Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

back up

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • back up

    Fotografen,

    Lang deze weg zou ik graag wet meer informatie bekomen omtrent back-ups.
    Ik werk met windows 10 & doe eenmaal een back up op een externe harde schijf.
    Vind dit niet voldoende,vandaar dat ik beroep wil doen op een online back up dienst.
    Wie kan mij daar bij helpen met een geschikte dienst te vinden om online te back-uppen??

    Grtz,photo44

  • #2
    Re: back up

    Oorspronkelijk geplaatst door photo44 Bekijk bericht
    Fotografen,

    Lang deze weg zou ik graag wet meer informatie bekomen omtrent back-ups.
    Ik werk met windows 10 & doe eenmaal een back up op een externe harde schijf.
    Vind dit niet voldoende,vandaar dat ik beroep wil doen op een online back up dienst.
    Wie kan mij daar bij helpen met een geschikte dienst te vinden om online te back-uppen??

    Grtz,photo44
    Hangt er een beetje vanaf hoeveel je te back-uppen hebt bij meerdere TB is een NAS op je netwerk wellicht meer aangewezen? Met de nwe privacy regels van de Europese Unie zou je ook eens moeten kijken naar Crypt mogelijkheden en kan je niet zomaar de gegevens (en foto’s) van modellen in de cloud zwieren.....


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    Comment


    • #3
      Re: back up

      Als je maar één Pc hebt zou ik toch niet investeren in een duur NAS systeem en eerder meerde schijven steken in mijn Pc.
      In Win 10 heb je toch de cloud en wil je meer ruimte dan moet je iets bij betalen.

      Trouwens als u uw foto's op twee verschillende schijven opslaat ben je sowieso al redelijk safe.
      En het beste tooltje daarvoor is SyncToy van Microsoft.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: back up

        Bij TransIp krijg je gratis 1TB cloud storage.
        Ik gebruik het al jaren om een backup van mijn NAS op te zetten.

        Dacht dat ze ook een app hadden voor Win10, die dan automatisch synced.

        Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
        Website - 500px - Instagram

        Comment


        • #5
          Re: back up

          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Als je maar één Pc hebt zou ik toch niet investeren in een duur NAS systeem en eerder meerde schijven steken in mijn Pc.
          In Win 10 heb je toch de cloud en wil je meer ruimte dan moet je iets bij betalen.

          Trouwens als u uw foto's op twee verschillende schijven opslaat ben je sowieso al redelijk safe.
          En het beste tooltje daarvoor is SyncToy van Microsoft.
          De opmerking over cloud is al gevallen: het is jouw data niet meer op dat ogenblik. Twee back-ups op 2 verschillende schijven is beter en nog veel beter als die schijven ook niet op dezelfde plaats staan.

          Comment

          Working...
          X