Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Heeft iemand ervaring met foto's met een smartphone of i-phone?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Heeft iemand ervaring met foto's met een smartphone of i-phone?

    Af en toe is het helemaal niet handig een fototoestel mee te sleuren. Denk maar aan een uitstap met de mountainbikes. Wij doen regelmatig zo'n uitstap in de zomer, met een toffe stop ergens in de bossen tussen de middag. Afgelopen weekend waren we zo in de buurt van Houffalize. Ik zie dat niet zitten, mijn fototoestel mee te nemen. Te groot, te zwaar, daarentegen heb ik wel altijd een gsm bij. Mijn huidige gsm is echt aan vervanging toe en ik dacht een nieuwe te kopen met korting zoals ze overal aanbieden als je een abonnement bij ze neemt. Ik kan dat doen, ik heb ook een zelfstandige activiteit en kan dat invoeren in mijn boekhouding. Base doet dat, telenet, orange, proximus, en dus ben ik alles een beetje aan het vergelijken.
    Ik heb zelf nog niet veel ervaring met hoge gamma smartphones. Ik zit nu nog met een oude LG (ehh, ik kan zelfs niet meer lezen welke), maar daar kan je echt geen foto's mee maken. Ik zou dus
    willen opteren voor een smartphone die ook redelijke foto's maakt. In feite is het heel simpel. Ik twijfel tussen de Samsung Galaxy S9 en de iPhone 8. Uiteraard ben ik aangetrokken tot de iPhone, maar is die nu beter, het zelfde of minder goed dan de Galaxy S9?

  • #2
    Re: Heeft iemand ervaring met foto's met een smartphone of i-phone?

    Niettegenstaande ik vooral met Apple werk weet ik dat de Samsung S9 een zeer goede camera aan boord heeft.
    De keuze tussen Apple en Android is persoonlijk. Ik kan niet met Android om.

    Ik ben zeer tevreden over de camera van de iPhone X, omdat er daar 2 in zitten, met zoom 2x.

    Comment


    • #3
      Re: Heeft iemand ervaring met foto's met een smartphone of i-phone?

      Mag ik een alternatief voorstellen? GOPRO 5 BLACK (momenteel rond €220 bij de gekende ketens).
      Ik heb dat ding ook overal mee, klein en robuust en vooral, de foto's zijn echt goed.
      Niet vergelijkbaar met een reflex of systeemcamera maar mits wat creativiteit kun je er hele mooie dingen mee doen!
      Maar je kunt er niet mee bellen of op internet surfen

      Comment


      • #4
        Re: Heeft iemand ervaring met foto's met een smartphone of i-phone?

        Ik heb met oude Samsung smartphone wel eens foto's gemaakt. Was een telefoon van de zaak, maar persoonlijk vind ik met een camera handiger scherpe foto's te maken. We hebben hier ook nog een oude tablet uit ongeveer die generatie van Samsung en een nieuwer Lenovo tablet. Moet zeggen, buiten de scherpte vind ik de Samsung mooiere warmere beelden afleveren. Dus in theorie kunnen ze bij Samsung mooie foto's afleveren, mits je techniek zover goed is dat je scherpe foto's weet te maken zonder bewegings onscherpte.
        Waar een wil is, is een weg
        ---------------------------------

        Comment


        • #5
          Re: Heeft iemand ervaring met foto's met een smartphone of i-phone?

          Ik ben best tevreden met de foto's van mijn samsung S6
          Ook in wat moeilijkere omstandigheden.
          Foto rechtstreeks uit gsm, enkel verkleind voor het forum.

          Comment


          • #6
            Re: Heeft iemand ervaring met foto's met een smartphone of i-phone?

            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Niettegenstaande ik vooral met Apple werk weet ik dat de Samsung S9 een zeer goede camera aan boord heeft.
            De keuze tussen Apple en Android is persoonlijk. Ik kan niet met Android om.

            Ik ben zeer tevreden over de camera van de iPhone X, omdat er daar 2 in zitten, met zoom 2x.
            Hier net hetzelfde, misschien (misschien) is de camera van een android beter, ik kan er niet aan wennen, en mijn X voldoet prima, zeker met de dual camera.

            Comment


            • #7
              Re: Heeft iemand ervaring met foto's met een smartphone of i-phone?

              Als dat de keuze is, dan ga je beter voor de S9.
              Ook goed: Iphone X, Oneplus 5 (betaalbaar), laatste (peperdure) Huawei's.

              Bij het fietsen zit mijn gsm in een plasticzakje in mijn achterzak of zadeltas. En hou ik een oude Olympus waterdichte camera (8mpx) in mijn andere achterzak.
              Kan tegen het zweet, regen en wind, kan ik makkelijk bedienen met 1 hand. Kan tegen een stootje.
              Geen geotagging, maar so be it.

              Bij lange uitstappen waarvan ik verwacht dat ze mooie foto's opleveren hou ik mijn Fuji-camera in de handige fleece-wikkel die Fuji meeleverde met de body in een fietsrugzak (Deuter Race).
              Last edited by JuLi; 6 mei 2018, 08:33.
              | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Sony Xperia 5 III | There are days where the act of seeing appears to be true happiness.

              Comment

              Working...
              X