Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A65 - Welke lens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony A65 - Welke lens?

    Beste medeforummers,

    Sinds enkele dagen heb ik een Sony SLT-A65 body met een SAL 18-55 lens. Ik heb nog een Minolta 70-210 liggen maar ik zou nog een stapje verder willen.
    Nu twijfel ik tussen de volgende 2 lenzen: Sigma 70-300 APO en de Sony SAL 75-300
    Wat zou de beste keus zijn?

    Zelf zou ik het niet weten

    Alvast bedankt om te reageren.

    Groetjes,
    Bert

  • #2
    Re: Sony A65 - Welke lens?

    Ik zou eerder dan voor de duurdere Tamron 70-300 gaan (deze van rond de 300€) - die is ongeveer even goed als de 70-300G van Sony maar wel een pak goedkoper (de Sony 70-300G kan u 2dehands rond de 450 à 500€ zeker vinden).
    Er is uiteraard nog beter - maar uit uw uitleg meen ik te mogen opmaken dat u op zoek is naar iets betaalbaars - dus antwoorden we in die richting.
    Als u tussen de 2 bovenstaande lenzen wil kiezen - dan is de Sigma iets beter qua glas, de Sony iets beter qua mechanische constructie.
    Is het mogelijk om het doel waarvoor u denkt die lenzen te gaan gebruiken wat te beschrijven - en het budget dat u er aan wil besteden?

    Ik vergeet ook nog de 55-300 van Sony te vermelden - wel niet voor snelle AF - maar best wel te doen qua prijs/kwaliteit - en beneden de prijs van de 70-300G (2dehands wellicht zeer betaalbaar).
    Last edited by mutley69; 11 april 2018, 21:59.

    Comment


    • #3
      Re: Sony A65 - Welke lens?

      Inderdaad.
      Zelf kijk ik altijd eerst tweedehands, maar dat is persoonlijke keuze. ;-)
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment

      Working...
      X