Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HDR in lightroom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • HDR in lightroom

    Hallo iedereen,

    Ik heb mij onlangs geabonneerd op Lightroom en wou enkele foto's samen voegen als HDR foto.
    Na lang zoeken en verschillende tutorials te bekijken kan ik alsnog die functie niet vinden.
    Kan het liggen aan het feit dat ik enkel lightroom en geen photoshop heb? Of kijk ik er gewoon over?

    Alvast bedankt voor de reacties?

  • #2
    Re: HDR in lightroom

    Oorspronkelijk geplaatst door Clicky Bekijk bericht
    Hallo iedereen,

    Ik heb mij onlangs geabonneerd op Lightroom en wou enkele foto's samen voegen als HDR foto.
    Na lang zoeken en verschillende tutorials te bekijken kan ik alsnog die functie niet vinden.
    Kan het liggen aan het feit dat ik enkel lightroom en geen photoshop heb? Of kijk ik er gewoon over?

    Alvast bedankt voor de reacties?
    kan U beste doen in ACR...via Bridge en enkel met RAW's.
    mvg
    Spikkesenior.
    nikon coolpix s9100

    Comment


    • #3
      Re: HDR in lightroom

      Weet niet of dit geldt voor uw LR versie, maar in de LR 6 selecteer je de foto's die je wil samenvoegen, liefst de RAW's, dan via menu "foto" "foto samenvoegen" "HDR".
      | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Sony Xperia 5 III | There are days where the act of seeing appears to be true happiness.

      Comment


      • #4
        Re: HDR in lightroom

        Dag Juli,

        Dat is inderdaad wat ik in de tutorials gezien heb, maar die functie ontbreekt blijkbaar in mijn versie.
        Ik ga het nog verder doorzoeken.
        Zou het wel spijtig vinden dat ik in de betaalversie niet alle functies heb.

        Bedankt voor de reactie.
        Clicky

        Comment


        • #5
          Re: HDR in lightroom

          Als jij spreekt van een abo op LR, dan heb je het toch over CC, niet? Ik heb zelf LR6.14 (dat zou de allerlaatste 'perpetual license' zijn, geen abo dus), maar onder Photo (ik heb Engels ingesteld) vind ik:


          Ik kan me moeilijk voorstellen dat CC je minder zou bieden dan een 'oude' versie.
          Heb je al geprobeerd met onder Help 'hdr' in te tikken? Zo heb ik het ook gevonden!
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: HDR in lightroom

            Ik heb ondertussen de '7-dagen trial' van lr classic gedownload en ben tot de constatatie gekomen dat mijn huurversie maar een heel beperkte is tov de classic.
            Ik betaal 12€/maand voor LR CC en 1TB in de cloud. Toegankelijk en gesynchroniseerd met tablet en smarth Phone.
            Had niet verwacht dat ik maar een hééél basis versie ging krijgen. Ben in overweging om abonnement terug stop te zetten.

            Iedereen bedankt voor de reacties.

            Comment


            • #7
              Re: HDR in lightroom

              Oorspronkelijk geplaatst door Clicky Bekijk bericht
              Ik heb ondertussen de '7-dagen trial' van lr classic gedownload en ben tot de constatatie gekomen dat mijn huurversie maar een heel beperkte is tov de classic.
              Ik betaal 12€/maand voor LR CC en 1TB in de cloud. Toegankelijk en gesynchroniseerd met tablet en smarth Phone.
              Had niet verwacht dat ik maar een hééél basis versie ging krijgen. Ben in overweging om abonnement terug stop te zetten.

              Iedereen bedankt voor de reacties.
              Als je de huurversie hebt van Lightroom voor 12 € per maand heb je toch ook LR, LR classic en photoshop CC
              Dus normaal gezien als het een officiele versie is dan heb je toch geen enkel probleem en heb je gewoon alles ter beschikking

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: HDR in lightroom

                Ik moest op een gegeven moment de keuze maken tussen Lightroom met 1TB cloud en Lightroom + Photoshop met 20 GB cloud.
                Blijkbaar de verkeerde keuze gemaakt!

                Comment


                • #9
                  Re: HDR in lightroom

                  Oorspronkelijk geplaatst door Clicky Bekijk bericht
                  Ik moest op een gegeven moment de keuze maken tussen Lightroom met 1TB cloud en Lightroom + Photoshop met 20 GB cloud.
                  Blijkbaar de verkeerde keuze gemaakt!
                  Dacht ik al, mss eens contact met hen opnemen dat je de verkeerde keuze gemaakt hebt
                  Normaal gezien zullen ze dit dan wel kunnen omzetten, persoonlijk vind ik de service van Adobe zeker niet slecht

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: HDR in lightroom

                    Ga ik doen!
                    Bedankt iedereen en succes met de foto's!! 👍

                    Comment


                    • #11
                      Re: HDR in lightroom

                      Ondertussen contact gehad met de Adobe helpdesk, en met succes kunnen wisselen van abonnement!

                      Comment


                      • #12
                        Re: HDR in lightroom

                        Oorspronkelijk geplaatst door Clicky Bekijk bericht
                        Ondertussen contact gehad met de Adobe helpdesk, en met succes kunnen wisselen van abonnement!
                        Dacht ik wel hoor
                        Bedankt om het even te laten weten hier

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: HDR in lightroom

                          Ik moest op een gegeven moment de keuze maken tussen Lightroom met 1TB cloud en Lightroom + Photoshop met 20 GB cloud.
                          Blijkbaar de verkeerde keuze gemaakt!

                          Welke veekeerde keuze had je dan gemaakt ?
                          https://fredor2.wixsite.com/my-site

                          Comment


                          • #14
                            Re: HDR in lightroom

                            Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk bericht
                            Ik moest op een gegeven moment de keuze maken tussen Lightroom met 1TB cloud en Lightroom + Photoshop met 20 GB cloud.
                            Blijkbaar de verkeerde keuze gemaakt!

                            Welke veekeerde keuze had je dan gemaakt ?
                            LR + 1TB cloud OF LR + 20GB cloud

                            Dit zijn 2 verschillende LR versies.
                            Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                            Website - 500px - Instagram

                            Comment


                            • #15
                              Re: HDR in lightroom

                              En één van die twee versies zou geen HDR Merge kennen?
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                              Comment

                              Working...
                              X