Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zoom creep bij EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zoom creep bij EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM.

    Hallo,
    Graag had ik even willen vragen of er nog iemand last heeft van zoom creep (het uitzakken van de zoomlens) bij de EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM?
    Een tweetal maand geleden heb ik dit objectief tweedehands gekocht via een fotowinkel (met 1 jaar garantie). Ik ben er heel tevreden mee alleen stoort de zoom creep mij wat ook omdat ik een sling gebruik dus hangt de camera ondersteboven en zo schuift de zoomlens uit bij het wandelen en niet gebruiken van de lens.
    Op het net lees ik dat deze lens (net als meerdere zoomlenzen) daar wel gevoelig voor is.
    Nu heb ik contact opgenomen met de fotowinkel en ik kan deze opsturen voor controle (op eigen kosten) maar ik twijfel om dit te doen omdat er waarschijnlijk toch niet veel aan te doen is.
    Wat zouden jullie adviseren om te doen?
    Dankjewel voor de info en raad alvast.
    Canon

  • #2
    Re: Zoom creep bij EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM.

    heeft deze lens ook zo veel speling dat je op 55mm zoom, de mijne wel en die heeft ook het probleem met uitzakken. de mijne is nu kapot het diafragma, en ben aan het uitkijken naar een andere lens, weet nog niet de welke.

    Comment


    • #3
      Re: Zoom creep bij EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM.

      Inderdaad wat speling, maar valt wel mee. Het stoort mij zo niet. Het uitzakken stoort me meer. Maar anders vind ik het wel een schitterende lens!
      Canon

      Comment

      Working...
      X