Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraagjes omtrent Lumix FZ1000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vraagjes omtrent Lumix FZ1000

    hallo ,

    ik ben nog altijd geneigd mij een panasonic lumix fz1000 aan te schaffen ...
    maar heb hieromtrent nog enkele vragen :

    in de diverse verkooppunten vind ik soms verschillende artikelbenamingen terug ... bvb lumixDMC fz1000 of lumixDMC fz1000 of lumix fz1000/EF gaat het altijd over hetzelfde toestel ?

    Ik heb tot nu toe nog nooit gefilmd , en weet ook niet of ik het in de toekomst wél gaat doen.
    Maar het aspect van een fragment als foto te gebruiken spreekt me dan wel weer aan !!! Ik las echter ergens op internet dat deze
    optie oorspronkelijk niet op het toestel zat , maar dat dit achteraf via een upgrade wel mogelijk is ... ondertussen zou er zelfs al
    een firmware update version2.2 bestaan Moet je dit via een download van software doen ... of zit dit in de nieuwe toestellen momenteel allemaal automatisch geprogrammeerd ?
    en hoe weet je dat je de laatste versie van de lumix fz1000 in handen krijgt ? of is het net daardoor dat je verschillende artikelbenamingen krijgt
    dewelke is meest recente versie ?

    als geheugenkaart lees ik veel goeds over Transcend SDXC UHS-I U3 64gb , of bestaan er ondertussen al betere alternatieven ? welke is prijs/kwaliteit een goeie keuze ?

    extra batterij wens ik me meteen aan te schaffen : heb je ook bij de batterijen verschillende kwaliteiten ? welke raden jullie aan ?

    Ik lees ook dat een bescherm-lens aangeraden wordt ... dat een UV-filter als bescherming gebruikt wordt ?... welk is het effect ook alweer van dergelijke filter op je foto's ?
    sommige zijn daartegen... waarom ?
    elders lees ik iets over een ND-filter ? wat doet die met je foto's ?
    en waarschijnlijk bestaan er ook neutrale beschermfilters die geen effect op je foto's hebben ? of is UV dan toch te verkiezen ?

    alvast bedankt ,
    Geert,

  • #2
    Re: vraagjes omtrent Lumix FZ1000

    FZ1000 is FZ1000 in welke beschrijving dan ook.

    Je spreekt niet over software maar firmware, in veel gevallen zal de laatste versie erop staan, staat die er niet op dan is deze te downloaden via firmware fz1000 (wel even goed opletten welk linkje je met volgen)

    Transcend SDXC UHS-I U3 64gb
    alternatieven bestaan altijd, veelal tegen een meerprijs, maar let wel dat het kaartje wel compatible moet zijn met de FZ1000.
    dataio.nl is een aardige site om dit soort zaken af te roepen
    Welk merk en x gb, wel dat moet je proefondervindelijk uitvinden. Dat een sd-kaartje de hemel wordt in geprezen wil nog niet zeggen dat het een "uitmuntend"-kaartje is.

    Batterij, wel je kan een originele nemen of een alternatief, "kwaliteit" zal niet zover uit elkaar liggen, afhankelijk van hoe je ze "behandeld".

    UV filter:
    de zin en onzig van uv filters
    wel niet geruike

    In mijn ogen als je voor protectie kiest dan een neutraal filter.

    ND en grijsverloop filters:
    het moet je ding zijn: zoek er eens op en je komt van alles en nog wat tegen. (zoekterm: werken met nd filters)

    Comment


    • #3
      Re: vraagjes omtrent Lumix FZ1000

      in2lapland ,
      bedankt voor je reaktie maar ...

      FZ1000 is FZ1000 in welke beschrijving dan ook.

      ok maar voor wat staat dan bvb lumixDMC fz1000 ? welk essentieel verschil is er tussen die 2 produktnamen

      groeten, Geert

      Comment


      • #4
        Re: vraagjes omtrent Lumix FZ1000

        Het essentiële verschil is dat winkeliers, website builders niet in een catalogus kunnen lezen.

        Je camera info bij Panasonic halen, is het beste, die weten precies hoeveel types er zijn en wat er inzit, bij de winkeliers kijk je dan naar de prijs en andere dingen.
        Last edited by hjanssen; 24 april 2018, 14:03.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: vraagjes omtrent Lumix FZ1000

          Wat een toeval! Ik sta op het punt mijn Panasonic fz 1000 te verkopen. Ik heb dit toestel 1 jaar gebruikt en is zo goed als nieuw. Ik heb er heel mooie foto's mee gemaakt. Interesse? Stuur me een PB.
          Extra batterij en uv filter zitten erbij.

          Groetjes Chris

          Comment


          • #6
            Re: vraagjes omtrent Lumix FZ1000

            ik veronderstel dat die upgrade van de firmware via de link van Panasonic gratis is ?

            Comment


            • #7
              Re: vraagjes omtrent Lumix FZ1000

              Oorspronkelijk geplaatst door megareco Bekijk bericht
              ik veronderstel dat die upgrade van de firmware via de link van Panasonic gratis is ?
              Gratis, maar kijk eerst of het wat oplevert voor jouw. Soms is het alleen maar correcties in de menu's van een taal die je niet gebruikt of voor funkties die je niet gebruikt.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment

              Working...
              X