Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 750d of 800d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 750d of 800d

    Dag allen,

    Ik ben een beginnend fotograaf en zou nu mijn eerste DSLR willen aanschaffen (al wat ervaring met het lenen van DSLRs van familie). Ik ben nu serieus aan het twijfelen tussen twee opties. Ofwel de canon 750D ofwel de 800D. Mijn budget ligt rond de 1000€. De 800D is een nieuwer model dan de 750D, maar sensor en megapixels zijn gelijk. De 750D heeft wel als voordeel dat hij goedkoper is en ik dus extra lensen er meteen kan bijkopen (ik denk hierbij aan 50 mm f1.8 en 24 mm lens). Ik ben vooral geïnteresseerd in portretfotografie en landschapfotografie.

    Ik vraag dus even jullie expertise en wat de voor- of nadelen zijn van de twee opties?

    alvast bedankt!

  • #2
    Re: canon 750d of 800d

    ik ben niet zo op de hoogte van canon, maar waarom geen Canon EOS 77D
    prijs ligt rond deze van de 800D

    Mijn voornaamste reden na een kort vergelijk,
    De toestellen die je zelf voorstelt zijn aan elkaar gewaagd, maar D800 heeft toch wat voordelen
    en de 77d heeft 2 instel wieltje ;-)

    Maar ik zou ze ook eens vastpakken en kijken hoe ze aanvoelen.

    Comment


    • #3
      Re: canon 750d of 800d

      Volgens mij heb ik ooit gefotografeerd met de 77D, volgens mijn achterneef (neef vader) was dit een erg goede camera om ook mee te filmen. Als 24/50mm zou ik de STM versie nemen, mocht je voor een Canon gaan.
      Waar een wil is, is een weg
      ---------------------------------

      Comment


      • #4
        Re: canon 750d of 800d

        Tenzij je Canon-lenzen kan lenen in de familie zou je misschien ook de systeemcamera's eens kunnen bekijken. Panasonic, Olympus, Fuji, Sony, allemaal serieuze concurrenten van de DSLR's.
        Er zijn hier heel wat leden die de mening toegedaan zijn dat de DSLR geen lang leven meer beschoren is.
        Straatfotograaf in Antwerpen

        Comment


        • #5
          Re: canon 750d of 800d

          Bedankt voor de reacties, ik heb lang getwijfeld over mirrorless of een DSLR, maar dan toch voor het laatste gekozen. Vooral het grotere aanbod aan lensen heeft me over de streep getrokken. Wanneer ik een beter zicht heb of ik meer richting natuurfotografie of portretten ga, zal ik voor mijn volgende aankoop al gerichter kunnen kiezen ;-).


          Ondertussen de 750D aangeschaft, het significant verschil in prijs voor de 77D, steek ik liever in performantere lensen. En nu wat uitkijken naar deals voor goede lenzen .

          Comment


          • #6
            Re: canon 750d of 800d

            Oorspronkelijk geplaatst door theprimer Bekijk bericht
            bedankt voor de reacties, ik heb lang getwijfeld over mirrorless of een dslr, maar dan toch voor het laatste gekozen. Vooral het grotere aanbod aan lensen heeft me over de streep getrokken. Wanneer ik een beter zicht heb of ik meer richting natuurfotografie of portretten ga, zal ik voor mijn volgende aankoop al gerichter kunnen kiezen ;-).


            Ondertussen de 750d aangeschaft, het significant verschil in prijs voor de 77d, steek ik liever in performantere lensen. En nu wat uitkijken naar deals voor goede lenzen .
            17/18-50/55 is/os/vc f2.8
            Waar een wil is, is een weg
            ---------------------------------

            Comment

            Working...
            X