Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

compactje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • compactje

    Om niet steeds mijn Canon mee te moeten sleuren ben ik op zoek naar een klein toestelletje.
    Ik had gedacht aan de PANAsonic TZ200 of LX10 Of Sony RX100 V
    iemand ervaring met deze toestellen?
    Hoe zal de fotokwaliteit en het gebruiksgemak zijn ten opzichte van mijn Canon 7D?
    Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

  • #2
    Re: compactje

    Hallo Jo

    Als ik u was zou ik gaan voor de Sony RX100V Ik heb zelf de RX100III en ben daar super tevreden van ook bij low light schitterende foto's.
    Het enige nadeel als je het al een nadeel kan noemen is de beperkte optische zoom. Maar voor de rest niks dan lof.
    De TZ200 heeft dan weer veel meer optische zoom maar heeft geen lichtsterke lens zoals de Sony en daar wringt het schoentje als je veel lowlight foto's neemt
    dan zul je beter af zijn met de Sony.
    Voor mooie vakantiefoto's en dergelijke is de TZ200 ook zeer goed en is nu ook uitgerust met een 1' sensor. De LX10 kun je vergelijken met de Sony lichtsterke lens en beperkte zoom
    wat alleen de beeldkwaliteit ten goede komt!
    Het gebruiksgemak is zeer leuk je hebt in sommige situaties niet altijd een zware reflex of fullframe nodig en toch krijg je uit die kastjes mega mooiefoto's maar met mindere mogelijkheden
    als als je met je Canon 7D foto's neemt.
    Als je grote handen hebt is de Sony niet zo handig aangezien de knopjes wat zijn weggewerkt en alles nogal dicht op elkaar staat.

    Mvg

    Templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

    Comment


    • #3
      Ik zou eerder denken aan de  Panasonic DMC-LX100

      4/3-inch hooggevoelige sensor .....
      12,8 megapixel
      F1.7-2.8 24-75mm LEICA DC lens
      4K video-opnamemogelijkheidmet 4K-fotomodus






       
      Last edited by Franciskine; 12 mei 2018, 12:56.
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #4
        Re: compactje

        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
        Ik zou eerder denken aan de  Panasonic DMC-LX100

        4/3-inch hooggevoelige sensor .....
        12,8 megapixel
        F1.7-2.8 24-75mm LEICA DC lens
        4K video-opnamemogelijkheidmet 4K-fotomodus






         
        Heb vorig jaar dit toestel aangeraden aan een collega van mij die op vakantie ging naar Sri Lanka
        , louter op basis van het objectief/lichtgevoeligheid, en was aangenaam verrast met zijn beelden, ondermeer de responsiviteit,.... Hij heeft ook wel de (optionele) uitklapbare lensbescherming erbij gekocht !
        Groetjes
        Luc
        Groetjes

        Lukathi

        Comment

        Working...
        X