Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Frakske wint de BD-Challenge van april 2018, thema: Touw. Proficiat!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Frakske wint de BD-Challenge van april 2018, thema: Touw. Proficiat!

    Het is weer even geleden dat een regelmatige deelnemer als Frakske de Challenge wint, maar ditmaal was er geen twijfel mogelijk. Vaak zie je vooraan (in het peleton) een 'haasje-over' tussen mogelijke winnaars, maar de inzending van Frakske nam na de eerste scores onmiddellijk de eerste plaats in, en gaf die niet meer af. Delvaux Michel is ook een regelmatige deelnemer, maar nog nooit zo dicht bij de overwinning geweest, denk ik. Die slak gaf aan dat knappende stuk touw meteen een meerwaarde! En natuurlijk mocht Katrien1957 ook niet ontbreken op het ereschavotje; zij wordt knap derde.
    Ik had persoonlijk iets meer actie verwacht met dit onderwerp, maar de meesten kozen toch voor een stilleven, ofwel natuurlijk ofwel opgezet. Toch gaan inzendingen van VQB (#4) en filipo (#5) al meer richting actie (al ben ik persoonlijk die minimensjes wat beu gezien - gelukkig moet ik niet beslissen over de ingezonden werken!).
    Mijn gelukwensen gaan naar de eerste drie, maar tevens naar alle inzenders. Ik denk dat het onderwerp uiteindelijk niet zo simpel was als het leek, want er waren maar 28 inzendingen; voldoende, dat wel, maar het zijn er ooit meer geweest!

    Ik meen dat de scores ook wat 'menselijker' zijn ditmaal. Ik heb enkele 'eentjes-uitdelers' persoonlijk aangeschreven en dat lijkt effect te hebben gehad. Ofwel hebben zij beter nagedacht over hun punten, ofwel hebben ze niet meer deelgenomen (met een inzending, of met punten geven). Mocht er toch iemand nog onregelmatigheden opmerken, gelieve me daar liefst via PB van in kennis te stellen.

    Het thema voor mei 2018 is "Eenzaam". Dat onderwerp werd me trouwens vroeger aangereikt door de winnaar van deze maand, maar da's geheel toevallig. Zijn prijs, een kortingbon van €30,- geschonken door onze sponsor CeWe, zal 'm snel bezorgd worden. Weet ook dat de winnende foto wordt opgenomen in het tijdschrift Shoot, en dat ik tevens die foto voordraag voor onze wekelijkse Hall of Fame, maar da's enkel een nominatie. Over de selectie zelf heb ik niet te beslissen.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

  • #2
    Re: Frakske wint de BD-Challenge van april 2018, thema: Touw. Proficiat!

    Bedankt Les !

    Proficiat aan alle deelnemers in elk geval.
    En ik zal eens nadenken over eenzaam ... zou ik dat nog aangebracht hebben ? mijn geheugen is blijkbaar ook niet meer wat het geweest is
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

    Comment


    • #3
      Re: Frakske wint de BD-Challenge van april 2018, thema: Touw. Proficiat!

      Gefeliciteerd Frakske. Een eenvoudig maar mooi in beeld gebracht beeld.

      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Toch gaan inzendingen van VQB (#4) en filipo (#5) al meer richting actie (al ben ik persoonlijk die minimensjes wat beu gezien - gelukkig moet ik niet beslissen over de ingezonden werken!).
      Oei, wat lees ik nu, hou je niet van humor en creativiteit ?
      Mijn fotowebsite : www.filover.be

      Comment


      • #4
        Re: Frakske wint de BD-Challenge van april 2018, thema: Touw. Proficiat!

        Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht
        Gefeliciteerd Frakske. Een eenvoudig maar mooi in beeld gebracht beeld.


        Oei, wat lees ik nu, hou je niet van humor en creativiteit ?
        Jawel, hoor! Wat ik bij jouw foto zo bijzonder vond, is als je alleen de thumbnail bekijkt (de kleine afbeelding), dat die knoop in het touw net lijkt op een leeuwenkop.
        Maar minimensjes... hm. Gelukkig ben jij niet de enige die ze gebruikt, want anders zou men al direct weten wie de fotograaf is.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Frakske wint de BD-Challenge van april 2018, thema: Touw. Proficiat!

          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          Jawel, hoor! ...
          Oef
          Mijn fotowebsite : www.filover.be

          Comment


          • #6
            Re: Frakske wint de BD-Challenge van april 2018, thema: Touw. Proficiat!

            Frakske's winnende Challenge-foto haalt ook de HoF van Week 18, dus ook daarvoor onze gelukwensen!
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment

            Working...
            X