Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

flitssysteem op batterij compatibel met hotshoe Nikon D750?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • flitssysteem op batterij compatibel met hotshoe Nikon D750?

    Dag iedereen,

    Ik zit nog maar pas op het forum en heb hier al heel wat bijgeleerd. Dank daarvoor! Vandaar dat ik graag nog eens een beroep doe op jullie deskundige mening.

    Ik ben van plan me een studioflitser aan te schaffen op batterij (rond de 600Ws, TTL en HSS) en had mijn oog laten vallen op de Jinbei HD610. Ik beschik echter over een Nikon D750 en stootte na enige research op het befaamde hotshoe probleem. Blijkbaar zou de TR-612N TTL HSS Transceiver van Jinbei in combinatie met de D750 problemen (lees: misfires) opleveren. Nu is Jinbei niet het enige merk dat problemen geeft met de hotshoe van de D750. Vandaar mijn vraag: zijn hier leden met een D750 die met een gelijkaardig flitssysteem (op batterij, met TTL en HSS) werken waarmee ze geen problemen ondervinden? Bv. Godox of Interfit of ...? Ik zou wel in die prijsklasse willen blijven (tussen de 700 à 900 euro voor een flitser).

    Bedankt voor jullie hulp!

  • #2
    Re: flitssysteem op batterij compatibel met hotshoe Nikon D750?

    verkeerd antwoord.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: flitssysteem op batterij compatibel met hotshoe Nikon D750?

      Het zou gaan over een kleine opening tussen het metaal en het plastic van de body.

      meer info : https://fstoppers.com/originals/stop...on-d750-110295.

      Met mijn SB700 heb ik nog geen problemen gehad op mijn D750

      Comment


      • #4
        Re: flitssysteem op batterij compatibel met hotshoe Nikon D750?

        Bedankt! Ik las inderdaad het artikel. Met mijn Nikon SB910 ondervind ik ook geen problemen. Ik vermoed dat die zich alleen stellen bij andere merken. Vraag is natuurlijk bij welke :-).

        Comment

        Working...
        X