PDA

Volledige versie bekijken : Scherpstelprobleem Nikon 70-200 f2.8 VRII

SeaEagle
6 mei 2018, 11:10
Gezien ik momenteel op vakantie ben is het er eindelijk nog eens van gekomen om fotomateriaal boven te halen, waaronder hoger vermelde lens.

Bij gebruik van mijn 17-24 ondervind ik geen enkel probleem. De 70-200 wil echter niet automatisch scherpstellen. Wanneer ik aan de scherpstelring draai tot het beeld eigenlijk manueel is scherpgesteld, krijg ik wel beepjes en scherpstelpunten, en kan ik dus ook foto nemen.

Volgens mijn aanvoelen scherpstelmotor naar de haaien. Of het moet zijn dat er ergens slecht contact is.

Kan ik zelf nog iets proberen? Of best meteen naar hersteldienst brengen?
Heb enkel weet van Procirep Zaventem, of kan ik beter ergens anders gaan? (Geen ervaring mee)

Zeer jammer voor zon dure, en heel weinig gebruikte lens! 🙁

Groeten! 😉

Rogier
6 mei 2018, 12:24
Staat de lens niet toevallige op MF? Misschien zou je er eventjes mee naar een lokale fotoboer kunnen gaan.

Tjerri
6 mei 2018, 15:58
Check:
- manueel of automatisch instelling OP lens
- manueel of automatisch instelling OP body
- batterij status body
- camera aan/uit
- lens eraf halen en er terug opzetten
- eventueel herhalen en contactpunten effe reinigen van lens

-> Procirep

mvg,

Thierry

rexy
10 mei 2018, 08:21
Ik heb hetzelfde probleem met dezelfde lens. Is nu bij procirep binnen en gaat 440euro kosten om te herstellen. Grtn

Rogier
10 mei 2018, 15:10
Ik heb hetzelfde probleem met dezelfde lens. Is nu bij procirep binnen en gaat 440euro kosten om te herstellen. Grtn
Wow veel geld zeg

Spanjaart
11 mei 2018, 12:01
Dergelijke motortjes gaan vaak juist stuk door het stil staan. Geldt niet alleen voor Nikon, dus meer gebruiken of een manuele lens gebruiken, dan kan er geen motor stuk...

rexy
12 mei 2018, 11:37
zou kunnen kloppen spanjaart, ik had hem een hele poos niet meer gebruikt.

Mich500d
13 mei 2018, 20:20
net het zelfde probleem gehad bij de Sigma versie.
mij heeft het 330 gekost bij Rofa in Den Haag.
Top service en vooral heel snel hersteld.
Grts

Eitje
18 mei 2018, 00:07
Geldt manuele focus eveneens als beweging voor zo'n motortje? Of blijft de motor hierbij stationair en moet je wel regelmatig auto-focus gebruiken?