Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A77 herkent mijn lens niet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony A77 herkent mijn lens niet

    Mijn nieuwe 70-400 lens is toegekomen, maar wordt door mijn body niet herkend.

    Mijn oude A300 herkent de lens wel direct.

    Nu valt me in dat ik vorig jaar ook al eens in een tweedehnads winkel een lens had geprobeerd met ssm, en dat die ook niet herkend werd. Al mijn lenzen hebben bewoon aandrijving.

    Al sik wat google zou het liggen aan de cameracontacten of een flat ribbon kabel die naar de lenscontacten gaat.

    Iemand hier die ervaring heeft met herstellingen laten uitvoeren door Sony?
    Waar wordt dat gedaan, en hoe lang duurt het?

  • #2
    Re: Sony A77 herkent mijn lens niet

    Eerste de veertjes van de contacten in de camera nakijken? Eentje dat blijft hangen kan volstaan voor een slecht contact - wellicht komt de SSM info door een van de 8 contacten die niet op de oude minolta-lenzen zitten met maar 5 pins.
    Reinig de contacten van de camera voorzichtig met een speciaal borsteltje daarvoor (met glasvezels) zonder vloeistof - als u dat niet heeft - voorzichtig met een gom kan evt. ook - en vooral zien dat er niks aan vuil/gomresten in de camera gaat.
    Als u twijfelt - begin er dan niet aan - u kan effectief meer om zeep helpen dan u lief is.
    Voor Sony herstellingen kan u contact opnemen met het Sony repair center in Deinze - u kan hen bellen gedurende de werkweek - vaak gaat de technieker u meteen een idee geven van wat vervangen moet worden en hoeveel dat kan kosten. Heb er zelf al contact mee gehad, die man heeft me verder geholpen per e-mail, is zeker deskundig - en van anderen die op mijn aanraden daar herstellingen hebben laten uitvoeren zijn daar ook erg tevreden over (o.a. iemand met een defecte A900).
    groeten

    Comment


    • #3
      Re: Sony A77 herkent mijn lens niet

      Thanks! Dat ga ik zeker doen.

      Comment


      • #4
        Re: Sony A77 herkent mijn lens niet

        Ik heb enkele maanden geleden nog de contacten van mijn lenzen en bodies gereinigd en dit met isopropanol en wattenstaafjes. Werkt perfect.

        Comment


        • #5
          Re: Sony A77 herkent mijn lens niet

          Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
          Ik heb enkele maanden geleden nog de contacten van mijn lenzen en bodies gereinigd en dit met isopropanol en wattenstaafjes. Werkt perfect.
          Dat verwijdert "vet" maar niet de oxidatie.

          Comment


          • #6
            Re: Sony A77 herkent mijn lens niet

            Ik heb de contacten al gekuist, maar het lukt niet.
            Mijn A300 ziet de lens wel, en daar werkt de lens ook perfect.

            Ik zal de body dus eens binnenbrengen bij Sony repair in Deinze.

            Comment


            • #7
              Re: Sony A77 herkent mijn lens niet

              Voorlopig telefonisch contact gehad met SCD in Deinze.
              Er zijn twee mogelijkheden:

              Ofwel is het de mainboard, ofwel een microfuse die de voeding van de lens beschermt.
              Volgens een paar forumbijdragen elders was daar de oorzaak die microfuse.
              Mainboard zou wel 250€ kunnen kosten, ik heb de gok dus maar genomen en de body opgestuurd.
              Scd schijnt een goede firma te zijn.

              Comment


              • #8
                Re: Sony A77 herkent mijn lens niet

                Ik heb het bestek gekregen. Het zou de microfuse zijn, maar wel ca 1.5h werk, dus alles samen met verzending: 130€

                Ik ga dat toch laten doen, en dan hoop ik dat het lang goed gaat.

                Comment


                • #9
                  Re: Sony A77 herkent mijn lens niet

                  Er zitten inderdaad een aantal beschermingsfaktoren ingebouwd in die camera's (zelfs in de oude Minolta 5D zitten al van die zekeringen in - gisteren nog op van die schema's zitten te kijken - omdat me ccd wat paarse vlekken geeft bij belichtingstijden langer dan 1/30').
                  bedankt ook om ons dit te laten weten, je weet nooit voor wat 't goed is.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sony A77 herkent mijn lens niet

                    Bedankt voor de info, Tommie. Je komt er denk ik nog niet al te kostelijk vanaf.
                    Sony α7ii
                    5OOpx

                    Comment

                    Working...
                    X