Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Passat B5 bouwjaar 1997

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Volkswagen Passat B5 bouwjaar 1997

    En jawel, deze wagen rijdt nog. Maar, vorig weekend is de elektrische motor van de ruitenwisser vooraan stuk gegaan. Iemand een idee waar ik een vervaning voor deze kan vinden ?
    Wagen is onlangs nog gekeurd geworden en zo maar veranderen is sneu, vooral wanneer het enkel om een kapotte ruitenwissenmototr gaat. Maar die is wel nodig vooral als het regent en gezien het hier wel eens meer durft te regenen ...
    Wie weet ?
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

  • #2
    Re: Volkswagen Passat B5 bouwjaar 1997

    Comment


    • #3
      Re: Volkswagen Passat B5 bouwjaar 1997



      21€ bij www.autodoc.be

      Comment


      • #4
        Re: Volkswagen Passat B5 bouwjaar 1997

        Wim, vraag eens bij Prevan in Torhout of Patrick Lapin tegen Blankenberge.

        Comment


        • #5
          Re: Volkswagen Passat B5 bouwjaar 1997

          En is gewoon een VW dealer geen optie?
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Volkswagen Passat B5 bouwjaar 1997

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            En is gewoon een VW dealer geen optie?
            Dan betaal je 150€ (+eventueel 50€ voor een werkuur) in plaats van 21€ en zelf 2 uurtjes klussen.

            Comment


            • #7
              Re: Volkswagen Passat B5 bouwjaar 1997

              Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
              Dan betaal je 150€ (+eventueel 50€ voor een werkuur) in plaats van 21€ en zelf 2 uurtjes klussen.
              Vanuit dat standpunt moet men voor niets nog naar een garage gaan want dat is altijd duurder dan het zelf doen ... zolang alles goed gaat.

              Maar men moet dan wel altijd al het juiste materiaal bij de hand hebben.
              En niet zeggen dat een onderdeel van 21€ dezelfde kwaliteit gaat hebben.

              Maar goed, ik zal er vanuit gaan dat niemand nog naar een vakman wil gaan en alles zelf doet om elke cent te winnen. [emoji20]
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Volkswagen Passat B5 bouwjaar 1997

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Vanuit dat standpunt moet men voor niets nog naar een garage gaan want dat is altijd duurder dan het zelf doen ... zolang alles goed gaat.

                Maar men moet dan wel altijd al het juiste materiaal bij de hand hebben.
                En niet zeggen dat een onderdeel van 21€ dezelfde kwaliteit gaat hebben.

                Maar goed, ik zal er vanuit gaan dat niemand nog naar een vakman wil gaan en alles zelf doet om elke cent te winnen. [emoji20]
                TS vroeg waar hij die ruitenwissermotor kan vinden. Hij zal zelf ook wel weten dat je die in een VW garage kan kopen of laten plaatsen.
                Waarschijnlijk zal de factuur voor de ruitenwissermotor + de werkuren dan hoger zijn dan de waarde van zijn 20-jarige Passat.
                Op die motor van 21€ heb je ook 2 jaar garantie, en die zal waarschijnlijk de Passat nog overleven.

                Zelfs een Amerikaan kan de ruitenwissermotor vervangen : https://www.youtube.com/watch?v=-l6peSoFasE

                Waarom zou TS het dan niet kunnen ?

                Comment


                • #9
                  Volkswagen Passat B5 bouwjaar 1997

                  Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                  TS vroeg waar hij die ruitenwissermotor kan vinden. Hij zal zelf ook wel weten dat je die in een VW garage kan kopen of laten plaatsen.
                  Waarschijnlijk zal de factuur voor de ruitenwissermotor + de werkuren dan hoger zijn dan de waarde van zijn 20-jarige Passat.
                  Wie spreekt er van laten plaatsen?
                  En wie zegt dat er geen ligt dat men voor een prikje kan kopen?
                  Informeren kost niets en is geen verbintenis.

                  Zelfs een Amerikaan kan de ruitenwissermotor vervangen
                  Ja en?
                  Waarom zou TS het dan niet kunnen ?
                  Heeft iemand beweerd dat hij dat al dan niet zou kunnen? [emoji6]
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Volkswagen Passat B5 bouwjaar 1997

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Vanuit dat standpunt moet men voor niets nog naar een garage gaan want dat is altijd duurder dan het zelf doen ... zolang alles goed gaat.

                    Maar men moet dan wel altijd al het juiste materiaal bij de hand hebben.
                    Je hebt doe het zelvers en je hebt deze die het goed kunnen zeggen Freddy.
                    Voor beide respect, maar vooral voor TS Wim, die er als universitair geschoold wetenschapper
                    niet vies van is zijn handen vuil te maken, als hij een tandwiel volgsysteem voor een sterrenkijker
                    kan maken, zal het plaatsen van een ruitenwissermotor hem ook wel lukken.
                    Pure West-Vlaming met poten aan zijn lijf.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Volkswagen Passat B5 bouwjaar 1997

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Maar goed, ik zal er vanuit gaan dat niemand nog naar een vakman wil gaan en alles zelf doet om elke cent te winnen. [emoji20]
                      Betekent dit dan dat je bij de geschoolde fotograaf gaat voor het nemen van foto's van de familie, ... indien het de bedoeling is om een paar foto's ervan in huis op te hangen ?

                      Laat mensen die eveneens techniek als hobby hebben nu toch hun ding doen. Ik heb een enorme technische bagage gekregen van mijn ouders omdat zij mij de mogelijkheid boden om inderdaad daar eens mijn handen (en sorry mams, ook de kleren) vuil aan te maken.
                      Hoeveel uren ik bij mijn vader in Belgisch-Congo, Zaïre heb zitten werken aan de kever kan ik niet meer op beide handen telen. Olie verversen, onderhoud doen van de wagen, eventueel stukken vervangen.
                      Op mijn 13 deed ik bij mijn grootouders herstellingen van radio's (nog met buizen indertijd), grammofoons ...
                      Waarom moeten wij ons toch steeds weer verantwoorden indien we iets abnormaals zoeken of zelf iets willen doen.
                      De Passat is van het bouwjaar 1997 en ik ben nu eens curieus of we binnen 10 jaar nog onze digitaaltjes zullen kunnen laten herstellen voor bv een kapot slot voor de geheugenkaart. Laat staan binnen nu en 20 jaar.
                      Mijn dochter is eerst bij haar garagist geweest en die wist te vertellen dat het zoeken was naar een speld in de hooiberg. (lees, verkoopt blijkbaar liever een nieuwe wagen of een tweede handse).
                      Dus, waarom niet effen bij paps de brandweerman bij vuur. Zelf heb ik mijn garagist gemaild (erkend VW-Audi-SKoda-Seat-dealer) en gebeld maar ik krijg geen antwoord op de vraag waar, hoe of wie ... Dus, begeef ik me dan op het doe-het-zelf pad
                      Wat daar verkeerd aan is zie ik niet.
                      Maar soit, dank aan allen die me een paar sporen aan reikten. We kunnen verder.
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

                      Comment


                      • #12
                        Re: Volkswagen Passat B5 bouwjaar 1997

                        Wat een gedoe hier weer met die bemoeienissen.
                        In de plaats van Wim zou ik er fier op zijn dat mijn auto 20 jaar is, dat betekent dat je kan rijden met manieren. Nu, ieder zijn ding natuurlijk maar als de mensen die er niks van kennen eens zo vriendelijk zouden willen zijn om hun mening voor zich te houden.

                        In mijn O-plaat-wagen moet er eerstdaags een andere waterpomp. De dag dat ik dat zelf niet meer kan mag hij de deur uit.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Volkswagen Passat B5 bouwjaar 1997

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Je hebt doe het zelvers en je hebt deze die het goed kunnen zeggen Freddy.
                          Voor beide respect, maar vooral voor TS Wim, die er als universitair geschoold wetenschapper
                          niet vies van is zijn handen vuil te maken, als hij een tandwiel volgsysteem voor een sterrenkijker
                          kan maken, zal het plaatsen van een ruitenwissermotor hem ook wel lukken.
                          Pure West-Vlaming met poten aan zijn lijf.
                          Heb ik ergens beweerd dat hij dat niet kan? [emoji41]

                          Al wat jullie hier nu reageren is een gevolg wan wat notex onterecht geconcludeerd heeft na mijn eerste reactie.

                          Ik stel gewoon met de beste bedoeling de vraag of een VW dealer geen oplossing kan zijn en daar komen meteen niet ter zake doende opgeblazen reacties op alsof ik daarmee de grootste onzin kom verkondigen.

                          Trouwens wat studies en job dergelijke betreft ... ook dat zegt niets.
                          Er zijn genoeg geleerden die op een appartement of in centrum stad wonen en niet zomaar een garage of oprit hebben waar ze dat kunnen doen.
                          Verder ken ik persoonlijk een paar van de hoogste professoren op de KUL die tot de slimste mensen van het land behoren maar zelfs een schrijnwerker of zo laten komen om een kader op te hangen.

                          Het is niet aan mij om uit te maken wie dat wat doet, dat is ieders keuze, zelf laat ik ook zaken doen wat elke mens zelf zou kunnen ... maar om medische redenen.

                          Maar nogmaals, waar leest men dat ik schrijf dat TS dit niet zelf kan of mag doen?

                          Verder vind ik dit toch wel een bizar forum aan het worden, bijna iedereen heeft voor duizenden Euro’s fotomateriaal, men heeft het vaak over buitenverblijven, dure reizen of andere zaken (allemaal niets verkeerd mee en ieders recht), maar dan krijgt men af en toe van die reacties die erop duiden dat elke cent moet bespaard worden dat maar kan en dat zelfs maar een verwijs naar een normaal iets volledig taboe is.

                          En ik doel zeker niet op TS want deze heeft het er in zijn openingspost niet eens over gehad ... al heeft hij het in zijn laatste reactie ook fout want hij reageert alsof ik hem iets verwijt dat hij het zelf wil doen.

                          Leer allemaal eens begrijpend lezen.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Volkswagen Passat B5 bouwjaar 1997

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            En ik doel zeker niet op TS want deze heeft het er in zijn openingspost niet eens over gehad ... al heeft hij het in zijn laatste reactie ook fout want hij reageert alsof ik hem iets verwijt dat hij het zelf wil doen.

                            Leer allemaal eens begrijpend lezen.
                            Sorry indien ik je verkeerd begrepen heb. 't Is warm weer voor iedereen. Ik ging af op de zin die je schreef:
                            Maar goed, ik zal er vanuit gaan dat niemand nog naar een vakman wil gaan en alles zelf doet om elke cent te winnen.
                            Je nam een standpunt in en daar dacht ik dat je met die formulering blijkbaar iedereen over dezelfde kam scheert. 'Niemand nog' betekent evenveel als iedereen.
                            Maar laat ons dergelijke discussies sluiten. Ik laat wel weten indien ik slaag in de vervanging of indien ik de boel volledig naar de eeuwige jachtvelden heb verklooid

                            PS. Ik heb ooit geprobeerd het grasmachine te herstellen ... Na een paar uur werken was het gras klaar om te worden afgeschoren. Grasmachine weer in elkaar gekregen en ik had zelfs stukken over !!!! Gelukkig waren het de defecte
                            https://www.fotospotter.be
                            Je suis content d’être heureux

                            Comment


                            • #15
                              Volkswagen Passat B5 bouwjaar 1997

                              Overbodig
                              Last edited by VerSeg; 6 mei 2018, 11:08.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X