Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vervanging Canon 7D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vervanging Canon 7D

    Mijn Canon werkt nog heel goed maar ik zou hem willen vervangen door een lichter systeem ( heeft niets te maken met mijn vorige vraag over een compactje )

    Hierbij had ik gekeken naar de Panasonic GX9 of Fuji X-E3
    Eventueel de Fuji X100F. Maar daar zou ik eerst graag een beetje meer info willen over de mogelijkheden van de digitale zoom.

    Doel: huis, tuin en reizen. Makro hoeft niet ( Canon 7D + makro 100mm doet de job goed. )
    Scherpte + snelheid focus + vasthouden bewegend doel is wel belangrijk. Een kantelbaar scherm + inbouw flash en stabilisatie zou mooi meegenomen zijn.

    Eventueel een bridge maar dan zit je al vlug bij Sony RX10mk4 of Lumix 2500 natuurlijk.
    Dus mensen met ervaring op deze toestellen mogen dus ook gerust een woordje meespreken als ze dat wensen ����
    Last edited by Jo; 7 mei 2018, 20:28.
    Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

  • #2
    Re: vervanging Canon 7D

    Digitale zoom=digitale nep, gewoon een stuk uit je foto knippen, dat kan gewoon op de computer thuis ook en dan kan je nog kiezen welk stuk ook.
    Neem ook eens een Oly OM-D in je beschouwingen mee, ik vind die een stuk 'degelijker' aanvoelen als mij Pana G3. Bij alle MFT camera's is het probleem dat ze bijna niet zijn op te pakken zonder een foto te maken oid..
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: vervanging Canon 7D

      Bedankt voor je antwoord, maar wat bedoel je met ...

      Bij alle MFT camera's is het probleem dat ze bijna niet zijn op te pakken zonder een foto te maken oid..
      Ik heb idd al veel goeds gelezen over de M10 MK3 of de PEN F
      Probleem is dat je de keuzemogelijkheden dan weer groter maakt en het is al zo moeilijk kiezen als je de toestellen niet zelf kan uittesten.
      Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

      Comment


      • #4
        Re: vervanging Canon 7D

        Vergeet 'digitale zoom'. (punt aan de lijn)
        M10 MkIII of X-E3 zijn beide prima camera's.
        Panasonic FZ1000 als reiscamera (met een flink zoombereik) is prijs kwaliteit onklopbaar. Overweeg geen FZ2000 of FZ2500 want de lens is minder goed dan de oudere, goedkopere FZ1000.
        De FZ1000 is wel een behoorlijk omvangrijke camera. (ik kocht er eentje tweedehands en deed hem weer weg na een reis in Zuid-Afrika. Een paar maanden geleden reis naar Indonesië en ik heb er opnieuw eentje tweedehands gekocht (400 euro) en deze keer hou ik hem bij voor de vakantiekiekjes. Geweldige camera: Snel, groot zoombereik, prima lens. Enig nadeel voor mij is de zoomring die electronisch gestuurd is. Ik zou hem liever manueel hebben. Maar er is altijd wel iets dat je liever anders zou willen.
        X-E3 met een 23 mm F2 prime lens zou ik liever gebruiken dan de X100F van Fuji. Heb de X100 serie gehad, diverse modellen, en ik vond ze toch te klein om lekker mee te werken. Fantastische beeldkwaliteit, dat wel, maar te klein voor mijn handen. Spijtig, want het is terug naar de essentie van fotografie met zo'n cameratje. Vaste lens, lekker manueel instellen, fotograferen....... Maar zoals ik al zei, een X-E2 of X-E3 met een 23 mm of een 50 mm prime van Fuji....... Dan kan je toch nog lenzen wisselen als je dat ooit zo willen. Qua prijs zullen die twee elkaar niet zoveel ontlopen.
        Succes met je keuze.
        Als compact je ding is, dan is er natuurlijk de kleine Sony waar iedereen het over eens is dat het een klein topcameratje is. Intussen versie IV of is de V er nu al ? Zoek het uit.........
        Straatfotograaf in Antwerpen

        Comment


        • #5
          Re: vervanging Canon 7D

          Een Sony V EN een X-E3 of GX9 + lens is al een aardig budget natuurlijk.
          Daarom dat ik in mijn ander draadje info vroeg over de LX10/15 of TZ 200
          Is de de kwaliteit foto's ( tot A3 ) van al deze toestellen gelijkwaardig?
          Is er een mogelijkheid om mijn Canon lenzen ( BV 24-70L , 70-210 L IS ) te gebruiken op de Fuji of Pana ? Eventueel met adapter en welke mogelijkheden verlies je dan?
          Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

          Comment


          • #6
            Re: vervanging Canon 7D

            Oorspronkelijk geplaatst door Jo Bekijk bericht
            Een Sony V EN een X-E3 of GX9 + lens is al een aardig budget natuurlijk.
            Daarom dat ik in mijn ander draadje info vroeg over de LX10/15 of TZ 200
            Is de de kwaliteit foto's ( tot A3 ) van al deze toestellen gelijkwaardig?
            Is er een mogelijkheid om mijn Canon lenzen ( BV 24-70L , 70-210 L IS ) te gebruiken op de Fuji of Pana ? Eventueel met adapter en welke mogelijkheden verlies je dan?
            met de fringeradapter kun je alle Canon lenzen gebruiken op Fuji X.. met volledig behoud van AF en diafragmainstellingen. Heb deze zelf en werkt perfect op X-E2 en X-T2 met canon en fujilenzen die ik heb.
            nikon coolpix s9100

            Comment


            • #7
              Re: vervanging Canon 7D

              Hallo,

              De Olympus E-M10MkII staat momenteel met cashback aan iets minder dan € 400,00. (MkIII is slechts een zeer kleine update van de MkII)
              Doe daar een 14-42mm pancake lensje bij van € 229 en je hebt een mooie startset ...
              HIER wat Oly E-M10MkII voorbeelden ...

              Succes met je keuze ...
              Jaja
              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

              Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

              Comment

              Working...
              X