Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon 55-200/4-5.6 af-s vr dx

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikon 55-200/4-5.6 af-s vr dx

    Goedemiddag

    Ik heb vandaag deze lens gekocht: nikon 55-200/4-5.6 af-s vr dx nu vroeg ik mij eigenlijk af of ik een goede koop heb gedaan aan deze lens. Hij zou voornamelijk voor landschapsfotografie moeten dienen. Ik had het aan de verkoper gevraag en die zei van wel maar vind niet direct iets terug op het internet. Daarom jullie advies graag

    Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

  • #2
    Re: nikon 55-200/4-5.6 af-s vr dx

    Het is best een goede lens, maar ik vind hem minder geschikt voor landschap, er komt weinig landschap op de foto. Ik prefereer een groothoek voor landschap.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: nikon 55-200/4-5.6 af-s vr dx

      Misschien zijn dit wel 2 interessante links voor jullie.
      Wie aan landschapsfotografie denkt, denkt vaak als eerste aan een groothoek-objectief. Hoe groter, hoe beter. Toch? Desalniettemin zou iedere landschapsfotograaf ook een telelens in zijn cameratas moeten hebben. Waarom?

      De nieuwste video van de Britse professioneel fotograaf Thomas Heaton heeft een ronduit provocerende titel: ‘Gooi je groothoeklens weg.’ Meent Thomas dit echt?
      Waar een wil is, is een weg
      ---------------------------------

      Comment


      • #4
        Re: nikon 55-200/4-5.6 af-s vr dx

        Oorspronkelijk geplaatst door Gwenvg Bekijk bericht
        Goedemiddag

        Ik heb vandaag deze lens gekocht: nikon 55-200/4-5.6 af-s vr dx nu vroeg ik mij eigenlijk af of ik een goede koop heb gedaan aan deze lens. Hij zou voornamelijk voor landschapsfotografie moeten dienen. Ik had het aan de verkoper gevraag en die zei van wel maar vind niet direct iets terug op het internet. Daarom jullie advies graag

        Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk
        Jammer dat je povere raad gekregen hebt, dit is een kitlens die zeker geen top-beeldkwaliteit kan leveren....
        Ik zou ze gewoon terugbrengen wegens verkeerd ingelicht
        Landschappen worden voor 80% of meer met breedhoek getrokken, bvb met een 10-24 lens

        Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
        portfolio en workshops:
        https://www.bennybulke.com/

        Comment


        • #5
          Re: nikon 55-200/4-5.6 af-s vr dx

          Idd, tele voor landschap, die verkoper heeft afgedaan.

          Nadeel van die goedkope kitlensjes is dat je ze nadien nooit meer verkocht krijgt.

          Als je veel bang voor bucks wil zou ik eens naar een Tamron 17-50 2.8 kijken. Die bestaat ook voor Nikon met OS, en is echt wel goed.

          Comment


          • #6
            Re: nikon 55-200/4-5.6 af-s vr dx

            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Idd, tele voor landschap, die verkoper heeft afgedaan.
            Dat is toch wel sterk overdreven, afhankelijk van de verdere context die amper meegegeven wordt in de openingsvraag, als dit de eerste en enige lens is die TS heeft, dan was dit idd erg slechte raad, maar als die bvb de 18-55 kitlens al heeft en daar tevreden over was maar wat meer uitsneden uit het landschap wil kunnen maken dan zal de aangeraden lens wsl prima zijn.

            Dit zou ik bvb toch geen slechte landschapsfoto durven noemen, genomen met een 100-300mm (weliswaar Zeiss): http://www.fredmiranda.com/forum/top...319/6#14448847
            Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

            Comment


            • #7
              Re: nikon 55-200/4-5.6 af-s vr dx

              Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
              Dat is toch wel sterk overdreven, afhankelijk van de verdere context die amper meegegeven wordt in de openingsvraag, als dit de eerste en enige lens is die TS heeft, dan was dit idd erg slechte raad, maar als die bvb de 18-55 kitlens al heeft en daar tevreden over was maar wat meer uitsneden uit het landschap wil kunnen maken dan zal de aangeraden lens wsl prima zijn.

              Dit zou ik bvb toch geen slechte landschapsfoto durven noemen, genomen met een 100-300mm (weliswaar Zeiss): http://www.fredmiranda.com/forum/top...319/6#14448847
              Ben hiermee eens
              Waar een wil is, is een weg
              ---------------------------------

              Comment


              • #8
                Re: nikon 55-200/4-5.6 af-s vr dx

                Hey Tommie1

                Ik heb jouw raad opgevolgd en ben een Tamron lens gaan kopen. Ik ben nu heel benieuwd. Bedankt voor je advies!
                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                Idd, tele voor landschap, die verkoper heeft afgedaan.

                Nadeel van die goedkope kitlensjes is dat je ze nadien nooit meer verkocht krijgt.

                Als je veel bang voor bucks wil zou ik eens naar een Tamron 17-50 2.8 kijken. Die bestaat ook voor Nikon met OS, en is echt wel goed.
                Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

                Comment


                • #9
                  Re: nikon 55-200/4-5.6 af-s vr dx

                  Heb deze lens..is super..stelt snel scherp...prijs/kwaliteit dik in orde!
                  Nikon D5300 + Nikon D3300 + Nikkor 50 mm 1.8G + AF-S DX NIKKOR 18–55mm f/3.5–5.6G VR II + AF-S DX NIKKOR 55-200mm f/3.5–5.6G VR II + Sigma DG 70-300 4.5-5.6 + SIGMA 105MM F/2.8 EX DG MACRO OS HSM Nikon + Nissin I40 + YN 560

                  Comment


                  • #10
                    Re: nikon 55-200/4-5.6 af-s vr dx

                    Oorspronkelijk geplaatst door Gwenvg Bekijk bericht
                    Hey Tommie1

                    Ik heb jouw raad opgevolgd en ben een Tamron lens gaan kopen. Ik ben nu heel benieuwd. Bedankt voor je advies!

                    Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk
                    Bedankt voor de feedback.
                    Wat vind je van je 17-50? Tevreden?

                    Comment

                    Working...
                    X