Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tele voor Sony A77 400m+ - ervaringen gezocht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tele voor Sony A77 400m+ - ervaringen gezocht

    Ik heb meer en meer zin in een Tele die wat verder gaat dan mijn 70_210mm, en om een verschil te maken wil ik minstens 400mm.

    Ik zoek dus iets met Alpha mount in APS-C formaat.

    Wat ik belangrijk vind is scherpte, en het budget is ca 800€.

    Heb al wat gegoogled, en denk aan de Bigma 50-500, Tamron 120-400, Tamron 150-600, Sony 100-400, Sigma 100-xx.

    HEb ook al naar tweedehands gekeken, maar zie door het bos de bomen niet meer.

    Heeft er iemand zo'n lens, en wat vind jij goed en minder goed aan je aankoop?

  • #2
    Re: Tele voor Sony A77 400m+ - ervaringen gezocht

    En bji het zoeken ook gevallen op een Tamron 200-400mm F5.6 voor amper 200€

    Weggegooid geld, of een ongekend talent?

    Comment


    • #3
      Re: Tele voor Sony A77 400m+ - ervaringen gezocht

      De Sigma 150-600 S vond ik prima presteren op 600mm. Maar die is niet beschikbaar voor Sony en dat was voor mij ook de reden om over te stappen op Canon. Ik zie zelfs dat de C versie niet meer beschikbaar is voor Sony.

      Een Tamron 150-600 (G1) is ook zo slecht nog niet. Het verschil tussen G2 en G1 is minimaal.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

      Comment


      • #4
        Re: Tele voor Sony A77 400m+ - ervaringen gezocht

        Sigma 150 - 500, als je wat rond kijkt tweedehands te vinden voor <450€.
        Prijs/kwaliteit best goed.

        Comment


        • #5
          Re: Tele voor Sony A77 400m+ - ervaringen gezocht

          Ik heb een Tamron 150-600, Sigma 50-500, Sony 70-400G en Minolta 400G gehad.

          Uiteindelijk heb ik de Sony 70-400G veruit het langste gehad.
          De Minolta 400G was de beste tele zonder twijfel, en ook met een 1.4x TC was er geen kwaliteitsverlies, enkel ietsje minder snelle AF.
          Daarna een Tamron en wat later een Sigma gekocht als alternatief, om wat flexibiliteit in bereik te hebben. De Sigma was de beste van de twee en heb ik nog wel een tijdje gehouden, maar beiden stelden me uiteindelijk toch teleur in vergelijking met de Minolta.

          En toen kwam Sony met de 70-400G. Op 400mm moet je echt goed kijken om verschil met de Minolta te zien, zeker op normale afdrukgrootte. De beeldkwaliteit laat zeker ruimte om verder te croppen.
          Er is vooral iets van verschil in kleurweergave ten opzichte van het oudere Minolta-glas. En op 70mm is deze tele even scherp als een goede prime, dus super voor portretjes o.a.

          Ik zou dus uitkijken naar een tweedehands 70-400 als het budget het toelaat.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #6
            Re: Tele voor Sony A77 400m+ - ervaringen gezocht

            Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
            Ik heb een Tamron 150-600, Sigma 50-500, Sony 70-400G en Minolta 400G gehad.

            Uiteindelijk heb ik de Sony 70-400G veruit het langste gehad.
            De Minolta 400G was de beste tele zonder twijfel, en ook met een 1.4x TC was er geen kwaliteitsverlies, enkel ietsje minder snelle AF.
            Daarna een Tamron en wat later een Sigma gekocht als alternatief, om wat flexibiliteit in bereik te hebben. De Sigma was de beste van de twee en heb ik nog wel een tijdje gehouden, maar beiden stelden me uiteindelijk toch teleur in vergelijking met de Minolta.

            En toen kwam Sony met de 70-400G. Op 400mm moet je echt goed kijken om verschil met de Minolta te zien, zeker op normale afdrukgrootte. De beeldkwaliteit laat zeker ruimte om verder te croppen.
            Er is vooral iets van verschil in kleurweergave ten opzichte van het oudere Minolta-glas. En op 70mm is deze tele even scherp als een goede prime, dus super voor portretjes o.a.

            Ik zou dus uitkijken naar een tweedehands 70-400 als het budget het toelaat.
            Kan dat beamen en gebruik deze A-mount met adapter nog steeds op mijn Sony A7rii. Prima lens!
            https://www.behance.net/Lynx1966

            Comment


            • #7
              Re: Tele voor Sony A77 400m+ - ervaringen gezocht

              Ook te overwegen (en af en toe vindbaar tegenwoordig) de Minolta 600mm (dat is een schroef-aangedreven lens - enkel op a7 met LA-EA4, helaas zeldzaam, en niet echt goedkoop en pokkezwaar), of een 300mm met SSM-motor (sony, minolta) met een 1.4x vergroter (dat is geen goedkoop lensje - maar je kan die ook blijven gebruiken later op je A7-reeks met la-ea3 +4 dat werkt prima!), bij de sony's zit er altijd de polarizer bij - controlleer dat (dat ding is los onbetaalbaar!).
              De Tamron 150-600G2 zou voor A-mount beschikbaar zijn ( https://www.bhphotovideo.com/c/produ..._5_6_3_di.html )
              De sigma 150-500 DG OS HSM werkt soms erg goed - soms is het gewoon er echt naast - en dat verschilt van Sony Alpha tot Sony Alpha (schitterend op A55, A6000, A7II) - elledig op de A900, A58, A65 en blijkbaar wel weer ok op de A77II (al moet ik in die laatste nog wat tijd stoppen). Dus testen, testen en nog 's testen (> 300mm) - op de ene camera echt doenbaar, op de andere heb je niks als onscherpte, geen idee waarom.
              De 70-400G2 van Sony is peperduur maar wel erg snel qua AF en degelijk qua scherpte.
              Zoek misschien naar de 150-600C van Sigma met A-mount - die moet je kunnen tegenkomen, die is degelijk. De tamron 150-600 is ietsje minder, maar misschien wel goed genoeg (zeker omdat de 2dehandsprijzen daarvan redelijk te noemen zijn - niet zo veel duurder dan de 150-500 van sigma).
              Misschien zit er ook wel iets tussen de 100-400's die op komst zijn van Sigma/Tamron. Nu met A-mount komen die altijd vrij laat (als ze nog komen...).

              groeten

              Comment


              • #8
                Re: Tele voor Sony A77 400m+ - ervaringen gezocht

                ik heb nog geen 3 maanden terug mijn Sony 70-400 (1e versie) verkocht omdat hij hier toch maar in de kast lag... Een pareltje van een lens maar ik gebruikte hem te weinig.
                De Sigma 150-500 heb ik ook heel even gehad. Ik had hem 2e hands voor een fractie van zijn waarde (in 2015) op de kop getikt. Leuk om wat te experimenteren maar ook deze gebruikte ik veel te weinig (vermoedelijk omdat het wel een vrij grote lens is) waardoor ik hem opnieuw had door verkocht. Wel opletten met Sigma en de compatibliteit op de slt camera's, en dus op je a77. Als je 2e hands koopt moet je zeker van je stuk zijn dat hij zal werken. Op dyxum kan je zien of er al dan niet compatibiliteitsproblemen kunnen zijn.
                Sony α7ii
                5OOpx

                Comment


                • #9
                  Re: Tele voor Sony A77 400m+ - ervaringen gezocht

                  Er staat sinds 2/4 zo'n 70-400 G van Sony te koop hier, maar de verkoper heeft zich sinds het plaatsen van de aanbieding niet meer vertoond op het forum en reageert niet op PB....

                  Op ebay en andere sites is ze amper te vinden. Nieuw is ze me te duur voor wat ik er mee ga doen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tele voor Sony A77 400m+ - ervaringen gezocht

                    Zou deze bruikbaar zijn?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tele voor Sony A77 400m+ - ervaringen gezocht

                      Die zou moeten werken. Is wel een push/pull zoom. Ik heb er nog nooit mee gewerkt.
                      Als de lens in goeie staat is, dan kan je voor die prijs moeilijk je broek scheuren, denk ik.
                      Sony α7ii
                      5OOpx

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tele voor Sony A77 400m+ - ervaringen gezocht

                        Als je voor een 70-400 G zou gaan, ik heb hier nog een teleconverter 1,4x van Sony in de kast, zonder een lens die ermee om kan. Moest je interesse hebben, laat maar iets weten. Je verliest wel de AF.
                        Sony α7ii
                        5OOpx

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tele voor Sony A77 400m+ - ervaringen gezocht

                          Voila, ik heb op Amazon in Frankrijk een Sony 70-400 Gen1 gevonden voor amper 600€.
                          Dat lijkt me echt wel een koopje, en gezien de beeldkwaliteit kan dat geen miskoop zijn.

                          Bedankt voor de adviezen!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tele voor Sony A77 400m+ - ervaringen gezocht

                            Daar ga je plezier aan beleven
                            En 600 euro is idd een koopje...
                            Sony α7ii
                            5OOpx

                            Comment


                            • #15
                              Re: Tele voor Sony A77 400m+ - ervaringen gezocht

                              Op Amazon frankrijk kan je soms koopjes doen wat Minolta en Sony-glas in a-mount betreft (dat is daar minder populair dan in Duitsland vb. - in Duitsland vind je meer, maar tegen hogere prijzen).

                              Comment

                              Working...
                              X