Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony cyber-shot rx100 V vs Panasonic Lumix FZ2500

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony cyber-shot rx100 V vs Panasonic Lumix FZ2500

    Korte inleiding:
    vroeger (tot 3-4j geleden) veel bezig geweest met fotografie als amateur met een Canon 450d.
    Ik nam veel foto's in manual mode en ben wel bekent met lightroom en Photoshop.
    Echter de stap gezet als zelfstandige en na 6 dagen op 7 te werken en in 3.5jaar geen verlof te nemen, hebben we besloten toch er toch eens 3 weken op uit te trekken en enkele citytrips per jaar te doen.
    Het wordt 3weken Thailand in Juli.

    Ik heb geen tijd en zin meer om met dslr fotografie mee bezig te houden, ik laat dit liever aan professionelen over bij belangrijke gebeurtenissen.

    Ik zoek een compact die meegaat op reis en die ik later ook kan gebruiken voor familieweekends, straatfotografie,...
    Budget: €1000.00

    Wat zoek ik: (in volgorde van belangrijk zijn)
    - Beeldkwaliteit/Scherpte : de beste beeldkwaliteit-scherpte die mogelijk is met een compact camera.(out of the box of manueel)
    - RAW: Ik wel wel nog de mogelijkheid hebben om uitzonderlijk eens wat foto's te bewerken.
    - Video: ok video kwaliteit met de mogelijkheid van slowmo.

    Wat is minder belangrijk:
    - grote van de camera -> geen probleem om deze mee te sleuren.
    - wifi/nfc/... -> gebruik ik niet
    - veel frames per second: ik gebruik deze praktisch niet om sport te trekken, meer reis en straatfotografie.

    Zoals hierboven vermeld: ik dacht aan "Sony cyber-shot rx100 V" of "Panasonic Lumix FZ2000"
    'AMATEURS worry about equipment. PROFESSIONALS worry about money. MASTERS worry about light'

  • #2
    Ik heb zowel de FZ1000 als de FZ2000 gehad, moest ik nu opnieuw kiezen, ik zou de FZ1000 kiezen.
    De FZ2000 heeft een langere range maar een minder goed lens ....
    Ik heb zelfs spijt dat ik de FZ1000 verkocht heb.. .
    Last edited by Franciskine; 2 april 2018, 14:56.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: Sony cyber-shot rx100 V vs Panasonic Lumix FZ2500

      Ik had een RX100, één van de eerste versies, en heb een FZ1000.
      De RX100 was me te klein en heb ik terug verkocht. Voor wie echte compactheid zoekt is dit nog steeds de beste koop.
      De bediening van de FZ1000 is echt top en het zoombereik natuurlijk.
      Als ik op reis ga neem ik enkel dit toestel mee en de fotokwaliteit is goed genoeg voor reis en straatfotografie.
      Je vindt de FZ1000 ook nog 2ehands voor zo'n 400 Euro. Als je weet dat de lens beter is dan de nieuwe FZ2000 of FZ2500, dan is dit een 'no brainer'.
      Succes met je keuze
      Straatfotograaf in Antwerpen

      Comment

      Working...
      X