Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Husqvarna robot grasmaaiers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Husqvarna robot grasmaaiers

    Iemand ervaring met deze robots?
    Onze jongste zoon is daar uiterst tevreden over en heeft zo'n robot al verschillende jaren. Ik denk dat ook wij stilletjes aan gaan overschakelen naar zoiets. Wij hebben de boot al een paar jaar afgehouden omdat onze achtertuin via een poort met twee opendraaiende panelen is afgesloten van de voortuin. Met de poort open is het probleem natuurlijk opgelost, maar dit kan niet de bedoeling zijn gezien die er gekomen is i.v.m. veiligheid. Ik vermoed dus dat wij een tweeling zullen moeten aanschaffen willen wij alles dichthouden, tenzij wij die misschien zelf verplaatsen naar voor. Bijvoorbeeld 's nachts achteraan laten lopen en overdag vooraan misschien?
    Men heeft mij ook altijd wijsgemaakt dat Husqvarna van het betere materiaal is.
    Heb daarover al één en ander bekeken en het is gek welke mogelijkheden dergelijke toestallen mogelijk maken. Bediening via smartphone, verlichting???, GPS e.d.
    Leeft en LAAT LEVEN !

  • #2
    Re: Husqvarna robot grasmaaiers

    Ik kan je dat aanraden, en vooral: keep it simple.

    We hebben al enkele jaren een Gardena R40li, welk eigenlijk een Husqvarna is. Dat was een basismodel. We maaien 400m2 daarmee. We hebben geen bluetooth connectie, gps of regensensor... en dat missen we totaal niet. Het ding werkt perfect zoals het is... gewoon een timer en ad random rondrijden. Met een extra geleidingsdraad kan je ook de robot laten regelmatig zijn sequentie starten in een eerder afgelegen stuk. Dat is simpel en werkt in de praktijk goed.

    De lichte scheermesachtige mesjes van de gardena doen dat zeer goed en zijn goedkoop en ook makkelijk te vervangen.

    Het voordeel van die gardena's / husqvarna's is dat ze zoveel verkocht werden zodat je alle wisselstukken (mesjes / batterijen / wielen / geleidingsdraad /...) gemakkelijk vindt op Duitse websites / ebay / aliexpress. Als je ooit eens een geleidingsdraad kapotstekt, of je wil een bloemperk aanleggen, dan regel je dat makkelijk zelf.

    Ik heb alles zelf aangelegd, en zelfs via een Duits forum geleerd dat ik het toestel weg van het terrein kan laten parkeren (kan officieel niet). Tot slot ook een shelter(tje) gekocht bij een hobbyist die dat maakt als bijverdienste. Nu parkeert de robot zich naast het grasveld tussen de buxussen.

    De robot werd vorig weekend opgestart. Dat wil zeggen dat ik nog een keer mijn gazon gemaaid heb voor de rest van het jaar. Voor de rest doe ik nog een keer per maand wat randjes af (mijn tuin was al aangelegd voor we de robot kochten, dus ik krijg niet overal perfecte boordjes) en keer dan ook de mesjes om of vervang ze.
    | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Sony Xperia 5 III | There are days where the act of seeing appears to be true happiness.

    Comment


    • #3
      Re: Husqvarna robot grasmaaiers

      Let op, die dingen worden ook gestolen....
      Ik ken er ook die daar tevreden over zijn. Dat moet wel vrijwel continu maaien, want als het gras te lang is geraakt een robot er niet door, en er zou te veel gras blijven liggen.
      Enig nadeel is dat je grasmat zou vervilten doordat het niet snel genoeg verteert.

      Comment


      • #4
        Re: Husqvarna robot grasmaaiers

        Oorspronkelijk geplaatst door JuLi Bekijk bericht
        Ik kan je dat aanraden, en vooral: keep it simple.

        We hebben al enkele jaren een Gardena R40li, welk eigenlijk een Husqvarna is. Dat was een basismodel. We maaien 400m2 daarmee. We hebben geen bluetooth connectie, gps of regensensor... en dat missen we totaal niet. Het ding werkt perfect zoals het is... gewoon een timer en ad random rondrijden. Met een extra geleidingsdraad kan je ook de robot laten regelmatig zijn sequentie starten in een eerder afgelegen stuk. Dat is simpel en werkt in de praktijk goed.

        De lichte scheermesachtige mesjes van de gardena doen dat zeer goed en zijn goedkoop en ook makkelijk te vervangen.

        Het voordeel van die gardena's / husqvarna's is dat ze zoveel verkocht werden zodat je alle wisselstukken (mesjes / batterijen / wielen / geleidingsdraad /...) gemakkelijk vindt op Duitse websites / ebay / aliexpress. Als je ooit eens een geleidingsdraad kapotstekt, of je wil een bloemperk aanleggen, dan regel je dat makkelijk zelf.

        Ik heb alles zelf aangelegd, en zelfs via een Duits forum geleerd dat ik het toestel weg van het terrein kan laten parkeren (kan officieel niet). Tot slot ook een shelter(tje) gekocht bij een hobbyist die dat maakt als bijverdienste. Nu parkeert de robot zich naast het grasveld tussen de buxussen.

        De robot werd vorig weekend opgestart. Dat wil zeggen dat ik nog een keer mijn gazon gemaaid heb voor de rest van het jaar. Voor de rest doe ik nog een keer per maand wat randjes af (mijn tuin was al aangelegd voor we de robot kochten, dus ik krijg niet overal perfecte boordjes) en keer dan ook de mesjes om of vervang ze.
        Een linkje naar dat Duitse forum graag. En dat naast het grasveld parkeren vind ik ook een zeer nuttige hint.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #5
          Re: Husqvarna robot grasmaaiers

          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
          Let op, die dingen worden ook gestolen....
          Ik ken er ook die daar tevreden over zijn. Dat moet wel vrijwel continu maaien, want als het gras te lang is geraakt een robot er niet door, en er zou te veel gras blijven liggen.
          Enig nadeel is dat je grasmat zou vervilten doordat het niet snel genoeg verteert.
          Stelen is niet zo'n bekommernis. Camera's moeten daarbij een handje helpen...
          Bij onze zoon loopt die een gans zomerseizoen dag en nacht. Heeft wel een zeer grote tuin, maar zijn gras is steeds perfect kort en mooi gemaaid.Heeft ook een onderhoudscontract en dat spul halen ze jaarlijks op om na te zien. https://www.grasrobots.be
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #6
            Re: Husqvarna robot grasmaaiers

            Heb even moeten zoeken want het is lang geleden:

            Dit is bvb. een linkje: http://www.roboter-forum.com/showthr...-Gardena-R40Li
            Als je op "garage für gardena r40li" googlet dan vind je allerlei voorbeelden, en ook behoorlijk wat die buiten het grafveld geparkeerd zijn.
            Ik denk dat er zelfs iemand was die beweerde dat hij zijn Gardena een meter of zo liet achter zijn struiken inparkeren. Zover heb ik het niet gedreven, bij mij staat de shelter een centimeter of 10 van het grasveld af.
            | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Sony Xperia 5 III | There are days where the act of seeing appears to be true happiness.

            Comment


            • #7
              Re: Husqvarna robot grasmaaiers

              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              Let op, die dingen worden ook gestolen....
              Ik ken er ook die daar tevreden over zijn. Dat moet wel vrijwel continu maaien, want als het gras te lang is geraakt een robot er niet door, en er zou te veel gras blijven liggen.
              Enig nadeel is dat je grasmat zou vervilten doordat het niet snel genoeg verteert.
              Ja, maar het toestel is uitgerust met een pincode, dus eigenlijk zijn ze er niet veel mee. Geen idee of die pincodes te kraken of te omzeilen zijn, maar geeft een vorm van gemoedsrust.
              En ja, dat toestel draait zeer regelmatig, bij mij ongeveer 10uur per dag en dat 4 dagen op een week. In periodes van grote groeite mag dat zelfs wat meer zijn.
              | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Sony Xperia 5 III | There are days where the act of seeing appears to be true happiness.

              Comment


              • #8
                Re: Husqvarna robot grasmaaiers

                Oorspronkelijk geplaatst door JuLi Bekijk bericht
                Heb even moeten zoeken want het is lang geleden:

                Dit is bvb. een linkje: http://www.roboter-forum.com/showthr...-Gardena-R40Li
                Als je op "garage für gardena r40li" googlet dan vind je allerlei voorbeelden, en ook behoorlijk wat die buiten het grafveld geparkeerd zijn.
                Ik denk dat er zelfs iemand was die beweerde dat hij zijn Gardena een meter of zo liet achter zijn struiken inparkeren. Zover heb ik het niet gedreven, bij mij staat de shelter een centimeter of 10 van het grasveld af.
                Bedankt!
                Ondertussen al een afspraak gemaakt met hogervermeld bedrijf om de zaak eens van dichtbij te komen bekijken.
                Ik vermoed dat de enige plausibele oplossing bij ons 2 robots zal zijn. Een zeer dure scheidingspoort tussen voor en achtertuin is er gekomen voor de veiligheid en het is uitgeloten die weer open te laten.
                En bij die huisjes zitten inderdaad zeer vernuftige exemplaren tussen. Een beetje schrijnwerken moet zoiets toch gemakkelijk voor mekaar krijgen.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • #9
                  Re: Husqvarna robot grasmaaiers

                  Tunneltje maken tussen voor en achtertuin.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Husqvarna robot grasmaaiers

                    Oorspronkelijk geplaatst door tommie1 Bekijk bericht
                    tunneltje maken tussen voor en achtertuin.
                    :g:g:g
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Husqvarna robot grasmaaiers

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                      Tunneltje maken tussen voor en achtertuin.
                      Of een luchtbrug.
                      Last edited by enero; 4 april 2018, 06:21.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Husqvarna robot grasmaaiers

                        Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                        Of een luchtbrug.
                        Gat in de markt voor de drone grasmaaier. ;-)

                        Oh ja, en dat ie dan maar de bomen ook snoeit.
                        | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Sony Xperia 5 III | There are days where the act of seeing appears to be true happiness.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Husqvarna robot grasmaaiers

                          twee jaar geleden een Landroid gekocht in de Brico, aanbieding (goedkoper énincl.installatie ) behaalde goede resultaten in een review.
                          Tevreden van en leuk om bezig te zien :-)
                          Groetjes
                          Luc
                          Groetjes

                          Lukathi

                          Comment


                          • #14
                            Re: Husqvarna robot grasmaaiers

                            @ Enero: Husqvarna is idd de maaier die grasrobots.be aanraadt. Volgens mijn buurman is dit een betrouwbare firma, maar wel niet goedkoop. Ik heb op fietstochtjes al eens een paar gebruikers aangesproken ivm installatie en ik sta versteld van het aantal "doe het zelvers", terwijl dat bij grasrobots.be zoveel geld kost.
                            Er is ook nog altijd een beetje werk zelf te doen, maar dat zal je wel weten via je zoon:
                            “Eens de machine aan het werk, wordt het uw taak om hem goed te verzorgen. Zelfs de klanten met een full-onderhoudscontract (zowel heel kleine als heel grote gazons) dienen hun machines eens per week te controleren en te reinigen. Het is uw verantwoordelijkheid om de machine proper te houden en zijn wekelijkse zorgen toe te dienen; dit zal u maximaal 15 minuten kosten. De juiste zorg is afhankelijk van het type machine, maar bestaat veelal uit:
                            Het reinigen van de onderkant zodat niet teveel gras ophoopt.

                            Controleren van de messen (mes, of mesjes)
                            Vervangen of reinigen van de messen wanneer deze niet meer voldoende snijden. Alle types grasrobots zijn zodanig ontwikkeld dat u dit heel eenvoudig zelf kan.
                            Het laadstation vrijhouden en contacten reinigen zodat de machine degelijk kan parkeren.
                            Andere onderhoudszorgen variëren i.f.v. het type machine, hierover krijgt u uitleg bij de levering/afhaling/installatie.”


                            Je moet zeker in winterberging voorzien.
                            Wij kijken hier nog de kat uit de boom, mede omwille van nog verdere tuinwijzigingen.

                            Hier kan je interessante info zien. (test)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Husqvarna robot grasmaaiers

                              Zeer interessant om een overzicht te krijgen van diverse modellen. https://www.youtube.com/watch?v=7X9L88iUVHY

                              Comment

                              Working...
                              X