PDA

Volledige versie bekijken : Waardebepaling lot oud fotomateriaal + Foto's

JorgenA
22 april 2018, 11:43
Ik heb hier bij men grootvader nog een doos met oud fotomateriaal gevonden.

Nu omdat ik zelf niet de waardes kan bepalen zou ik toch graag op jullie hulp steunen.

Het gaat om volgend materieel:

1) Nikon FM (1987) met Vivitar 283 flitser // Nikkor 135mm f2,8 // Nikkor 50mm f1,8 // Nikon 35mm E f2,5 (+IN ORIGINELE CASE + PERFECTE STAAT)
https://preview.ibb.co/fKcAbx/20180422_115427.jpg (https://ibb.co/hrDiwx)

2) Agfa Isolette (+ORIGINELE CASE +PERFECTE STAAT)
https://preview.ibb.co/jOL5tc/20180422_122039.jpg (https://ibb.co/nyeLRx)

3) Kodak SIX-20 (+ ORGINELE CASE +Kreuken Omhulsel ZIE FOTO)
https://preview.ibb.co/da0YeH/20180422_121956.jpg (https://ibb.co/jdfoDc)
https://preview.ibb.co/j1VMYc/20180422_122001.jpg (https://ibb.co/dr88Dc)

4) Olympus Auto-EYE (+ORIGINELE CASE +PERFECTE STAAT)
https://preview.ibb.co/kkRTDc/20180422_122130.jpg (https://ibb.co/hB7DeH)

Alvast bedankt!

Red Falcon
22 april 2018, 12:20
Ik heb wel interesse in de Kodak SIX-20, wel redelijk blijven qua prijs want die ken ik toch een beetje.
Prijs hangt grotendeels af van de uiterlijke toestand van het toestel. Geen roest is voor mij heel beklangrijk.
Toestel moet niet meer werkende zijn want ik ga toch niet gebruiken, het is enkel omdat ik het graag zie.

Mauritsius
22 april 2018, 14:00
Voor de Nikon aanbieding heb ik wel intresse ; uiteraard in goede staat & voor een eerlijke prijs.
Mvg
Maurits W

JorgenA
22 april 2018, 15:08
Ik heb wel interesse in de Kodak SIX-20, wel redelijk blijven qua prijs want die ken ik toch een beetje.
Prijs hangt grotendeels af van de uiterlijke toestand van het toestel. Geen roest is voor mij heel beklangrijk.
Toestel moet niet meer werkende zijn want ik ga toch niet gebruiken, het is enkel omdat ik het graag zie.

Aan het toestel zelf is niets van roest. altijd op een droge plaats gelegen.
Prijs heb ik geen flauw idee dus u mag me altijd even PM'en met een bieding.

JorgenA
22 april 2018, 15:08
Voor de Nikon aanbieding heb ik wel intresse ; uiteraard in goede staat & voor een eerlijke prijs.
Mvg
Maurits W

alles is in perfecte staat , mag me altijd even pm'en

Sieg
22 april 2018, 15:47
Prijzen vind je makkelijk terug op het net, kijk eens op ebay
Wat niet wil zeggen dat je ook die vraagprijzen ervoor zal krijgen
Het is maar wat ervoor wil gegeven worden uiteraard

grts
Sieg

Guest14
23 april 2018, 09:11
Verwacht vooral geen fortuinen.
Die spullen worden niet meer gebruikt, en zijn zat te vinden.

opapol
23 april 2018, 11:23
Het is niet omdat ze niet meer gebruikt worden dat ze geen prijzen halen. Ik herinner me een Nikon F2 AS titanium in HSS uitvoering op Ebay. Inschrijven om te mogen bieden (vanaf 10.000 $). Maar dat zijn uitzonderingen.

Felix69
23 april 2018, 11:31
Zaterdag een bezoekje gebracht aan het Vossenplein in de Marollen Brussel. Keuze genoeg en met een beetje afbieden voor een redelijke prijs heb je een mee. Ik ook ene mee, een Voightländer Brillant voor €30.00. Het is nog deze in metaal
dus van rond 1932. Deze van 1937 zijn in bakeliet. Alles lijk nog te werken al zal dit niet nodig zijn enkel voor decoratie.

Red Falcon
23 april 2018, 14:50
Ebay prijzen van handelaars zijn er ferm over, krijg je nooit verkocht aan die prijzen.
Op het AFF forum gaat een goede camera soms weg aan € 10,00, een lens aan € 5,00.
Exotische stukken gaan natuurlijk meer.
Weet je wij zelf zijn soms de dupe van ons doemdenken.
Een Carl Zeiss 50mm kan rond de € 120,00 kosten terwijl eenzelfde Yashica ML 50mm amper € 15,- à € 20,00 zal halen en het zijn potvolkoffie twee dezelfde lenzen.
De ene is geen sikkepit beter dan de andere want ze komen uit dezelfde fabriek.
Kom nu niet aandraven dat er bij Yashica wel fouten zullen zijn, dit is uit de nek lullen.

Rogier
23 april 2018, 18:52
Als je bv een Nikon Df hebt, dan kun je met de 3 lenzen van die bij de Nikon zitten. Heel veel plezier beleven. Maar je moet wel bereid zijn om manueel te werken.

Maar de waarde he, het is maar net wat de gek ervoor geeft.

opapol
23 april 2018, 19:54
Als je bv een Nikon Df hebt, dan kun je met de 3 lenzen van die bij de Nikon zitten. Heel veel plezier beleven. Maar je moet wel bereid zijn om manueel te werken.

Maar de waarde he, het is maar net wat de gek ervoor geeft.

Dit zijn AiS-lenzen, je herkent ze aan de geperforeerde "oortjes". Er zijn meerdere Nikon bodies waarop ze passen en waar er lichtmeting is. Je kan ze gebruiken in halfautomaat-modus A, hoeft niet puur manueel te zijn. Focusseren moet je zelf doen maar daarvoor is er een assist.

Rogier
23 april 2018, 20:30
Dit zijn AiS-lenzen, je herkent ze aan de geperforeerde "oortjes". Er zijn meerdere Nikon bodies waarop ze passen en waar er lichtmeting is. Je kan ze gebruiken in halfautomaat-modus A, hoeft niet puur manueel te zijn. Focusseren moet je zelf doen maar daarvoor is er een assist.

Als niet Nikon user ken ik er niet veel van en wou geen toestel aanraden waarmee je dan je camera helpt vernielen. En heb ooit wat gehoord dat sommige lenzen de body zouden beschadigen.

Spanik
24 april 2018, 20:21
Verwacht vooral geen fortuinen.
Die spullen worden niet meer gebruikt, en zijn zat te vinden.

Akkoord met het eerste. Maar in mijn tas zit een Balda "Super Baldax" die elke dag meegaat naar het werk...

Red Falcon
7 mei 2018, 12:00
Akkoord met het eerste. Maar in mijn tas zit een Balda "Super Baldax" die elke dag meegaat naar het werk...

Toch vrij zwaar om alle dagen "mee te sleuren".
Dit zal wel een toestel zijn die redelijk duur zal zijn gezien ze zelden te voorschijn komen.
Oost-Duits uit de vijftiger jaren . . . . . .
De Russen hadden vergeten te "pikken" zeker? ;)

Red Falcon
9 mei 2018, 12:48
Beste leden,
Ik moet dit melden het kan niet anders na inlichtingen te hebben ingewonnen via o.a. de bank:
TS, met name Jorgen A, is onbetrouwbaar!
Ik kocht van hem de Kodak Six -20 en maakte het geld over op zijn rekening op 28/04/2018.
Sinds 02/05/2018 verneem ik niks meer van hem en heb ik ook nog niks mogen ontvangen.
Een bericht naar zijn GSM blijft onbeantwoord. Ik vrees dat ik door deze persoon ben opgelicht!

KOOP DUS NOOIT IETS AAN DIE PERSOON.
Als er nog gedupeerden zijn, ik heb hier zijn gegevens ik stuur u deze persoonlijk op.
Maar volgens mij hebben we hier te doen met een oplichter!

Rogier
9 mei 2018, 17:26
Kl*te Red Falcon en je kan niet geld terug laten boeken? Zou hoe dan ook aangifte doen.

Guest14
9 mei 2018, 19:55
Ik hoop dat het om een misverstand gaat....

Je hoeft hier natuurlijk niet te posten om welk bedrag het gaat, maar ik schat iets tussen 30 en 100€.
Wie gaat daar nu zijn reputatie voor om zeep helpen.
Ik neem aan dat je zijn adres hebt, en dus zou ik klacht indienen bij de politie.

En inderdaad, geld laten terugboeken lukt niet zomaar.

Guest13
9 mei 2018, 20:19
het zijn juist die van 30... 50 euro die de pest zijn... ga naar de politie en ze doen niks, want het bedrag is te klein om een zaak te beginnen ( meegemaakt : en dat was voor 300 euro , en ze maakten een pv. en 3 jaar later : noegabollen : onder de 1000 euro start er niks meer of ge moest het van nen bekende pikken, dieje advokaten heeft of.... )
en als er 10 intrappen, hebde wel 300 euro verdient , door niks te doen.

Guest13
9 mei 2018, 20:30
op 2de hands (https://www.google.be/search?tbs=sbi:AMhZZitFYokHd_151P8DoS1mIckyyW25tRm G4Cjpt7arqZcNi9aqiFLkm6o84WHdIkwbMJAmxxqnU6SOlmO4v CfsnLp1q81R-93fqB5PGceI14Dn21Y0MdZG7v4EAgAhARQ6VnS56Zb40O1SKfu gQRiVggshYlfdrzlJ-FE0YCYCAcEEV7dj47J0almKfWxES4VqptBELKqkXZhL_1QZgUO dz6d1bM_1ilHs9JDQtw1YQSlaUcrOVh-dyWaNROLBNzPqBQauySlfrNUcky8qPvOJERUdPNUlVuPg25VB7 vC9zqUWSsg7rsqCDS5-yZgBr8RC_1b_1umgzVEyDfyE2YyC2yHHBQypWE_1J7pg&btnG=Zoeken%20op%20afbeelding&hl=nl-BE)

gezocht op afbeeldingen :
zie eens onderaan : op 2de hands wordt de onderste foto aangeboden in het nederlands... en verder wordt met dezelfde foto dat aangeboden door iemand die duits spreekt ???

Red Falcon
9 mei 2018, 22:13
Het gaat om € 45,50 en ik moet € 25,00 betalen (KBC) om een dossier te openen.
Hij laat het geld storten op de ING bank.
Zijn nickname op 2de hands is INternBE

Hij heeft een naam, voornaam en een adres in Kallo opgegeven maar die zullen waarschijnlijk vals zijn.
Hij heeft ook een facebook pagina als Jorgen Albrecht.

Ik ga trouwens de KBC na meer dan 40 jaar trouwe klant te zijn geweest daarom verlaten. 25 euro om een dossier te openen en dan nog moeten rekenen dat ING wil meewerken.

EDIT: Mijnen frank valt pas nu:
INter(net)BEdrieger

Guest14
10 mei 2018, 08:38
Hij heeft blijkbaar ook een LinkedIn.
Daar zou ik toch wel eens beleefd iets op durven posten.
Kan niet dat die onvindbaar is.

Heb je nu al klacht ingediend?

Red Falcon
10 mei 2018, 08:56
Nee Tommie, ik moest nog even wachten van KBC, volgende week hen dan € 25,00 betalen om een dossier tegen die Jorgen Albrecht te openen en dan maar hopen dat zijn bank ING wil meewerken anders word het een potje str..........t.
Die op Linkedin ben ik niet helemaal zeker of hij het wel is, er is meer dan één J.A. maar daar kan ik wel achter komen.

Guest14
10 mei 2018, 10:12
Succes!
En die 25€ kan je ook bij hem terugclaimen!

Ongelooflijk dan mensen voor 50€ zo iets doen.
Als nu eens een miljoen geweest was hé.

Guest13
10 mei 2018, 11:25
10 van 50 euro is wel al 500 euro... en doe dat elke maand dan hebt ge al 6000 euro... en normaal is dat niet het enige bij zo'n mannen... waarom zou je nog gaan werken ???

en terug claimen ???? laat me niet lachen ... als dieje gewoon zegt dat hij het wel heeft opgestuurt, bewijs jij maar eens dat hem dat niet gedaan heeft ( het was geen aangetekende zending he )
als het een miljoen geweest was, dan had ge kunnen beginnen, maar 50 euro ?? die zie je nooit meer terug , en het geld en de naft dat ge er nog insteekt ben je erbij kwijt.
en een bank mag aan ne persoon geen gegevens verstrekken over iemand anders ( meegemaakt ) dat mag alleen de politie vragen.

Red Falcon
10 mei 2018, 11:34
Tommie, die 25 euro moet ik wel betalen aan KBC voor ze er "willen" aan beginnen hé.
Ik ben klant van toen het nog Raiffeisenkas was, dan werd het Cera en dan KBC zeker.
Bij de Raiffeisenkas was dat koekegoed ik voelde mij daar goed en had het volste vertrouwen bij die spaarkas.
Met Cera was dat ook nog goed maar toch net iets minder en sinds het KBC is geworden was het een grootbank en een slokkop zeggen we in W.-Vl.
En sedert de grote banken crissis voel ik mij daar echt niet meer goed.
Er is in alles en nog wat gesnoeid het voelt er koud aan en ik voel me daar een nummer.
Ge moet voor een ditje en een datje betalen en interesten kunt ge naar fluiten terwijl de dikke nekken hun loon verdubbelt en de bonussen welig tieren.
Mogen ze allemaal hebben maar het is potverdikke met ons geld dat ze grote sier maken hé, en wat krijgen wij dan?

Zeg nu zelf, als ze van goede wil zijn doen ze dat voor niets en krijg het volledig bedrag terug natuurlijk.

Guest14
10 mei 2018, 11:53
Ik heb het zeker niet voor grootbanken. Hetzelfde gevoel hier over Belfius.
Anderzijds, alles waar Belfius aan zou kunnen verdienen heb ik,er weg gehaald.
Aan mijn groene lening van ocharme 10k, en een loonrekening met een paar kaarten verdienen ze misschien 200€ per jaar.
Dat ze dan geen koffieke aanbieden als ik langskom (is zo een jaar of 3-4 geleden), vind ik normaal.

Maar hier of daar een uitzondering maken zit er niet meer in.
Dat ze geen interest meer geven op een domme spaarrekening kan je hen evenwel niet verwijten, dat is de economie. Waarom zouden ze jou 3% geven als ze geld gratis kunnen lenen bij de ECB.

Die storting terugdraaien is gebonden aan regels, die nu tegen jou werken, maar anderzijds ook in je voordeel kunnen zijn.
Stel dat jij iets verkoopt, en 3 weken later gaat de koper met een zwak verhaal eisen dat de centen terugvloeien, dan is het kot ook te klein.

Ik denk eerder dat de politie hier een rol moet spelen. Hoe moeilijk kan het voor hen zijn om die kerel te vinden. Er zijn er geen 10 in België met die naam.

Guest13
10 mei 2018, 12:03
Ik denk eerder dat de politie hier een rol moet spelen. Hoe moeilijk kan het voor hen zijn om die kerel te vinden. Er zijn er geen 10 in België met die naam.

Politie doet NIKS , gaan zelfs nog niet bij dieje gast langs ( allee toch niet zelfs voor 300 euro : nogmaals : meegemaakt )
Ge kunt ne pv laten maken ( en daar 2 uur zitten , om die pv op te maken ) en verder lees hierboven : noegabollen.
wordt verticaal geklasseerd.

kleine ps. ik had wel de bewijzen van de fabriek gekregen : dus bij mij was het zwart op wit een feit.

Mauritsius
10 mei 2018, 14:43
Luc , ik denk dat ik er juist aan ontsnapt ben... In jouw plaats checkte ik zijn adres en bracht ik die kerel een " beleefdheidsbezoekje "
Je kan het dan combineren met een fotouitstap naar Doel.
Groetjes
Maurits

Red Falcon
10 mei 2018, 15:00
Zojuist goed nieuws ontvangen.
Ik krijg een bericht dat zijn broer het toestel wel degelijk heeft opgestuurd maar dat het bij Bpost verloren is geraakt.
Ik zie mijn rekening na en...…….. wonder boven wonder hij heeft het volledige bedrag terug gestort.

Nu moet ik mij wel afvragen waarom hij een week niks van zich heeft laten horen?
Het pakje verloren bij Bpost????

Volgens mij is hij bezweken onder het dreigement van een onderzoek door beide banken.

Red Falcon
10 mei 2018, 15:05
Luc , ik denk dat ik er juist aan ontsnapt ben... In jouw plaats checkte ik zijn adres en bracht ik die kerel een " beleefdheidsbezoekje "
Je kan het dan combineren met een fotouitstap naar Doel.
Groetjes
Maurits

t' Is niet het moment zeker om via Antwerpen te gaan met al die files?
Eigenlijk zou ik liever eens ergens in Nederland gaan fotograferen, de "Miljoenen lijn".
Je weet wel, ik en stoomlocomotieven. Ik heb die eens bezocht maar had geen fototoestel bij maar wel een video en als je filmt zie je praktisch niks hé.

Rogier
10 mei 2018, 15:17
Belgium Digital zou ook een rol kunnen spelen in het opsporen van deze man/vrouw. Als zij de IP eens vrijgeven van die is gebruikt bij het posten van het bericht. Waarna, de provider weer de klant gegevens overdraagt aan het pakket. Dan heb je zo de persoon te pakken. Maar ik ben bang dat BD niet zal willen meewerken, maar van de provider zal je al helemaal niks hoeven te verwachten. Maar als er gebruik is gemaakt van een proxy. Zal je deze weer mee moeten krijgen. Als al die eventuele partijen willen meewerken. Dan heb je zo de persoon gevonden in kwestie. Of hij moest op een openbare / gehackte wifi hebben gezeten.

Guest14
10 mei 2018, 15:36
Zojuist goed nieuws ontvangen.
Ik krijg een bericht dat zijn broer het toestel wel degelijk heeft opgestuurd maar dat het bij Bpost verloren is geraakt.
Ik zie mijn rekening na en...…….. wonder boven wonder hij heeft het volledige bedrag terug gestort.

Nu moet ik mij wel afvragen waarom hij een week niks van zich heeft laten horen?
Het pakje verloren bij Bpost????

Volgens mij is hij bezweken onder het dreigement van een onderzoek door beide banken.

Dat zal je nooit weten....

Red Falcon
10 mei 2018, 16:16
Belgium Digital zou ook een rol kunnen spelen in het opsporen van deze man/vrouw. Als zij de IP eens vrijgeven van die is gebruikt bij het posten van het bericht. Waarna, de provider weer de klant gegevens overdraagt aan het pakket. Dan heb je zo de persoon te pakken. Maar ik ben bang dat BD niet zal willen meewerken, maar van de provider zal je al helemaal niks hoeven te verwachten. Maar als er gebruik is gemaakt van een proxy. Zal je deze weer mee moeten krijgen. Als al die eventuele partijen willen meewerken. Dan heb je zo de persoon gevonden in kwestie. Of hij moest op een openbare / gehackte wifi hebben gezeten.

Beste Rogier, Ik ben jaren lang mod geweest en BD zal inderdaad niets lossen en dat is heel normaal ook.
Ik neem BD helemaal niks kwalijk, maar die persoon zullen ze in de gaten moeten houden.

Dat zal je nooit weten....

Nee, inderdaad niet, maar toch zit het mij niet lekker. Had ik nog even moeten wachten?
Maar waarom reageert hij een week lang niet en komt plots alles in een stroomversnelling nadat ik KBC op de hoogte bracht?

Mauritsius
10 mei 2018, 19:28
Of hij volgde dit draadje stiekem & heeft ****** ztrhond aan de knikker geroken??

Mvg
Maurits

Guest14
10 mei 2018, 21:14
Zijn laatste bezoek hier was op 2 Mei.
Misschien wel nog anoniem in private modus.