Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke compact als reisgenoot te kiezen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke compact als reisgenoot te kiezen

    Ik ben op zoek naar een compact camera die me de nodige mogelijkheden kan bieden om creatief te werken.

    Ben op de D7000 aan het leren hoe je een +- degelijke foto maakt - nadruk ligt op proberen :-)
    en had nu graag, voor de momenten dat de grote camera niet mee kan, een compacter toestel gekocht waarmee je een beetje als een DSLR kan werken om
    ook met deze camera te blijven (kunnen) oefenen met manuele instellingen.

    een paar die ik heb zitten bekijken zijn:
    • Sony rx100 m3
    • canon g7x mark ii - zonder viewfinder :-(
    • Panasonic Lumix dmc-lx100



    ... en een buitenbeentje, omdat het met verwisselbare lens is en daarom het compacte wat weg is de
    • Fujifilm X-A10 systeemcamera Kit met xc16 – 50 mm



    Wat ik vooral graag fotografeer is street / portrait in zijn omgeving (wide) / natuur _ landschapsfotografie

    Ik heb een budget van 600€ voor deze compacte nieuwe vriend en had graag wat input van mensen om de juiste keuze te kunnen maken.

    Alvast dank voor jullie hulp.

  • #2
    Re: Welke compact als reisgenoot te kiezen

    OOOOh even vergeten - het mag ook een tweedehands toestel zijn, kwestie van misschien meer kwaliteit te krijgen voor deze 600€.

    Comment


    • #3
      Re: Welke compact als reisgenoot te kiezen

      Oorspronkelijk geplaatst door snoop Bekijk bericht
      OOOOh even vergeten - het mag ook een tweedehands toestel zijn, kwestie van misschien meer kwaliteit te krijgen voor deze 600€.
      Ik zou eens informeren of deze nog te koop is :

      Sony Rx100iv

      Comment


      • #4
        Re: Welke compact als reisgenoot te kiezen

        op amazon.de hebben ze er nog te koop staan

        Comment


        • #5
          Re: Welke compact als reisgenoot te kiezen

          Oorspronkelijk geplaatst door snoop Bekijk bericht
          Ik ben op zoek naar een compact camera die me de nodige mogelijkheden kan bieden om creatief te werken.

          Ben op de D7000 aan het leren hoe je een +- degelijke foto maakt - nadruk ligt op proberen :-)
          en had nu graag, voor de momenten dat de grote camera niet mee kan, een compacter toestel gekocht waarmee je een beetje als een DSLR kan werken om
          ook met deze camera te blijven (kunnen) oefenen met manuele instellingen.

          een paar die ik heb zitten bekijken zijn:
          • Sony rx100 m3
          • canon g7x mark ii - zonder viewfinder :-(
          • Panasonic Lumix dmc-lx100



          ... en een buitenbeentje, omdat het met verwisselbare lens is en daarom het compacte wat weg is de
          • Fujifilm X-A10 systeemcamera Kit met xc16 – 50 mm



          Wat ik vooral graag fotografeer is street / portrait in zijn omgeving (wide) / natuur _ landschapsfotografie

          Ik heb een budget van 600€ voor deze compacte nieuwe vriend en had graag wat input van mensen om de juiste keuze te kunnen maken.

          Alvast dank voor jullie hulp.
          Kijk ook eens naar Olympus: OMD 10 MII

          Comment


          • #6
            Re: Welke compact als reisgenoot te kiezen

            Oorspronkelijk geplaatst door snoop Bekijk bericht
            op amazon.de hebben ze er nog te koop staan
            Bedoelde die 2dehands op de site hier...

            Comment


            • #7
              Re: Welke compact als reisgenoot te kiezen

              Momenteel in promotie bij Fnack, een van mijn lievelingetjes, de GM5 aan 380euro zonder lens. Wel een oud beestje, maar de AF-S is heel snel en de M43 16mp sensor is nog steeds top. Doe er een tweedehands lensje bij : https://www.kamera-express.be/produc...xoCVXMQAvD_BwE en de schitterende vederlichte maar zeer scherpe f1.8 Olympus (260euro) en je hebt een kleine pracht die altijd wel een plaatsje zal krijgen eens je zijn kwaliteiten ontdekt. De 20mm pancake is ook top, iets trager in AF, maar voor mij is dit nooit een probleem geweest het is nog steeds snel (in AF-S) en vooral, zeer acuraat.
              Het is raar eigenlijk dat Panasonic nooit met een opvolger gekomen is. Er is een fan-basis en destijds verkocht dit cameratje heel goed ondanks de heel hoge prijs (was iets van een 900euro toen ik hem kocht). Nu is het in de meeste landen niet meer leverbaar.
              Last edited by Jatich; 4 april 2018, 18:21.

              Comment


              • #8
                Re: Welke compact als reisgenoot te kiezen

                sorry "my Bad" dacht dat u wilde zeggen is dit model nog te koop - wist niet dat er een "te koop" deel aan dit forum zat.
                ga deze Rx100iv zeker eens opzoeken

                Comment

                Working...
                X