Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Expert advies nodig - Fuji

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Expert advies nodig - Fuji

    Hallo allemaal,

    Ik ben freelance fotograaf en fotografeer vooral theater, en daarnaast ook gezinnen, communies, huwelijken, enzovoort. Ik doe dit op locatie.
    Momenteel fotografeer ik met Canon en heb mijn flitssetup helemaal rond Godox opgebouwd (Godox AD360II voor Canon en een aantal V860II ook).

    Het is tijd voor mij om een nieuwe backup camera te kopen. Ik kan natuurlijk weer voor Canon gaan, maar zie zoveel goeds over Fuji verschijnen, dat ik eraan denk om voor mijn theaterfotografie (fotografeer daar uitsluitend met 35mm) voor een Fuji X-H1 te gaan en er dan later nog eentje bij te kopen en dus geleidelijk helemaal over te schakelen.

    Mijn vraag is nu: presteert die in low light even goed als een Canon 6D ? Heel belangrijk voor mij. Ben ook bereid om naar andere modellen te kijken, dus suggesties zijn welkom van mensen die de toestellen allemaal gebruikt hebben. Echte gebruikerservaringen zijn beter dan de theorie vind ik.

    Ook iets dat ik niet kan vinden: naar het schijnt zou ik mijn Godox flitsers gewoon met de Fuji kunnen gebruiken als ik een Godox X1 transmitter voor Fuji zou gebruiken, maar ik kan daar nergens bevestiging van vinden. Weet iemand dit?

    Een hoop vragen, I know. Ik ken Canon van binnen en van buiten, maar Fuji nog niet.

    Alvast bedankt!
    ______
    www.vue.photo

  • #2
    Re: Expert advies nodig - Fuji

    Weet wel dat de fuji ISO waardes ongeveer ¾ a 1 stop afwijken toz van andere toestellen.
    Het is te zeggen bij gelijk licht, sluitersnelheid en diafragma moet je bij fuji de iso waarde ¾ a 1 stop
    hoger instellen om zelfde belichting te verkrijgen.
    www.polartha.com

    Comment


    • #3
      Re: Expert advies nodig - Fuji

      Ik weet je vraag specifiek advies voor Fujifilm, maar al eens gekeken naar Sony. Bijvoorbeeld de Sony a7 III. Je hebt dan ook de mogelijkheid met behulp van adapter om je Canon objectieven te gebruiken.

      Comment


      • #4
        Re: Expert advies nodig - Fuji

        Oorspronkelijk geplaatst door instaphoto Bekijk bericht
        Ik weet je vraag specifiek advies voor Fujifilm, maar al eens gekeken naar Sony. Bijvoorbeeld de Sony a7 III. Je hebt dan ook de mogelijkheid met behulp van adapter om je Canon objectieven te gebruiken.
        de canon objectieven kunnen ook op Fuji gebruikt worden met fringer adapter ... automatische scherpstelling blijft.
        nikon coolpix s9100

        Comment


        • #5
          Re: Expert advies nodig - Fuji

          Klopt, die had ik al keer voorbij zien komen. Alleen zie ik weinig echte ervaringen. Dat AF blijft werken zegt nog niet veel over hoe de AF prestaties zijn en verdere invloeden. Persoonlijk ben ik niet zo overtuigd van deze adapter.

          Maar daar gaat het nu niet over. De reactie was richting TS. ;-)

          Comment


          • #6
            Re: Expert advies nodig - Fuji

            Oorspronkelijk geplaatst door instaphoto Bekijk bericht
            Klopt, die had ik al keer voorbij zien komen. Alleen zie ik weinig echte ervaringen. Dat AF blijft werken zegt nog niet veel over hoe de AF prestaties zijn en verdere invloeden. Persoonlijk ben ik niet zo overtuigd van deze adapter.

            Maar daar gaat het nu niet over. De reactie was richting TS. ;-)
            ik heb deze adapter van vandaag en reeds enkele tests gedaan... er wijzigt bij wijze van spreken niets aan de snelheid van de AF...just my 2 cts... en weinig ervaringen... de adapter is nog maar net op de markt en was bij een eerste productie in een mum van tijd uitverkocht...en als u persoonlijk niet overtuigd bent wil dat helemaal niet zeggen dat het geen goede adapter zou zijn he...en wie zegt dat de sigma adapter beter zou zijn... mijn reactie is ook richting TS want zijn vraag gaat toch over FUJI en niet over Sony...
            nikon coolpix s9100

            Comment


            • #7
              Re: Expert advies nodig - Fuji

              zelf ben ik een klein anderhalf jaar geleden overgestapt van canon 5d III naar fuji Xt2 met de twee 2.8 zooms en heb er nog nooit spijt van gehad. Wil je de ruis in de hoge iso's vergelijken ga dan eens ergens de XH-1 bekijken en neem een sd kaartje mee. Maak daar ook met je Canon een reeks foto's op dezelfde hoge iso's en zet ze naast elkaar. The proof of de pudding is the eating of hoe zeggen ze dat in het engels?
              Albums
              Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

              Comment


              • #8
                Re: Expert advies nodig - Fuji

                "Ook iets dat ik niet kan vinden: naar het schijnt zou ik mijn Godox flitsers gewoon met de Fuji kunnen gebruiken als ik een Godox X1 transmitter voor Fuji zou gebruiken, maar ik kan daar nergens bevestiging van vinden. Weet iemand dit?"

                Op bovenstaande kan ik bevestigen dat ik met de Godox X1 transmitter voor Fuji mijn Godox flitsers aanstuur vanop mijn Fuji X-T2.
                Straatfotograaf in Antwerpen

                Comment


                • #9
                  Re: Expert advies nodig - Fuji

                  Oorspronkelijk geplaatst door polartha Bekijk bericht
                  Weet wel dat de fuji ISO waardes ongeveer ¾ a 1 stop afwijken toz van andere toestellen.
                  Het is te zeggen bij gelijk licht, sluitersnelheid en diafragma moet je bij fuji de iso waarde ¾ a 1 stop
                  hoger instellen om zelfde belichting te verkrijgen.
                  Heb de test al verschillende malen herhaald.
                  Camera's .. Sony, Canon, Fuji .. telkens dezelfde waarden, zelfde diafragma, zelfde sluitertijd en... ISO
                  Weet niet wanneer de REI waarden of SOS waarden bij welk toestel gebruikt worden bij tests.
                  Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                  Comment


                  • #10
                    Re: Expert advies nodig - Fuji

                    Oorspronkelijk geplaatst door Vue.photo Bekijk bericht
                    Hallo allemaal,

                    Mijn vraag is nu: presteert die in low light even goed als een Canon 6D ? Heel belangrijk voor mij. Ben ook bereid om naar andere modellen te kijken, dus suggesties zijn welkom van mensen die de toestellen allemaal gebruikt hebben. Echte gebruikerservaringen zijn beter dan de theorie vind ik.

                    Alvast bedankt!
                    Ik zou mij niet teveel zorgen maken voor die high iso, dat zal een close match zijn.
                    Ik ben zelf een EX Canon gebruiker.
                    Over de Flitsers kan ik niet veel zeggen.. daar heb ik niet veel kaas van gegeten.
                    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                    Comment


                    • #11
                      Re: Expert advies nodig - Fuji

                      Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                      zelf ben ik een klein anderhalf jaar geleden overgestapt van canon 5d III naar fuji Xt2 met de twee 2.8 zooms en heb er nog nooit spijt van gehad. Wil je de ruis in de hoge iso's vergelijken ga dan eens ergens de XH-1 bekijken en neem een sd kaartje mee. Maak daar ook met je Canon een reeks foto's op dezelfde hoge iso's en zet ze naast elkaar. The proof of de pudding is the eating of hoe zeggen ze dat in het engels?
                      Kijk, dit is nu eens een antwoord dat scoort.
                      Inderdaad, het is makkelijker praten over iets wat men gelezen heeft van ene die het gehoord heeft.
                      Zelf testen indien mogelijk is de boodschap en natuurlijk de test onder dezelfde omstandigheden (betekent zelfde plaats, uur, ISO, belichting, ...)
                      Wees gerust, de X-T2 scoort goed voor wat ruis betreft en scoort even slecht indien je hoge ISO gaat gebruiken onder heel slechte omstandigheden.
                      12000 ISO bij een heldere hemel zal niet echt ruis op leveren.
                      12000 ISO in één of andere donkere catacombe waar je seconden lang gaat belichten zal je plots (een waanzin aan) ruis op leveren, maar dat doe die andere toestellen ook. EN ik kan daar over mee spreken. Ik heb er genoeg getest en in de handen gehad.
                      Dat een D5 of een D4s iets beter presteren zal en is juist, waar, maar ruisloos ? Vergeet het. EN dat zeker in de tweede situatie
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

                      Comment


                      • #12
                        Re: Expert advies nodig - Fuji

                        Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                        12000 ISO in één of andere donkere catacombe waar je seconden lang gaat belichten zal je plots (een waanzin aan) ruis op leveren, maar dat doe die andere toestellen ook. EN ik kan daar over mee spreken.
                        Waarom zou je ISO 12000 gebruiken als je seconden lang gaat belichten? Dan heb je sowieso een statief nodig en kan de iso toch omlaag en wat langer belichten?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Expert advies nodig - Fuji

                          Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                          Waarom zou je ISO 12000 gebruiken als je seconden lang gaat belichten? Dan heb je sowieso een statief nodig en kan de iso toch omlaag en wat langer belichten?
                          klopt, ik wou enkel duiden dat bij slechte lichtomstandigheden hoge ISO steeds ruis geeft.
                          Ook indien je handheld beelden maakt van 1/25ste seconde of sneller, heb je ruis. Heb me verkeerd uitgedrukt. Correcte opmerking.
                          https://www.fotospotter.be
                          Je suis content d’être heureux

                          Comment


                          • #14
                            Re: Expert advies nodig - Fuji

                            Oorspronkelijk geplaatst door Eduardo Bekijk bericht
                            "Ook iets dat ik niet kan vinden: naar het schijnt zou ik mijn Godox flitsers gewoon met de Fuji kunnen gebruiken als ik een Godox X1 transmitter voor Fuji zou gebruiken, maar ik kan daar nergens bevestiging van vinden. Weet iemand dit?"

                            Op bovenstaande kan ik bevestigen dat ik met de Godox X1 transmitter voor Fuji mijn Godox flitsers aanstuur vanop mijn Fuji X-T2.
                            En zijn dat Godox flitsers die je eerst voor een ander merk kocht? Of zijn het meteen "Godox for Fuji" flitsers? Ik heb er namelijk voor Canon, maar vraag me af of ik die met Fuji kan gebruiken als ik enkel de transmitter verander naar die van Fuji.

                            Ook bedankt aan de anderen voor hun reacties. Ik zal dus de overstap wel kunnen wagen denk ik.
                            ______
                            www.vue.photo

                            Comment


                            • #15
                              Re: Expert advies nodig - Fuji

                              Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
                              de canon objectieven kunnen ook op Fuji gebruikt worden met fringer adapter ... automatische scherpstelling blijft.
                              Waar vind je die Fringer adapter? op die manier zou ik mijn 100 mm f2.8 L macrolens op mijn fuji x-t2 kunnen gebruiken autofocus inclusief? Klinkt als muziek in de oren...

                              Comment

                              Working...
                              X