmpje gezien op YT.
      Eerst het glaasje verwarmen met een haardroger en vervolgens met een fijne schroevendraaier het glaasje eruit prutsen.
      Had je geen schade aan uw toestel door het glaasje eruit te wrikken?
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Lcd glaasje vervangen.

        Als het alleen om krassen gaat, waarom eens niet naar een autoruitenreparatiebedrijf gaan en vragen of zij het niet kunnen fiksen met het spul dat ze gebruiken om sterretjes te herstellen..
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Lcd glaasje vervangen.

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Als het alleen om krassen gaat, waarom eens niet naar een autoruitenreparatiebedrijf gaan en vragen of zij het niet kunnen fiksen met het spul dat ze gebruiken om sterretjes te herstellen..
          Die methode is voor barstjes. Al 3 keer laten doen op een auto, nooit onzichtbaar, en 2 jaar later barst de ruit toch. Maar ja, als de leasing het zo voorschrijft....

          Comment


          • #6
            Re: Lcd glaasje vervangen.

            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            Het is het glas van lcd op de bovenkant van een Canon 5D Mark III.
            Er zijn meerdere diepe schrammen op het glas maar er is niks aan het LCD zelf.
            Ik heb zo'n filmpje gezien op YT.
            Eerst het glaasje verwarmen met een haardroger en vervolgens met een fijne schroevendraaier het glaasje eruit prutsen.
            Had je geen schade aan uw toestel door het glaasje eruit te wrikken?
            Een beetje zoals bij een telefoon. Moet zeker doenbaar zijn.
            Nu, als de krassen niet te diep zijn, dan kan je die er ook uitpolieren met bv staalfix of poliercreme.

            Comment


            • #7
              Re: Lcd glaasje vervangen.

              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              Die methode is voor barstjes. Al 3 keer laten doen op een auto, nooit onzichtbaar, en 2 jaar later barst de ruit toch. Maar ja, als de leasing het zo voorschrijft....
              De belasting op een schermpje van een camera is natuurlijk vééél groter dan op een autoruit. Mijn ervaring met sterretje reparaties is heel goed, nooit meer kapotgegaan en als het niet recht voor je gezicht zit onmerkbaar.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Lcd glaasje vervangen.

                Zowel je grote als je kleine lcd-schermpje beschermen met een ggs plaatje kan veel problemen voorkomen ipv oplossen.
                "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

                Comment


                • #9
                  Re: Lcd glaasje vervangen.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Dushi Bekijk bericht
                  Zowel je grote als je kleine lcd-schermpje beschermen met een ggs plaatje kan veel problemen voorkomen ipv oplossen.
                  Dat klopt, maar ik heb het toestel in die toestand gekocht.
                  Maar mijn ervaringen met het repareren van de lak en acryl uit de modelbouw wereld kunnen mij helpen.

                  @ Tommie1, eruit polieren zal niet lukken één schram is echt veel te diep.
                  Uitschuren met schuurpapier vanaf korrel 600 tot 1000 zal wel lukken, vervolgens polieren met "koperkuis" gaat ook lukken, maar hoe zal het beeld nadien vervormd zijn?
                  Ik heb alleen geen ervaring met het uithalen van zo'n glaasje, ik heb absoluut geen zin om schade aan het camerahuis te veroorzaken bij het verwijderen van dat glaasje.
                  Ik heb al zitten denken aan een zuignapje maar waar haal je zo'n kleintjes hé?
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lcd glaasje vervangen.

                    Ifixit heeft daar materiaal voor.
                    Die hebben ook plastic spateltjes zodat je niks beschadigt.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lcd glaasje vervangen.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                      Ik heb al zitten denken aan een zuignapje maar waar haal je zo'n kleintjes hé?
                      het soort zuignapje dat gebruikt wordt bij het polieren van kleppen ( eens zoeken bij autobenodigdheden).
                      (stokje met 2 zuignapjes, om klep te kunnen ronddraaien in slijppasta en voering)
                      maar het zal toch vastgekleefd zijn of met clipje vastgehouden worden, denk niet dat zuignapje kan helpen.

                      grten, GeerT.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lcd glaasje vervangen.

                        Oorspronkelijk geplaatst door geert62 Bekijk bericht
                        het soort zuignapje dat gebruikt wordt bij het polieren van kleppen ( eens zoeken bij autobenodigdheden).
                        (stokje met 2 zuignapjes, om klep te kunnen ronddraaien in slijppasta en voering)
                        maar het zal toch vastgekleefd zijn of met clipje vastgehouden worden, denk niet dat zuignapje kan helpen.

                        grten, GeerT.
                        Het is vastgelijmd. Eerst de lijm zacht maken met haardroger en pas dan dat glaasje eruit proberen te krijgen.
                        Ik ga dat eens proberen met een x-acto mesje en een plastic sheet van 0,20mm eronder om schade aan de body te vermijden.
                        Hopen dat het lost anders zal het boren en zagen zijn met mijn mini tools.
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lcd glaasje vervangen.

                          Heb indertijd om de eerste iphone 4 in de familie te repareren een ' toolkit ' gekocht gelijkaardig aan deze

                          Het was me eigenlijk alleen te doen om het pentalobe schroevendraaiertje .... of course rommel ... ondertussen een handvol keren gebruikt en het leeft nog ( dankzij de bijna altijd loszittende pentalobe schroefjes ) ... daar zit ook een mini zuignapje bij ( dat zijn werk doet )

                          Comment


                          • #14
                            Re: Lcd glaasje vervangen.

                            Zou dat zuignapje niet te groot zijn voor dat bovenste LCD schermpje van de Canon 5D Robert?
                            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Lcd glaasje vervangen.

                              Oei .... slecht gelezen ... bovenste schermpje ... ring zuignapje is +- 2 cm ( voor de wijsvinger ) ... zuignap zelf dik 3 cm dia... dus dat gaat niet lukken.
                              Ik zou de topcover afnemen, alzo kan je er langs onder aan ( mijn EOS 1n uit de verzameling had een gebarsten schermpje ... dus vervangen door een nieuw ( besteld bij het ondertussen ter ziele gegane ETB ) ... heb toen de topcover gedemonteerd.

                              Kan je de link eens posten van het videoke
                              Last edited by Silver Roller; 20 mei 2018, 13:06.

                              Comment

                              Working...
                              X