Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera strap gemakkelijk aan en af.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Camera strap gemakkelijk aan en af.

    Daar ik veel op statief werk is het voor mij veel gemakkelijker werken als de strap dan niet aan de body blijft hangen. Echter is het vervelend iets als deze
    telkens aan en af van de camera moet. Al een beetje van alles al gebruikt als schakel tussen body en strap maar echt iets dat veilig is in gebruik en niet te
    groot is moeilijk te vinden.
    Nu ben ik al een tijd bezig met een S-Biner Microlock en dit lijkt te werken en dacht ook veilig zodat het niet ongemerkt los zou of kan komen. Zaterdag laatsleden
    had ik toch bij het ongeluk dat deze los kwam van de camera. De locker was verschoven en bij de camera van me schouder te nemen loste de strap van de camera.
    Vraag is nu wat jullie gebruiken als tussen schakel tussen body en strap. Elke veilige oplossing is welkom.

    http://www.niteize.com/product/S-Bin...ck-Plastic.asp

    Gr, Daniel.

  • #2
    Re: Camera strap gemakkelijk aan en af.

    Ik heb onlangs carry speed aangeschaft en onder elk body / objectief met gondel een plate. Met dien verstande dat enige vaardigheden benodigd zijn voor het ontkoppelen, dat went vanzelf.

    Ja, ik ben me bewust, dat het een "kostbare" oplossing is, voor diegene die geen geld boompje hebben staan.

    Voorgaande oplossing: geen strap aan de body / objectieven, altijd in het rugzak gedurende verplaatsingen, gezien het feit ik toch 90% vanop het statief doe en eerst een 15 tal minuten mijn omgeving verken in mij opneem alvorens te beginnen. De "carry speed" is er eerlijk gezegd gekomen om enig ruimte gebrek op te lossen.
    Last edited by in2lapland; 23 april 2018, 21:07.

    Comment


    • #3
      Re: Camera strap gemakkelijk aan en af.

      Ik ben een tevreden gebruiker van Peak Design.

      https://www.peakdesign.com/product/straps/slide
      Dirk C.

      Comment


      • #4
        Re: Camera strap gemakkelijk aan en af.

        Oorspronkelijk geplaatst door codi Bekijk bericht
        Ik ben een tevreden gebruiker van Peak Design.

        https://www.peakdesign.com/product/straps/slide
        Ziet er goed uit voor mijn Fuji XT2 maar me Nikon D750 of 850 gaat wel niet lukken denk ik.

        Comment


        • #5
          Re: Camera strap gemakkelijk aan en af.

          Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
          Ik heb onlangs carry speed aangeschaft en onder elk body / objectief met gondel een plate. Met dien verstande dat enige vaardigheden benodigd zijn voor het ontkoppelen, dat went vanzelf.

          Ja, ik ben me bewust, dat het een "kostbare" oplossing is, voor diegene die geen geld boompje hebben staan.

          Voorgaande oplossing: geen strap aan de body / objectieven, altijd in het rugzak gedurende verplaatsingen, gezien het feit ik toch 90% vanop het statief doe en eerst een 15 tal minuten mijn omgeving verken in mij opneem alvorens te beginnen. De "carry speed" is er eerlijk gezegd gekomen om enig ruimte gebrek op te lossen.
          Een Carry Speed heb ik maar met een gewone plate. Ga eens kijken welke er te verkrijgen is met Arca Swiss plate. Goed idee

          Comment


          • #6
            Re: Camera strap gemakkelijk aan en af.

            Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
            Ziet er goed uit voor mijn Fuji XT2 maar me Nikon D750 of 850 gaat wel niet lukken denk ik.
            Dat gaat zeker lukken hoor, ik gebruik deze o.a. voor mijn D750 met grip en met de Tamron 150-600, geen enkel probleem.
            Dirk C.

            Comment


            • #7
              Re: Camera strap gemakkelijk aan en af.

              Oorspronkelijk geplaatst door codi Bekijk bericht
              Ik ben een tevreden gebruiker van Peak Design.

              https://www.peakdesign.com/product/straps/slide
              Same here.
              Peak Design producten zijn aanraders.
              Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
              Website - 500px - Instagram

              Comment


              • #8
                Camera strap gemakkelijk aan en af.

                Ik gebruik ook de Peak Design Anchor Links en ben daar heel tevreden over.
                Olivier
                CANON EOS 6DmkII | CANON EOS 450D + batterygrip | EF 24-70 mm f/2.8 L USM | EF 100 mm f/2.8 Macro USM | EF-S 18-55 mm f/3.5-5.6 IS | EF-S 55-250 mm f/4-5.6 IS | Speedlite 430EX

                Comment


                • #9
                  Re: Camera strap gemakkelijk aan en af.

                  Niet twijfelen PeakDesign, goed en mooi.
                  ...leeg...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Camera strap gemakkelijk aan en af.

                    Hier ook peak design

                    Comment


                    • #11
                      Re: Camera strap gemakkelijk aan en af.

                      ook hier een tevreden gebruiker. Ik gebruik een smalle en een bredere riem naar de omstandigheden.
                      Albums
                      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Camera strap gemakkelijk aan en af.

                        Het enige dat mij doet twijfelen is of die fijne nylon lussen nogal slijtvast zijn voor een camera met lens die ongeveer 1.8 kg weegt. De strap zelf daar twijfel ik niet over en ziet er zeer degelijk uit
                        en aan de reacties hier te lezen zijn velen er tevreden over. De Carry speed heb ik al een tijdje hier liggen maar gebruik deze zelden omdat dit nogal een log geval is. Enkel zou ik er een andere plaat
                        moeten voor aankopen ene met de Arca Swiss koppeling.
                        In elk geval iedereen bedankt voor de reacties.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Camera strap gemakkelijk aan en af.

                          Peak design is kwaliteit hoor, maar op m'n d800e en d750 heb ik b-grip, rubberen grip met adapterplaatje op m'n statief en een riem om te dragen, dan voel je niet dat je gewicht aan het dragen bent én zet je uw statief op met 2 handen zónder sukkelen of botsen met cam

                          Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
                          portfolio en workshops:
                          https://www.bennybulke.com/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Camera strap gemakkelijk aan en af.

                            Hoi,

                            Ik laat mijn gewone strap aan de camera zitten.
                            Ook als ik een statief gebruik.
                            Snelkoppelingen zijn voor snel vast zetten en loshalen.
                            Je moet er jezelf iedere keer goed van bewust zijn dat ie goed vast zit.
                            Een ongeluk kan in een klein hoekje zitten.
                            Voor mij, zo weinig mogelijk snelkoppelingen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Camera strap gemakkelijk aan en af.

                              Ik gebruik daarvoor metalen ringetjes van in den ijzerwinkel - lekker goedkoop - en stevig.

                              Comment

                              Working...
                              X