Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Expert advies nodig - Fuji

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Expert advies nodig - Fuji

    Hallo allemaal,

    Ik ben freelance fotograaf en fotografeer vooral theater, en daarnaast ook gezinnen, communies, huwelijken, enzovoort. Ik doe dit op locatie.
    Momenteel fotografeer ik met Canon en heb mijn flitssetup helemaal rond Godox opgebouwd (Godox AD360II voor Canon en een aantal V860II ook).

    Het is tijd voor mij om een nieuwe backup camera te kopen. Ik kan natuurlijk weer voor Canon gaan, maar zie zoveel goeds over Fuji verschijnen, dat ik eraan denk om voor mijn theaterfotografie (fotografeer daar uitsluitend met 35mm) voor een Fuji X-H1 te gaan en er dan later nog eentje bij te kopen en dus geleidelijk helemaal over te schakelen.

    Mijn vraag is nu: presteert die in low light even goed als een Canon 6D ? Heel belangrijk voor mij. Ben ook bereid om naar andere modellen te kijken, dus suggesties zijn welkom van mensen die de toestellen allemaal gebruikt hebben. Echte gebruikerservaringen zijn beter dan de theorie vind ik.

    Ook iets dat ik niet kan vinden: naar het schijnt zou ik mijn Godox flitsers gewoon met de Fuji kunnen gebruiken als ik een Godox X1 transmitter voor Fuji zou gebruiken, maar ik kan daar nergens bevestiging van vinden. Weet iemand dit?

    Een hoop vragen, I know. Ik ken Canon van binnen en van buiten, maar Fuji nog niet.

    Alvast bedankt!
    ______
    www.vue.photo

  • #2
    Re: Expert advies nodig - Fuji

    Weet wel dat de fuji ISO waardes ongeveer ¾ a 1 stop afwijken toz van andere toestellen.
    Het is te zeggen bij gelijk licht, sluitersnelheid en diafragma moet je bij fuji de iso waarde ¾ a 1 stop
    hoger instellen om zelfde belichting te verkrijgen.
    www.polartha.com

    Comment


    • #3
      Re: Expert advies nodig - Fuji