Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Interessante fotolocaties in het zuiden van Nederland???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Interessante fotolocaties in het zuiden van Nederland???

    Ik zou binnenkort eens graag een dagje op fotoshoot gaan naar het zuiden van Nederland. Heb onlangs mooie beelden gezien van het station van Arnhem en zou daar graag naartoe gaan...blijkbaar de moeite waard om te gaan fotograferen. Kennen jullie misschien nog andere interessante locaties in deze streek om in combinatie met Arnhem te gaan bezoeken die dag? Mooie moderne architectuur,...maakt niet uit wat. Ik had eventueel gedacht aan een bezoek aan Hilversum (Huis van Beeld & Geluid) maar ik weet niet of dit fotografisch de moeite is. Ik woon in de Kempen en kan via Antwerpen rijden of via Tilburg/Eindhoven... Alle tips zijn welkom! Alvast hartelijk dank!
    Last edited by roadrunner; 11 april 2018, 10:05.
    Danny's Photosite

  • #2
    Re: Interessante fotolocaties in het zuiden van Nederland???

    De "Miljoenen Lijn".
    Tenminste als de stoomlocomotieven rijden in dit mooie golvend landschap.
    En terwijl je daar toch bent even proeven van Bavaria.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Interessante fotolocaties in het zuiden van Nederland???

      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      De "Miljoenen Lijn".
      Tenminste als de stoomlocomotieven rijden in dit mooie golvend landschap.
      En terwijl je daar toch bent even proeven van Bavaria.
      Nen dikke merci! Zal het morgen eens bekijken!
      Danny's Photosite

      Comment


      • #4
        Re: Interessante fotolocaties in het zuiden van Nederland???

        De Oisterwijkse/Moergestelse vennen (Vlak bij Tilburg). De Kampina, heide gebied tussen Oisterwijk en Boxtel. Strijp S.
        Waar een wil is, is een weg
        ---------------------------------

        Comment


        • #5
          Re: Interessante fotolocaties in het zuiden van Nederland???

          Oorspronkelijk geplaatst door rogier Bekijk bericht
          de oisterwijkse/moergestelse vennen (vlak bij tilburg). De kampina, heide gebied tussen oisterwijk en boxtel. Strijp s.
          Bedankt!
          Danny's Photosite

          Comment


          • #6
            Re: Interessante fotolocaties in het zuiden van Nederland???

            Als je dan toch in Arnhem bent...is misschien een bezoek aan het https://krollermuller.nl/uniek-in-elk-seizoen ook wel leuk.
            Fijne dag..

            Comment


            • #7
              Re: Interessante fotolocaties in het zuiden van Nederland???

              Pm me maar voor details. Strijp S was van Philips en is net zoals Waterschei in Genk aan het moderniseren.
              Waar een wil is, is een weg
              ---------------------------------

              Comment


              • #8
                Re: Interessante fotolocaties in het zuiden van Nederland???

                Rogier, ik zie nu pas je uitleg ivm. Strijp S. Ik had er geen idee van waarom dat je dat erbij getypt had.
                Danny's Photosite

                Comment


                • #9
                  Re: Interessante fotolocaties in het zuiden van Nederland???

                  Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner Bekijk bericht
                  Rogier, ik zie nu pas je uitleg ivm. Strijp S. Ik had er geen idee van waarom dat je dat erbij getypt had.
                  Er is zelfs een Wiki van:

                  Als je er s' avonds komt wanneer het donker is, dan moet je met deze niet meer gebruikte loopbrug mooie effecten kunnen zien:
                  Wij zijn een creatief inspiratie-, innovatie- en communicatiebureau. Kijk nu op onze website voor de mogelijkheden voor jouw bedrijf.


                  Dit is op 10 a 15min van het station Strijp S
                  Waar een wil is, is een weg
                  ---------------------------------

                  Comment


                  • #10
                    Re: Interessante fotolocaties in het zuiden van Nederland???

                    Strijp S was jarenlang het werkterrein van duizenden Vlamingen die met bussen van de Vipre naar Eindhoven pendelden. In begin de jaren 80' werkte hier nog 40.000 mensen, nu nog enige honderden in kleine bedrijfjes vooral gericht op kunst en of design en zijn de voormalige Philipsfabrieken verbouwt tot luxe woningen. De moeite van een bezoek meer dan waard zeker tijdens de jaarlijkse Duths Designweek.
                    Met het vertrek van de Philipsfabrieken werd het plan opgepakt om naast woningen Strijp-S te ontwikkelen tot een broedplaats voor de creatieve sector die zich vooral richt op design en technologie. In de oude fabriekspanden ontstaan open ateliers waar creatieve ondernemers hun werkplek vinden. Sinds 2016 is er ook de creatieve school St. Lucas gevestigd. With the departure of Philips manufactures, the plan was taken to develop besides housing Strijp-S into a breeding ground for the creative sector that focuses on design and technology. In the old factory buildings open workshops are created where creative entrepreneurs find their place of work. Since 2016, there is also the creative school of St. Lucas.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Interessante fotolocaties in het zuiden van Nederland???

                      Thanks!! Weeral wat bijgeleerd!
                      Danny's Photosite

                      Comment


                      • #12
                        Re: Interessante fotolocaties in het zuiden van Nederland???

                        Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                        Strijp S was jarenlang het werkterrein van duizenden Vlamingen die met bussen van de Vipre naar Eindhoven pendelden. In begin de jaren 80' werkte hier nog 40.000 mensen, nu nog enige honderden in kleine bedrijfjes vooral gericht op kunst en of design en zijn de voormalige Philipsfabrieken verbouwt tot luxe woningen. De moeite van een bezoek meer dan waard zeker tijdens de jaarlijkse Duths Designweek.
                        https://www.flickr.com/photos/moment...posted-public/
                        Er zitten ook IT bedrijfjes (waaronder de mijne), ik ken zelfs paar architect die er werkt. Bosch is wel een grote speler op het terrein. Sint Lucas is er sinds kort ook. Zie geregeld mensen foto' s maken. Ook is er de versmarkt en een grote pand met kleine deel winkeltjes. Met speciale dingetjes. Ook is er ergens een ijsco bar met lekkere speciale smaken. laatst had ik de smaak met citroen en een smaak met limoen geproefd.

                        Parkeren zou er niet heel goedkoop zijn. Dus hier zou je ook rekening mee kunnen houden. Ik weet niet of het ook met een standaard trein kaartje lukt. Maar met mijn trein bewijs in de vorm van pas kan ik gratis of met korting parkeren op bepaalde plekken als ik met de trein heb gereisd. Dan zou je hem bv in Boxtel/Eindhoven kunnen parkeren:
                        Parkeren bij Station Boxtel? Wij hebben handige tips waar uw auto te parkeren!



                        Met de auto reis je makkelijk en droog van en naar het station. Je parkeert voordelig op het P+R terrein dichtbij het station
                        Last edited by Rogier; 11 april 2018, 10:15.
                        Waar een wil is, is een weg
                        ---------------------------------

                        Comment

                        Working...
                        X