Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerst kennismaking kind extra optische zoom op telefoon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eerst kennismaking kind extra optische zoom op telefoon

    Het lijkt raar, maar jonge kinderen die hun eerste telefoon krijgen hebben eigenlijk nog nooit kennis gemaakt met optische zoom, ze kunnen enkel digitaal zoomen met de gekende blokkerige kwaliteit.
    Ik zou graag ons kind eens een optische zoom met mini-tripod cadeau geven om wat te spelen, eens naar de maan in te zoomen enz, ik weet dat de kwaliteit niet zoals echte duurdere lenzen is natuurlijk

    Ik heb op youtube al eens wat reviews bekeken en met statiefje valt de kwaliteit wel nog mee vergeleken met de belabberde digitale zoom.

    Ik ging eerst deze bestellen (20x optisch), maar de prijs ligt maar een paar Eurocenten onder de €22 (moest Paypal naar boven afronden en de douane is in slechte dag altijd kans op douanetax zever).


    Deze verkoper bied verschillende soorten aan, ook 40x
    Maar er zitten enkele types bij "35x50" of "40x60", dit is dan waarschijnlijk een bredere lens die meer licht doorlaat, zou dit beter zijn? De telefoonlens is toch ook niet zo breed?


    Welke van deze 2 links zou het beste zijn die het meest optische zoom heeft, zo'n 40x misschien?
    Last edited by KevinVdd; 5 mei 2018, 11:08.

  • #2
    Re: Eerst kennismaking kind extra optische zoom op telefoon

    Ik zou graag ons kind eens een optische zoom met mini-tripod cadeau geven om wat te spelen
    Je bedoelt dus eigenlijk een "mini telescoopje" i.p.v een optische zoom

    Ik twijfel of ikzelf zo'n telescoop zou kopen in een ebay store, kwaliteit betaal je sowieso, dus verwacht er niet het beste van

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Eerst kennismaking kind extra optische zoom op telefoon

      Eens een uitstapje naar een volkssterrenwacht?

      Comment


      • #4
        Re: Eerst kennismaking kind extra optische zoom op telefoon

        Kan voor 20€ leuk speelgoed zijn, maar verwacht er niet te veel van.

        Om naar sterren te kijken vangt die lens (als je het zo kan noemen) toch véél te weining licht.

        Comment


        • #5
          Re: Eerst kennismaking kind extra optische zoom op telefoon

          Oorspronkelijk geplaatst door KevinVdd Bekijk bericht
          Ik zou graag ons kind eens een optische zoom met mini-tripod cadeau geven om wat te spelen, eens naar de maan in te zoomen enz, ik weet dat de kwaliteit niet zoals echte duurdere lenzen is natuurlijk
          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
          Om naar sterren te kijken vangt die lens (als je het zo kan noemen) toch véél te weining licht.
          Om naar de maan in te zoomen, heb je geen lichtsterke lens nodig. TS zoekt geen sterrenkijker.

          Comment


          • #6
            Re: Eerst kennismaking kind extra optische zoom op telefoon

            Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
            Om naar de maan in te zoomen, heb je geen lichtsterke lens nodig. TS zoekt geen sterrenkijker.
            Nee natuurlijk niet: je hebt helemaal geen licht nodig je kan zelfs naar de maan zoomen met de lenskap er nog op.

            Comment


            • #7
              Re: Eerst kennismaking kind extra optische zoom op telefoon

              Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
              Nee natuurlijk niet: je hebt helemaal geen licht nodig je kan zelfs naar de maan zoomen met de lenskap er nog op.
              Er staat geen smiley achter, dus ik denk dat je nog meent ook

              Met een compact (voorzien van een 30x zoom), fotografeer je de maan beeldvullend met f6.3 1/125 ISO 400

              Comment

              Working...
              X