Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand al eens gëexposeerd in een kunstgallerij ? (geen BBK)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Iemand al eens gëexposeerd in een kunstgallerij ? (geen BBK)

    Een vriend zou willen exposeren in een kunstgalerij, hij heeft al diverse keren bij BBK Buren Bij Kunstenaars gëexposeerd, maar iedereen kan daar praktisch aan meedoen.
    Hij vroeg zich af hoe je bvb makkelijk een lijst met kunstgallerijen kan vinden in je eigen stad omdat die soms wat verstopt zijn in kleine gebouwtjes waar je niet meteen op let.
    Vroeger zou men in de gouden gids ofzo kijken, misschien is daar een collectieve website ofzo van of kwaliteitslabel.

    Er zijn natuurlijk de bekende grote kunstgalerijen/museums, maar dit is alleen voor bekende kunstenaars/fotografen.
    Hij vroeg ook of je de kleinere kunstgallerijen op voorhand moet betalen om te exposeren of dat zij enkel een commissie afhouden bij verkoop en anders niets als je niets verkocht hebt.

    Zou dit trouwens nog veel bezoekers hebben die kunstgalerijen, waarschijnlijk meer oudere mensen, toeristen, de echte kopers misschien minder.
    Last edited by CanonYouCan; 1 april 2018, 18:33.

  • #2
    Re: Iemand al eens gëexposeerd in een kunstgallerij ? (geen BBK)

    Ik bezoek regelmatig de exposities in Rivierenhof. Blijkbaar 300 euro voor 2 weken en al volgeboekt tot 2019. Meer info hier. Het interessantst is samen met iemand uit een andere genre (keramiek, schilderkunst,..) samen te exposeren. Je deelt dan de kosten en bereikt een breder publiek.
    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

    Comment


    • #3
      Re: Iemand al eens gëexposeerd in een kunstgallerij ? (geen BBK)

      Tja, een kunstgallerij is in de eerste plaats een winkel.
      Dus je moet die overtuigen om jouw werk in de winkel te hangen, en voor zo ver ik weet nemen die makkelijk een commissie van 50-70%.

      Wat je ook soms ziet is dat bepaalde cafés werken aan de muur hebben hangen met de prijs er bij, zodat klanten die kunnen kopen.

      De gouden gids bestaat nog altijd hoor, alleen is dat nu goudengids.be ipv dat dikke gele boek.

      Comment

      Working...
      X