Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

LR 6.14 & LR classic

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • LR 6.14 & LR classic

    Ben aan het twijfelen om toch te zwichten voor het Adobe abonnement systeem.

    Momenteel gebruik ik LR 6.14, de laatste stand alone versie.
    Maar er zitten precies wat verbeteringen in de nieuwe LR CC classic versie, plus deze versie zou ook een pak sneller moeten zijn.

    Nu alvorens om te schakelen, zou ik even een test versie willen installeren om het snelheid verschil te ervaren.
    Kan ik deze 2 LR versies naast elkaar installeren (op Windows)?

    Ik weet dat de catalogs niet compatibel zijn, dus ik zal m'n huidige catalog opzij zetten om die zeker niet te verliezen.
    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
    Website - 500px - Instagram

  • #2
    Re: LR 6.14 & LR classic

    Je kan perfect 2 of meer LR versies naast mekaar installeren.
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

    Comment


    • #3
      Re: LR 6.14 & LR classic

      Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
      Je kan perfect 2 of meer LR versies naast mekaar installeren.
      OK, dan zullen we dit binnenkort eens uittesten.

      Ik herinner me echter het "fiasco" van een tijd geleden toen Adobe de CC versie update stuurde, en hierdoor de standalone was verdwenen.
      Ook op dit forum hadden een aantal mensen hier last van.
      Hopelijk valt dit te vermijden.
      Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
      Website - 500px - Instagram

      Comment


      • #4
        Re: LR 6.14 & LR classic

        Ik vreesde inderdaad ook voor dat laatste. Heb nog steeds LR3, LR4, LR5 en LR6 naast elkaar draaien, maar de update van LR6.13 naar 6.14 veranderde een en ander in Classic. Was een heel gedoe om dat weer in orde te krijgen. Geen CC voor mij.
        Wat catalogs betreft, ik meen te weten dat bij een upgrade (en van LR6 naar LRCC is een upgrade) de originele catalog blijft bestaan, maar wordt er een duplicaat aangemaakt, waarmee je niet meer terug kunt. Zo was het toch voor LR3, LR4, enz.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: LR 6.14 & LR classic

          Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
          OK, dan zullen we dit binnenkort eens uittesten.

          Ik herinner me echter het "fiasco" van een tijd geleden toen Adobe de CC versie update stuurde, en hierdoor de standalone was verdwenen.
          Ook op dit forum hadden een aantal mensen hier last van.
          Hopelijk valt dit te vermijden.
          Dat was een upgrade.
          Adobe stuurt een bericht dat er een nieuwere versie (LR CC) was voor jou pakket.
          Ook bij het installeren van een upgrade kun je aangeven dat de vorige versie moet behouden blijven.
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

          Comment

          Working...
          X