Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Heeft iemand ervaring met het maken van foto's in grotten?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Heeft iemand ervaring met het maken van foto's in grotten?

    Wij gaan binnenkort een paar dagen met vakantie naar de Ardennen waar we een logies hebben geboekt in een camping in Rendeux, aan de Ourthe. Dat is niet ver van de grotten van Hotton. Ik heb die nog nooit bezocht, maar die zouden toch echt spectaculair moeten zijn. Nu maak ik mij een beetje zorgen om het licht – ik weet niet of er ook voldoende verlichting is in de grotten, en welke lens ik zou moeten gebruiken. Ik heb totaal geen ervaring met dit soort van foto's. Mijn specialiteit is eerder dieren buiten. Voornamelijk paarden in actie. Dat is iets gans anders. Ik ben echt een zondagse fotoshooter, ik kan alleen zeggen dat ik een kleine lens heb en een telelens. Mijn gerief licht nu bij mijn schoonouders, dus ik kan het zelfs niet nakijken, maar ik had nu tijd om dat te posten op het forum.

  • #2
    Re: Heeft iemand ervaring met het maken van foto's in grotten?

    Statief, breedhoek en veel tijd zonder te veel volk rond U, dat ga je nodig hebben.

    Als jij niet weet welke lens je hebt, hoe moeten wij het dan weten....

    Comment


    • #3
      Re: Heeft iemand ervaring met het maken van foto's in grotten?

      Ik heb eens zien filmen in grotten, dat was toen ergens in Yoegoslavië (nu Slovenië) en die hadden drie of vier verstralers bij zich.
      Als je een FF camera hebt zou ik hooguit een 24- of een 35mm gebruiken want ik denk dat breder teveel vervorming zal geven.
      Last edited by Red Falcon; 19 april 2018, 09:57.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4