Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kopen op Catawiki, wie heeft daar ervaringen mee?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kopen op Catawiki, wie heeft daar ervaringen mee?

    Ik overweeg een fototoestel aan te kopen op de veilingsite Catawiki maar helaas ontbreekt alle omschrijving van het aangebodene.
    Dat maakt mij achterdochtig temeer omdat je geen contact kunt opnemen met de verkoper.
    Is Catawiki dat verantwoordelijk als er mankementen aan het toestel zijn?
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Kopen op Catawiki, wie heeft daar ervaringen mee?

    Is Catawiki dat verantwoordelijk als er mankementen aan het toestel zijn?
    Nee

    Comment


    • #3
      Re: Kopen op Catawiki, wie heeft daar ervaringen mee?

      Volgens mij moet je ook rekening houden met eventuele veiling kosten.
      Waar een wil is, is een weg
      ---------------------------------

      Comment


      • #4
        Re: Kopen op Catawiki, wie heeft daar ervaringen mee?

        Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
        Volgens mij moet je ook rekening houden met eventuele veiling kosten.
        Yep, meestal zo'n 17% en daar bovenop 21% btw. Dus bv 100 euro wordt 100*1,17*1,21= 141,57 euro.
        Bij Jorisco en Moyersoen in ieder geval wel. Catawiki ken ik niet.
        Last edited by rufus1964; 11 mei 2018, 19:43.
        Met de vriendelijke groeten, Ruud.

        Comment


        • #5
          Re: Kopen op Catawiki, wie heeft daar ervaringen mee?

          Niet overdrijven hé.
          Catawiki is 9% + verzendingskosten en die zijn wat de verkoper vraagt. Spanjaarden zijn veruit de duurste die vragen gemiddeld € 25,00.
          En voor de rest tellen de algemene wettelijke voorschriften.
          Eigenlijk staat alles online op hun website.
          Maar wat ik eigenlijk graag had vernomen wat de ervaringen zijn met Catawiki.
          Bijvoorbeeld je koopt iets en het beantwoord niet aan de beschrijving of het heeft mankementen, wat dan?
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Kopen op Catawiki, wie heeft daar ervaringen mee?

            Ik overdrijf niet hoor. Ik heb ook gezegd dat ik Catawiki niet ken.
            Wat betreft je vraag, als je het gekocht hebt is het voor jou. Ook de eventuele mankementen.
            Je kunt volgens mij de koop ook niet ongedaan maken. In ieder geval weer niet bij Jorisco en Moyersoen.
            Je kunt zelfs een uitgebracht bod niet terug draaien. Mocht je verkeerd geboden hebben zit je er aan vast.
            Ga niet lezen op Catawiki, want ik maak daar nooit gebruik van. Maar dat zal wel hetzelfde scenario zijn.

            Toch even gespiekt. :-)

            Veilingkosten
            De commissie bedraagt 12,5% exclusief btw (15,1% inclusief btw) over de verkoop en opbrengst. Wij gebruiken de commissie-inkomsten onder andere om veel reclame te maken voor de veilingen.
            Last edited by rufus1964; 12 mei 2018, 11:49. Reden: Veilingkosten :-)
            Met de vriendelijke groeten, Ruud.

            Comment


            • #7
              Re: Kopen op Catawiki, wie heeft daar ervaringen mee?

              De verkoper draagt meer af aan Catawiki dan de koper, maar als de verkoper nog eens BTW wordt aangerekend dan zijn ze tegen hun eigen reglementen aan het zondigen.
              Ik schrijf me uit, ik dacht dat het meer garanties gaf dan Ebay of 2de Hands maar ze zijn dus slechter.
              Ik ben al 4 keer in het kruis genomen geweest door …….. Walen!
              Niet dat ik anti Waals ben of zo maar het is toch kentekent.
              Op Ebay 1 keer door een Waal en 1 keer door een Parijzenaar.
              't Is pertang niet dat ik geen Frans ken of zo maar het is toevallig iedere keer met Franstalige dat het bingo is.
              Pas op, ik ben ABSOLUUT GEEN flamingant hé, ik ben Belg!
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: Kopen op Catawiki, wie heeft daar ervaringen mee?

                en bovendien goed Franstalig ook, niet?
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: Kopen op Catawiki, wie heeft daar ervaringen mee?

                  Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  en bovendien goed Franstalig ook, niet?
                  Eh oui.
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kopen op Catawiki, wie heeft daar ervaringen mee?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                    De verkoper draagt meer af aan Catawiki dan de koper, maar als de verkoper nog eens BTW wordt aangerekend dan zijn ze tegen hun eigen reglementen aan het zondigen.
                    Ik schrijf me uit, ik dacht dat het meer garanties gaf dan Ebay of 2de Hands maar ze zijn dus slechter.
                    Ik ben al 4 keer in het kruis genomen geweest door …….. Walen!
                    Niet dat ik anti Waals ben of zo maar het is toch kentekent.
                    Op Ebay 1 keer door een Waal en 1 keer door een Parijzenaar.
                    't Is pertang niet dat ik geen Frans ken of zo maar het is toevallig iedere keer met Franstalige dat het bingo is.
                    Pas op, ik ben ABSOLUUT GEEN flamingant hé, ik ben Belg!
                    Oei, das niet zo mooi.
                    Ik heb laatst nog een nieuwe Macbook pro gekocht via Jorisco, ik weet dat daar nog 17% en 21% bijkomt maar het was wel een nieuw product.
                    Zat nog in de sealing en met faktuur. Ik was zo toch 700 euro goedkoper uit dan in de winkel. En dat met alle kosten erbij.
                    Daar zijn toch wel koopjes te doen. Alsook op Moyersoen.
                    Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                    Comment

                    Working...
                    X