Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D 500 filmfunctie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D 500 filmfunctie

    Ik heb nul komma nul ervaring met filmen met een DSRL. Weet iemand hoe je moet instellen dat de camera zelf blijft scherpstellen tijdens het filmen ? ik veronderstel dat het manueel kan, maar dan moet je vanop statief werken, anders krijg je toch veel 'geschudder' in je beelden hé. Maar ik vroeg me af of de camera dat zelf kan 'volgen en bijsturen' ?

  • #2
    Re: Nikon D 500 filmfunctie

    Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
    Ik heb nul komma nul ervaring met filmen met een DSRL. Weet iemand hoe je moet instellen dat de camera zelf blijft scherpstellen tijdens het filmen ? ik veronderstel dat het manueel kan, maar dan moet je vanop statief werken, anders krijg je toch veel 'geschudder' in je beelden hé. Maar ik vroeg me af of de camera dat zelf kan 'volgen en bijsturen' ?
    Ja en neen, je kan er voor kiezen om je toestel op AF-C in te stellen, dan op filmen, scherpstellen met de ontspanknop, filmknop in drukken
    en de onstspanknop half ingedrukt houden, dan krijg je continue AF correctie, maar moet wel in heldere omstandigheden, anders gaat je AF hunten
    en dat is nu ook de bedoeling niet.
    AF van de D500 is formidabel goed met de spiegel neer geklapt, maar met opgeklapte spiegel in filmstand wordt er scherpgesteld via de sensorpunten
    wat totaal niet zo een goed resultaat geeft.
    Hier ook weinig ervaring met filmen, maar ik denk dat manueel scherpstellen hier toch de meest aangewezen manier is, tenzij er hier zitten
    die meer ervaring hebben?

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D 500 filmfunctie

      Tja, manueel scherpstellen, inderdaad....maar dan toch best statief gebruiken zeker ? Uit de hand is op zich al niet zo eenvoudig, en dan ook nog aan de ring draaien, zal de stabiliteit allicht niet ten goede komen...
      Toch bedankt om te reageren !

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D 500 filmfunctie

        Nikon heeft workshops en 1 ervan is filmen met DSLR. Je moet eens kijken op de Belgische site van Nikon bij Nikon School

        Comment

        Working...
        X