Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's op facebook

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's op facebook

    Groot was mijn verbazing toen ik deze middag mijn eigen foto terug vond op facebook,
    degene die hem poste heeft zeker geen toestemming daarvoor.
    Wat kan ik ertegen doen?

  • #2
    Re: Foto's op facebook

    Begin dan maar met alle regelementen van de websites te lezen, je hebt hoogst waarschijnlijk je beeld vrij gegeven voor publicatie op welke manier dan ook.

    Comment


    • #3
      Re: Foto's op facebook

      Lief vragen of hij hem wil verwijderen of je naam er bijvoegen.

      Comment


      • #4
        Re: Foto's op facebook

        En waar stond het origineel?

        Ik heb al foto’s gehad dat de VRT ongevraagd van mijn eigen site gebruikt heeft en er zelfs mijn naam met CopyRight vermelding van afgeknipt heeft.
        Ze doen het overal, zelfs zij die het niet verdragen dat anderen hun beelden gebruiken.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Foto's op facebook

          Oorspronkelijk geplaatst door Anneken60 Bekijk bericht
          Groot was mijn verbazing toen ik deze middag mijn eigen foto terug vond op facebook,
          degene die hem poste heeft zeker geen toestemming daarvoor.
          Wat kan ik ertegen doen?
          Niets, wat je niet online zet kunnen ze niet pikken.

          Comment


          • #6
            Re: Foto's op facebook

            Een foto door mij gemaakt staat al meer dan een jaar als banner op een dagelijkse nieuwsbrief van een regionale internet krant. Hebben ze waarschijnlijk ook via fb of van mijn Smugmug album geplukt die toen nog niet
            beveiligd was maar maak me daar geen zorgen over. Zolang ik me brood niet moet verdienen met fotografie en zelf geen foto's verkoop maak ik me daar geen zorgen over en zelfs vind ik dit een eer dat er foto van mij
            gebruikt is. Of me naam daar dan onder moet staan of niet maak me ook niet veel uit.
            Dat je foto nu ergens wordt gebruikt op fb kan je niet veel aan doen denk ik. Zeg ook eens waarom ze deze gebruikt hebben? Reclame of zoiets of iemand die doet uitschijnen dat hij deze zelf gemaakt heeft.

            Comment


            • #7
              Re: Foto's op facebook

              Ik heb ook zo'n foto die ik regelmatig, gelukkig in dezelfde FB groep zie opduiken. Nu, niet zo erg, want het is eigenlijk maar om te tonen welke Pink Floyd gitaarplectrums ik heb. Ik zal wel telkens reageren met een bericht en een link naar mijn foto, maar vroeg of laat is er weer iemand die denkt iets origineels te posten.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: Foto's op facebook

                Lees dit eens. https://www.lexx-it.nl/andermans-fot...-auteursrecht/

                Comment


                • #9
                  Re: Foto's op facebook

                  Ooit een foto op Wikipedia gezet:


                  Dit is het resultaat:
                  This website is for sale! juridischlimburg.be is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, juridischlimburg.be has it all. We hope you find what you are searching for!





                  vs

                  Foto: der Japanische Garten; Rogier van Velthoven at nl.wikipedia [CC BY 2.5 nl], via Wikimedia Commons

                  Ogród japoński w Hasselt | Fot: Rogier van Velthoven / CC BY

                  Więcej: http://www.travelin.pl/atrakcja-tury...nski-w-hasselt
                  Copyright © Travelin.pl
                  Dus maar 2 van de 7 respecteerde mijn wens voor naamsvermelding. Zelfs een Poolse site doet het netjes

                  Dit is trouwens puur ter illustratie hoe een foto een eigen leven kan leiden
                  Last edited by Rogier; 7 mei 2018, 19:56.
                  Waar een wil is, is een weg
                  ---------------------------------

                  Comment

                  Working...
                  X